Bukefalos 28 år!

B-vitamin till hund

Sv: B-vitamin till hund

*fniss* ja då behöver jag inte oroa mig för att hundarnas immunförsvar inte blir stimulerat, så mycket skit de stoppar i sig... men bakteriernas sporer klarar ju jättehöga temperaturer, de borde klara en torrfoderprocess.

vad är det för enzymer som är nyttiga för hunden att få i sig? människor verkar ju inte ha några "bra" enzymer man ska få i sig (förutom laktas om man är laktosintollerant).
 
Sv: B-vitamin till hund

Jag är ingen expert på enzymer, men har fått förklarat för mig att kroppens enzymproducerande körtlar avlastas om kosten innehåller mycket enzymer.

Sedan är det nog mer som händer med födoämnen än vad vi idag vet. Vissa fiskallergiker klarar av att äta rå fisk men inte tillagad, varför? Bland hundar och katter vet jag om ett antal som inte klarar av att äta tillagat nötkött, men de kan äta rått. Varför är det så? Vad är det som händer med maten under tillagningen? Sådana saker är ganska intressanta...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 387
Senast: Roheryn
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 343
Senast: Dentaku
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 395
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 434
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp