Babyshower, hjälp!!!

Texaz

Trådstartare
Har blivit inbjuden till en babyshower, har dock aldrig tidigare varit med om det och är helt ovetande om vad det innebär🙄
Har förstått att man ska present, vad är passande?
Vad gör man på dylik tillställning?🤔
Något jag borde veta, tänker vett och etikett😊
 
Har blivit inbjuden till en babyshower, har dock aldrig tidigare varit med om det och är helt ovetande om vad det innebär🙄
Har förstått att man ska present, vad är passande?
Vad gör man på dylik tillställning?🤔
Något jag borde veta, tänker vett och etikett😊
Vanligtvis äter man...och umgås :) Passande presenter är väl typ babykläder, leksaker till barnet, osv. Eller kanske något till mamman. Jag ska på babyshower nästa vecka och kommer att ge presentkort på massage till mamman. Detta är barn nummer tre, och hon har det mesta redan till barnet, så det kändes roligare att ge lite lyx till en (förmodligen) trött mamma istället.... :)
 
Jag var på en nyligen.
Äter, umgås, lite lekar/program för den blivande mamman är precis som @bettysmatte skrev det som brukar stå på programmet.

Jag hade med mig ett par pekböcker.

Andra gäster hade allt från strumpor till barnet till grejer till mamman. (Första barnet så de behöver väl det mesta).

Den blivande mammans syster hade fixat program, bl.a provsmakning av barnmat och en frågesport där den blivande mamman fick gissa vad man ska använda olika barngrejer till (utgående från bilder).
 
Jag har varit på två och har båda gångerna gått ihop några stycken och gett presentkort på baby-/barnfotografering. Det har uppskattats 😊 Annars är det väl presenter och bra att ha-grejer till bebisen, alternativt någon "lyx-grej" till mamman/föräldrarna.
På dom två jag varit har vi ätit, fikat och haft lite lekar.

För övrigt är jag inte ett fan av babyshowers och sa väldigt bestämt nej till att ha en själv när jag var gravid 😂
 

Liknande trådar

Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 425
Senast: Shaggy
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 996
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 256
Senast: Lisalei
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 129
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp