Av säkerhetsskäl slutar jag nu med Distans....

Sv: Av säkerhetsskäl slutar jag nu med Distans....

Mirraya skrev:
att det står i TR (almänna) att man inte får ha grimma på tävlingsplats och här vimlade det av grimmor. Det var heller inte upprörande, men om det var OK så hade jag gärna också haft grimma på min häst då hon hade svårt att dricka med träns.. (det var inte bara träns med löstagbart bett som användes) Har mailat samma mail 3 ggr och har inte fått svar än..?
I tävlingsklass får du lov att ha grimma på viloområdet i de obligatoriska pauserna.
// Linda
 
Sv: Av säkerhetsskäl slutar jag nu med Distans....

Ja, det är precis som jag menar att man ska kunna ha hingstar, men det är såna som vi som är tokiga och som hittar på, hingstar SKA vara tokiga och omöjliga att hantera, annars är det tydligen onaturligt... *suck*
 
Sv: Av säkerhetsskäl slutar jag nu med Distans....

Om en hings får leva som en HÄST så blir den i regel otroligt tevlig och lätthanterlig. Men självklart är ju ledarsakapet A och O, en hingst måste ha väldigt klara regler. Får de det, så blir de för det mesta otroligt trevliga att umgås med. Ni skulle bara ha sett när jag bröt benet och skulle lära mig att gå igen. Då använde jag den ena hingsten som rollator! jag hade kryckan i ena handen och grabbade tag i manen med den andra, och så gick vi. Hingsten anpassade sig efter mig ocg tassade på hur fösiktigt som helst. Att folk kom och gick med andra hästar omkring oss rörde honom inte ett dugg.:love: Sådär övade vi varje dag i flera veckor.

Jag har även haft fyra hingstar tillsammans i en hage. de var då 14,3,2 och 2 år. Besökare var dödsförskräckta och påpekade hela tiden att det GÅR bara inte att ha det sådär. Uppenbarligen visste hingstarna inte om att det var omöjligt, för de trivdes bra tillsammans i ett helt år innan jag kastrerade ett par av dem.
 
Sv: Av säkerhetsskäl slutar jag nu med Distans....

Vem har du mailat ?? Om det var ett par år sedan var jag tävlingsledare och har aldrig fått detta mail ! Det har heller inte framkommit till någon i styrelsen.

/CEtzy
 
Sv: Av säkerhetsskäl slutar jag nu med Distans....

Hade naturligtvis inte kvar mailet nu.. det var 2004. Jag kommer ju naturligtvis inte ihåg namnet på den jag mailade till, det var en tjej som i sin tur vidarebefordrade mailet till en man(ev. dig) som skulle vara bättre på att besvara frågorna. Jag gjorde tre försök men sen gav jag upp.... Det jag fortfarande undrar är väl lite det här med grimma på distanstävlingar, är det mer "ok" än på andra tävlingar? Man vill ju inte bli utesluten pga en sån sak när man vet bättre och argumentet "men alla andra..." håller nog inte :)
I det stora hela var det iaf en mycket trevlig tävling och vi är tillbaks i år! :)
 
Sv: Av säkerhetsskäl slutar jag nu med Distans....

I CR får man inte ha grimma i grinden.
Såhär står det i TR: "Häst i tävlingsklass, får efter godkänd veterinärbesiktning, ledas i grimma under de obligatoriska pauserna, om det ej är uppenbart olämpligt."
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: LiviaFilippa
·
Distans Jag har fått upp ett plötsligt intresse för alla möjliga grenar som jag tidigare varit helt ointresserad av (förutom hoppning och...
Svar
4
· Visningar
3 668
Senast: Shaggy
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 434
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Innan jag åkte till veckans ridlektion på ridskolan så tänkte jag att jag förstod att jag inte kunde hoppas på att få rida på Ägrim...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp