[B]Någon som har erfarenhet av internationellt tävlande och doping?[/B]

R

RECCI

Sitter och funderar vad som räknas som doping på internationella tävlingar.

Vad jag vet så är inte listan lika som den svenska men frågan är vad som skiljer dem åt?

Är den internationella generösare så att man är "säker" om man håller sig till de preparat som är godkända i Sverige?

Är det något speciellt man bör tänka på när det gäller tävlingar utomlands?

/R
 
Sv: Någon som har erfarenhet av internationellt tävlande och doping?

Tack för det!

Men det känns mest vara inriktat på ryttarna.

Jag är mer ute efter karenstider etc på preparatnivå för hästarnas skull.

På STC´s hemsida finns det rätt bra specificerat och vad jag vet så gäller det även för tävlingar inom SvRF´s områden också.

Finns det någrqa preparat som är tillåtna i Sverige som inte är tillåtna internationellt?

Man vill ju inte riskera att använda nåt liniment, salva eller nåt som inte är "grönt". :crazy:

/R
 

Liknande trådar

Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 432
Senast: zassoo
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 249
Senast: dobbis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
927
Senast: cassiopeja
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 452
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp