Status
Stängd för vidare inlägg.

oz_joj

Trådstartare
Köpte en begagnad billigt men funderar, hur stora och små barn kan man bära i den? Finns det typ vikt-gränser? Kan nyfödda bäras så eller måste de vara lite stadiga?
 
Sv: BabyBj*rn

Jag har för mig att min gamla babybj*rn hade en tyglapp på insidan där det stod vikt och längdgränser?

Jag är osäker på om det var följande, men det är vad jag har en svag aning om iaf, men det stod kanske att barn upp till 15 kg kunde bäras i den och...vad kan det ha varit i längd...? ja, det minns jag inte.
Men det finns gränser iaf, det vet jag.

Gå in i en babyaffär och fråga? :idea:
 
Sv: BabyBj*rn

Viktgräns neråt är 3,5 kg eller nåt sånt. Uppåt finns det säkert nån, men jag lovar, dina axlar tar stryk långt innan du uppnått den vikten på barnet...
 
Sv: BabyBj*rn

Barnet ska vara minst 53 cm och väga minst 3,5 kilo. BB Original kan användas upp till 10 kilo och det är väl något liknande för Active-modellen.
 
Sv: BabyBj*rn

Ett tillägg av praktisk art:
Ställ in bärselen så att du lagom kan pussa barnet på huvudet, så bär du "rätt"! (jättemånga som gör fel)
Barnet ska vara vänt emot dig tills det själv kan hålla huvudet stadigt, DÅ kan du vända det framåt i stället.
 
Sv: BabyBj*rn

Jag bar min dotter i en sån från det att hon var tre veckor fram tills hon var 9-10 månader och blev för tung....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 303
Senast: Praefatio
·
Tjatter Hur ser det ut? Tänker ni pynta? Tänker ni baka, eller klä ut er? Har ni köpt pumpor? Är huset ständigt hemsökt? 👻 Jag köpte första...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 454
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Vi har sålt en sak till en kompis. Saken är så stor att den måste tas med kranbil ( detta görs av en bekant och inte via ett företag)...
Svar
2
· Visningar
561
Senast: Motacilla
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 475
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp