Bukefalos 28 år!

Australien - östkusten

Å jag verkligen älskar Australien! Hade inga förväntningar alls när jag åkte det men blev väldigt positivt överraskad. Var på fältförsök i djungeln söder om Cairns i tre veckor. Tyckte människorna var underbara.
Har du möjlighet att besöka Stora Barriärrevet eller blir det för långt norrut?
 
Vi är på ön nu! Vi stannar över natten och åker härifrån imorgon. Jag får se om det blir så att vi kommer till ranchen.
Vi tog med bilen i ren panik över att inte hitta någon parkering i Townsville - vi har redan varit glada åt att den är med. Vi åkte till West Point i solnedgången och har varit och handlat två gånger.

Om ni har en bil med hög wheel clearance så rekommenderar jag att ni åker och snorklar vid Florence bay idag samt ta en titt vid Radical bay.
På vänster sida av Florence (mellan de vita triangelformade bojarna) är ett rev med koraller och roliga fiskar. Inte så mycket färger dock men fantastiska former och det är som ett litet babynest för revhajar.

Tänk dock på att ingen förskring täcker hyrbil på de vägarna så kör försiktigt. (Samma med vägen ut till westpoint tror jag)

I Geoffrey bay kan man tidig morgon eller em se och mata rock wallabies. Dom gillar morötter och selleri.

Bungalow bay koala village har 2h- guidade turer som är rätt billiga samt jättebra. Man får hålla i massa djur så som ödlor, sköldpaddor, baby crocs, wombat, ormar, mata papegojor samt kela med koalor.

Forts walk har ni nog hört om. Fin utsikt där uppe och ofta vilda koalor men om man inte vill gå 1.5h så finns det en koalafamilj som bor bredvid vägen några hundra meter från ranchen hehe.

I Horseshoe bay har ni massa trevliga cafeer och resturanger samt vattensport som tubing, jetski, baddle board mm :)

Picnic bay pir är mysig att gå ut på.

Alma bay bäst för att bada (lifeguards men inget stinger net area)


Ursäkta min svengelska haha
 
Vi knatade upp på Forts walk - fasen vad fint men väldigt svettigt. Vi såg faktiskt en koala där, den satt och sov i ett träd och var jättesöt. Nu blir det lunch och sen snorkling. Tror vid Geoffries bay, vi törs nog inte köra ner till Florence även om vi har en SUV
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 061
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 699
Senast: Saigon
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 015
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 065
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp