Bukefalos 28 år!

Avboka det ni sagt ja till innan, när är det ok?

Sv: Avboka det ni sagt ja till innan, när är det ok?

Men stannar man hemma så fort man inte känner sig på topp? Vem har lust att bjuda en sån person på middag fler gånger, som inte alls förmår ta sig samman, utan uteblir så snart man inte känner sig helt i stämning? Jag skulle tro att de flesta har dåliga dagar ibland av olika anledningar, men de flesta fixar väl ändå att umgås med vänner, gå till jobbet, osv?
 
Sv: Avboka det ni sagt ja till innan, när är det ok?

Jag skrev inte att jag bjuder personen igen.
Men visst, en gång är ingen gång.
Och vad ska man göra, man kan väl inte tvinga personen att närvara?
 
Sv: Avboka det ni sagt ja till innan, när är det ok?

Absolut inte, men frågan var ju om man tyckte det var ok och själv skulle bete sig så. Det finns folk till allt, men allmänt skulle jag säga att är lite udda om vuxna människor återbudar middagar med kort varsel för att de är bakfulla och har bråkat med sin partner.
 
Sv: Avboka det ni sagt ja till innan, när är det ok?

Tror man lättare skulle kunna förstå ifall man faktiskt meddelar det själv utan att det kommer genom skvallervägen. Och sedan få veta att hon enbart ringde och avbokade efter påryckningar av en. SKulle få mig att inte ens drömma om att bjuda denne på något mer.
 
Sv: Avboka det ni sagt ja till innan, när är det ok?

Tråkigt och dålig stil helt klart, dessutom ännu värre att de vetat om att de ska avboka men inte gör det förrän långt senare trots det är så jävla respektlöst!

Jag har gärna sådan otur jag med, att arrangerar jag något tycker folk det är helt ok att inte komma eller dra sig ur sista sekund för att jag aldrig blir arg, fast det blir man även om man försöker att inte visa det

Är säker på att ni får en trevlig kväll trots allt, hoppas dina vänner förstår hur besviken de gjort dig!
 
Sv: Avboka det ni sagt ja till innan, när är det ok?

Men stannar man hemma så fort man inte känner sig på topp? Vem har lust att bjuda en sån person på middag fler gånger, som inte alls förmår ta sig samman, utan uteblir så snart man inte känner sig helt i stämning? Jag skulle tro att de flesta har dåliga dagar ibland av olika anledningar, men de flesta fixar väl ändå att umgås med vänner, gå till jobbet, osv?

Exakt! En person som lämnar återbud i sista sekund är ingen person jag gärna bjuder igen.
 
Sv: Avboka det ni sagt ja till innan, när är det ok?

KL

Det beror väl lite på, har man precis gjort slut i ett långvarigt förhållanden, kanske i stort sätt blivit utslängd på gatan och är djupt deprimerad tänker man nog inte så mycket alls. Är det mest ett gräl av många som brukar lösa sig på ett par dagar så är det en annan sak.
 
Sv: Avboka det ni sagt ja till innan, när är det ok?

kl

Kul att läsa era svar och se hur ni andra hade gjort/tycker i ämnet.:)

Vi fick en fantastisk kväll ändå, men ja, det hade ju förstås vart trevligare om alla kom och det inte blivit en sak av det hela. Fördelen är att jag har en massa rester att svulla i mig idag istället:d

Angående hon som inte kom, så är det en nygammal pojkvän hon har. Hon har ett barn med honom, de är separerade sen flera år, och har börjat träffas igen. Så de bor inte tillsammans och bråket gällde alltså inte ett långvarigt förhållande på det sättet som det började spekuleras i här nu.
 
Sv: Avboka det ni sagt ja till innan, när är det ok?

Och, strunta i pojkvännen du är osams med, men ta med din väninna och kom ändå ( = 1 avbokning istället för 3)

Håller med, hon borde absolut kommit med sin väninna. Men jag skulle nog inte räkna en sådan tjej som min kompis när hon har så dålig stil och skulle inte bjuda henne en gång till.
 
Sv: Avboka det ni sagt ja till innan, när är det ok?

Man meddelar så fort man vet att man inte dyker upp. I det här fallet hade det varit lämpligt att din vän hade ringt så fort hon bestämt sig för att inte komma, förklara varför och be om ursäkt.

Jag skulle förstå helt och hållet om någon som precis har bråkat med sin partner inte vill gå på en middagsbjudning. Man känner antagligen själv att man inte är ett särskilt roligt sällskap då och då kan man stanna hemma.

Men din vän har ju betett sig riktigt illa som öht inte verkat haft för avsikt att säga till utan var tvungen att få påtryckningar från annat håll för att få tummen ur... en sådan skulle jag nog inte bjuda igen. Inte på något som kräver mer omfattande förberedelser.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 265
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 408
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 511
Senast: Pilot
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 682
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp