Avskräckt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fraggel_Tess

Trådstartare
Som det känns just nu idag så kommer varken jag eller sambon vilja skaffa barn efter ha umgåtts med en barnfamilj i ett dygn. Jag tvivlar på att det var barn utan att de var utbytta mot två elaka trollungar. Har aldrig varit med om maken till liv. Så hur gör ni med uppfostran på era barn? Vad skulle ni göra om t ex er 8 åring skriker jag ska döda dig pappa? Eller av ren tjurighet försöker vrida omkring huvudet på sitt syskon? Skulle ni tillåta att era barn tjatar och tigger av era bekanta? Och inte kan sitta still i bilen och kastar saker mot framsätet?

//Tess som nog hellre skaffar en hund till :crazy:
 
Sv: Avskräckt!

Fraggel_Tess skrev:
Som det känns just nu idag så kommer varken jag eller sambon vilja skaffa barn efter ha umgåtts med en barnfamilj i ett dygn. Jag tvivlar på att det var barn utan att de var utbytta mot två elaka trollungar. Har aldrig varit med om maken till liv. Så hur gör ni med uppfostran på era barn? Vad skulle ni göra om t ex er 8 åring skriker jag ska döda dig pappa? Eller av ren tjurighet försöker vrida omkring huvudet på sitt syskon? Skulle ni tillåta att era barn tjatar och tigger av era bekanta? Och inte kan sitta still i bilen och kastar saker mot framsätet

Om min unge skulle säga att han skall döda oss skulle han skickas upp på sitt rum med detsamma och få sitta där tills han bett om förlåtelse och kan uppföra sig som folk. Jag orkar inte heller speciellt länge med tjat och tiggeri, och absolut inte att jag skulle acceptera att han gjorde det mot nån utanför familjen.

I bilen skall man sitta still och kan man inte det så stannar vi bilen och diskuterar problemet tills alla är överens om spelreglerna.

Ibland kan ens barn nog vara riktigt :devil: även om man försöker sitt bästa...men du verkar ha råkat ut för två riktiga prövningar :D
 
Sv: Avskräckt!

Föräldrar får dom barn dom förtjänar :devil: .
Om ett barn tiggde utav mig och barnet var under 4år, skulle jag ha överseende med det, därmed inte sagt att jag skulle låta det få nåt. Tjat....nej varken utav mina egna eller andras barn. Skulle barnet var över 4år, skulle jag tycka det var ouppfostrat.
När vi åker långt i bilen låter jag ett barn sitta i framsätet och ett barn bak. Dom har svårt att hålla samms långa sträckor och det har jag förståelse för. Eller att jag eller pappan sitter mitt i mellan i baksätet. Och jag tycker inte det är Ok för ett barn att kasta grejer oavsett var.
Det finns ingen vettig förälder som tycker det är Ok att ett barn skriker "jag ska döda dig" till någon.
gulan fd.gulla
 
Sv: Avskräckt!

Det jag skrev var nog bara 1 femtedel av vad som hände. Jag var själv noggrann att inte bryta ihop utan tala lugnt och sansat och vara rättvis men innerst inne blev jag riktigt förbannad inom mig själv. Hur man tillåta sina barn agera så som dom gjorde!
 
Sv: Avskräckt!

Barnen är äldre än 4 år. Uppfostran finns existerar knappt. Får man inte som man vill så skriks, slåss, eller springer man iväg och gömmer sig. :crazy:
 
Sv: Avskräckt!

Bara litet nyfiken, vad gjorde föräldrarna då när ungen talade om att döda sin pappa...?
 
Sv: Avskräckt!

gulan skrev:
Föräldrar får dom barn dom förtjänar :devil: .
:bow: :bow: :bow:

Inte många skulle tillåta sina hästar att vara lika odrägliga :eek: som de låter sina ungar vara :smirk:

Jag tycker synd om alla barn som "ickeuppfostras" därför att ingen tycker att det är roligt att vara med dem - som fraggel :angel:

För mig är det viktigt att mina barn uppför sig väl, så att även andra tycker om att umgås med dem. Det tar lite tid och ett par-tre tålamod :p när de är små, men det lönar sig verkligen i längden :idea:
 
Sv: Avskräckt!

Jag hade inte fixat att hålla tyst - säger kompisens dotter som just nu har ett riktigt elak period något till sin mycket pressade mamma säger jag ifrån - på skarpen.
 
Sv: Avskräckt!

Bravo! (för barnets skull) :)
Jag gör det också.

Det hör till barns utveckling att testa gränser. De måste lära sig att få ett nej eller en tillrättavisning. Annars blir de rent odrägliga.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Avskräckt!

Skillnaden är ju att en häst kan döda en människa på 1/4 sekund om man inte sätter den på plats å visar vem som bestämmer, barn är ju inte direkt 600kg bjässar :smirk:
 
Sv: Avskräckt!

Nej, men de kan växa upp till 80 kg man/kvinna med basebollträ eller skjutvapen. Den som inte lär sig respekt för sina medmänniskor som liten lär inte ha det som vuxen heller.
 
Sv: Avskräckt!

Jadzia skrev:
Nej, men de kan växa upp till 80 kg man/kvinna med basebollträ eller skjutvapen. Den som inte lär sig respekt för sina medmänniskor som liten lär inte ha det som vuxen heller.

:bow: Så sant så :bow:
 
Sv: Avskräckt!

Det är ju sant det du skriver. Nu känns det som jag inte vill träffa dessa människor på väldigt länge. Man kan inte skylla på barnen.
 
Sv: Avskräckt!

Jag sa till på skarpen senare på kvällen efter en hel del bravader. Skulle gjort det tidigare men jag vet att föräldrarna blir lättstöta och sura. Det slutade med att inga av barnen ville åka med i våran bil bara för att jag sa rent ut "Nu räcker det" med min strängaste blick. Så numera är Fraggel en surkärring! Men ack vad sambon och jag njöt av lugnet i våran bil på vägen hem från hotellet.
 
Sv: Avskräckt!

Nu blir ju majoriteten av alla ouppfostrade barn inte terrorister :smirk:
Men det är helt klart irriterande med barn som saknar all form av medkänsla eller medlidande.Det var ju en artikel i aftonbladet om mammor som alltid blir beskyllda för att ha ouppfostrade barn fast de sa att de inte kunde hjälpa att barnen var som de var, men samtidigt så håller jag med om att föräldrar oftast får de barn de förtjänar , som ngnklok skrev i tidigare inlägg :devil:
 
Sv: Avskräckt!

Fraggel_Tess skrev:
Det är ju sant det du skriver. Nu känns det som jag inte vill träffa dessa människor på väldigt länge. Man kan inte skylla på barnen.

Ja, fast samtidigt får man försöka tro att de gör så gott de kan efter den kunskap de har och den situation de är i just nu. Men kanske går det att lite ödmjukt hjälpa till? :smirk:
 
Sv: Avskräckt!

Usch vilka hemska ungar du råkat ut för!

Håller med tidigare talare - föräldrar får de ungar de förtjänar.

Barn blir som uppfostras, varken bättre eller sämre. Så du behöver inte bli avskräckt för att du råkade ut för några ungar som uppenbarligen inte får någon fostran. Det är endast du själv (och din sambo) som kan avgöra vilka slags ungar ni formar barnen till.

Jag har väldigt många dåliga upplevelser av ouppfostrade barn (jobbar med dem...), men så en dag fick vi nya grannar här hemma. De har två barn, söner som är 7 och 10 år gamla. En dag står grannen (barnens mor) och jag i ett samtal i vårt garage. In kommer den yngsta sonen och skall fråga sin mor en sak. Vi fortsätter dock att prata och döm av min förvåning när unfgen ställer sig och VÄNTAR på att vi skall prata färdigt för att inte avbryta.
Tyckte nästan lite synd om honom tillslut för han stod där och väntade i nästan fem minuter. I dagens samhälle existerar knappt sådant här. Ungarna bara avbryter sina föräldrar hela tiden.

Dessa barn har dock uppfostrats med respekt som ledord, och sannerligen är de trevliga att umgås med. Just sådana barn som jag vill uppfostra mina ungar till.

Så bli inte avskräckt - fundera istället över hur du skall gå till väga för att få precis de ungar DU VILL HA!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
27 735
Senast: Keb71
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
30 005
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp