Attackerar !

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Attackerar !

sin egen säkerhet ska alltid gå i första hand... :)
 
Sv: Attackerar !

:smirk: På dej själv.

På tal om oseriösa inlägg...väldigt seriöst svarat av dig :smirk:

Jag har läst tråden flera gånger om då jag har försökt förstå vad ni egentligen tycker. Ni säger nämligen emot er själva på flera ställen. Ena stunden ska man inte gå in till hästen utan spö andra stunden ger ni er på oss som säger samma sak.

Vem av oss har påstått att man använder spöt mer än nödvändigt, alltså innan det är sista utvägen? Jag anser ett spörapp vara sista utvägen när hästen ATTACKERAR, vilket den ju gör i detta fallet...
 
Sv: Attackerar !

Givet vis skulle jag försvarar mig.. Vet inte hur många gånger jag sakt de.. även om man har pisk eller annat så kan man inte mäta sig med hästen.. vem har sakt att man ska gulla?

Jag gör ju inte heller annat än försvarar mig OM hästen skulle attackera, men jag blir minsann påhoppad och praktiskt taget märkt som djurplågare. Du bör antingen läsa igenom alla inlägg ordentligt innan du svarar eller bestämma dig för vilken ståndpunkt du egentligen har i den här frågan...
 
Sv: Attackerar !

Det där sista bryter du ju emot själv. Flera gånger om. Jasså, vart då?

Tex så har du anklagt mig för att på något sätt klå hästar till höger och vänster. Jasså, vart då?
VAR har jag skrivit det?

Ena inlägget får man inte peta på hästen andra gången skriver du själv att du fått smälla till en häst.:confused:
Jasså, vart då?

:confused:
 
Sv: Attackerar !

För om man läser ditt inlägg så låter det lite motsägningsfull...


Nu förstår jag inte hur du menar att det skulle göra det?

Om jag går in i en hage eller vid arbete har ett spö eller nåt tillhygge till hands för att värja mej mot en attack, vad har det för motsägelsefullt i sej att jag sen tycker att det är fel att slå hästen som bestraffning vid fel den gör annars?
 
Sv: Attackerar !

På tal om oseriösa inlägg...väldigt seriöst svarat av dig :smirk:

Jag har läst tråden flera gånger om då jag har försökt förstå vad ni egentligen tycker. Ni säger nämligen emot er själva på flera ställen. Ena stunden ska man inte gå in till hästen utan spö andra stunden ger ni er på oss som säger samma sak.

Vem av oss har påstått att man använder spöt mer än nödvändigt, alltså innan det är sista utvägen? Jag anser ett spörapp vara sista utvägen när hästen ATTACKERAR, vilket den ju gör i detta fallet...

På endel så varkar de som att man inte kan få hästen att lyda utan slag..
 
Sv: Attackerar !

Nu förstår jag inte hur du menar att det skulle göra det?

Om jag går in i en hage eller vid arbete har ett spö eller nåt tillhygge till hands för att värja mej mot en attack, vad har det för motsägelsefullt i sej att jag sen tycker att det är fel att slå hästen som bestraffning vid fel den gör annars?

:bow::bow:
 
Sv: Attackerar !

På tal om oseriösa inlägg...väldigt seriöst svarat av dig :smirk:

Jag sände enbart tillbaka din smirkgubbe...

Jag har läst tråden flera gånger om då jag har försökt förstå vad ni egentligen tycker. Ni säger nämligen emot er själva på flera ställen. Ena stunden ska man inte gå in till hästen utan spö andra stunden ger ni er på oss som säger samma sak.
Du behöver absolut inte säga NI till mej. Jag är min egen person och skriver för mej själv.

Vem av oss har påstått att man använder spöt mer än nödvändigt, alltså innan det är sista utvägen? Jag anser ett spörapp vara sista utvägen när hästen ATTACKERAR, vilket den ju gör i detta fallet...

--10 tecken--
 
Sv: Attackerar !

Och säjer inte att hon ska göra de utan ber någon vuxen eller skita i de helt..
 
Sv: Attackerar !

Min häst som jag har haft i ca 5 veckor nu (tror jag) gjorde likadant med mig för 3 veckor sedan.
Han reste sig och slog med framhovarna mot mig. Lyckades komma undan i sista sekund:eek:
Han vände även rumpan mot mig med bakåtstrukna öron...

Efter den incidenten har jag alltid med ett längre spö när jag ska in i hagen till han.
Beteér han sig odrägligt mot mig föser jag han ifrån mig med hjälp av spöt. Jag markerar att här sköter man sig, jag tolererar inga dumheter.
Jag tror att jag fick fösa runt han i över en timma innan han kom på att "aj aj aj, bäst att sköta sig".
Läs nu att jag FÖSER och inte slår med pisken...

Numer sköter han sig men, jag tar ändå med pisken utifall att...
OCH som de flesta här har skrivit, ta hjälp av någon kunnig!
Var inte rädd för att fråga och ta emot hjälp!
 
Sv: Attackerar !

*Knapplån*

Nu har expertjuryn på bukefalos, haft god chans till sina expertutlåtanden, så nu förklarar jag "röstningen" för avslutad.

Härligt att se hur många välhanterade och väluppfostrade hästar det måste finnas runt om i Sverige, med så mycket självklar hästhanteringsexpertis.

Jag hoppas att trådskaparen har fått många användbara svar.

Mvh

IngelaH
moderator
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 379
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 115
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 149
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 799
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp