Bukefalos 28 år!

Bada hamster?

Sv: Bada hamster?

Så du badar de 3 ggr/vecka dessutom? Kan knappast vara bra för huden på de, den lär ju bli sjukt uttorkad :crazy:

Det spelar ingen roll att de sover i bajs, de ska ändå inte badas för det. Tycker man att en hamster luktar så illa att de behöver bada 3 ggr i veckan ska man kanske fundera över om hamster verkligen är rätt djur att ha.
Har själv haft en hög hamstrar, och har två nu. Jag gräver gladeligen ner näsan i de. Vad de luktar? Tja, normalt. De luktar hamster. Trots burrengöring 1 ggn/vecka och 2 års leverne helt och hållet utan bad.

För övrigt är vadd livsfarligt och absolut inte något man ska ha hos sina hamstrar.
 
Sv: Bada hamster?

det finns mycket konstigt att köpa.. och det finns för att folk köper och då hittar man på fler och fler saker för att tjäna mera pengar.. det betyder inte att det SKA användas. Hamstervadd är tex farligt för dom men det säljs överallt och kommer fortsätta finnas så länge folk köper det.

min hamster luktar bara gott tycker jag och han har aldrig badat
 
Sv: Bada hamster?

HAHAHAHA!
Jag badar dom varannan vecka :P
Inte 3 ggr i veckan :D
 
Sv: Bada hamster?

Hamstervadd använder jag inte.
Badar dom ungefär varannan vecka elr 1 gång i månaden!

Och mina hamstrar älskar å bada.
Badar dom i duschen badar dom ungefär två stycken.
Hih, brukar ge dom en leksak i badet, och dom springer runt oh leker med leksaken och varann..
Och ist för hamstervadd använder jag, hushålls papper.
 
Sv: Bada hamster?

Yeah right, det måste vara därför du själv skrivit att de bajsar i vaddet, att de badar varje gång du rengör buren och att du rengör 3 ggr/vecka.

Lägg ner lögnerna är du snäll, du dumförklarar bara dig själv när du ljuger sådär uppenbart.
 
Sv: Bada hamster?

läste snabbt igenom tråden precis, och håller med gul_zebra , Tessaah , du ändrar ju dig hela tiden!


Jag tycker att det är fel att bada hamstrarna, man förstör deras naturliga fett, eller vad man kallar det :)
 
Sv: Bada hamster?

Och förresten, använde vadd förrut, tills jag fick veta att de är farligt.
Och jag förstår mej inte på er?
Först sa jag att jag att jag badar dom varje gång jag STÄDAR buren!
Inte när jag rengör :crazy:
 
Sv: Bada hamster?

En till sak.
Läs högre upp i tråden.
Så kanske ni lär er lite.
 
Sv: Bada hamster?

Och städar gör du varje söndag enligt tidigare inlägg, alltså badar du de varje vecka helt plötsligt. Hur ska du ha det?

Innan du ber andra att läsa och lära så borde du faktiskt göra det själv.
 
Sv: Bada hamster?

Jag badade min hamsterflicka ibland! :) Hon gillade att springa runt i vattnet och mysa i handduken efteråt! :love:

Förövrigt luktade hon inte illa, utan vi badade henne mest för att det var roligt! :o :D
 
Senast ändrad:
Sv: Bada hamster?

Se där!
De finns andra som oxå badar hamstrar!

Men palla bråka!
Läser ni längre upp i tråden så ser ni ju att de var en annan som oxå badat.

OMG!
 
Sv: Bada hamster?

Det betyder inte att det är bra att bada de, speciellt inte så ofta som du gör.
Det finns folk som har vadd, för små hjul, plasthus, för små burar osv också - det betyder inte att det är bra.
 
Sv: Bada hamster?

Men äru TRÖG!?!?!?

Jag badar de varannan vecka!
Sluta tro att jag BDAR DOM 3 GGR I VECKAN!
Jag sa att jag badar dom varje gång jag STÄDAR buren!
Men där sa jag fel! Jag badar dom varannan vecka!
Städar buren varje söndag och RENGÖR buren 3 ggr i veckan!

Och sen.. Hur orkar du hålla på så här?
Är jag mognare än du elr vad?

PALLA BRÅÅKA!
 
Sv: Bada hamster?

Jag kan inte påstå att du är speciellt trovärdig.

Orkar och orkar, jag kan inte påstå att det är så energikrävande att kika in och skriva ett par rader...
Nej, det verkar inte så. En mogen person är så pass ödmjuk att denne kan ta till sig av det andra säger också istället för att få krupp så fort någon tycker annorlunda.
 
Sv: Bada hamster?

Gå inte för hårt åt på tessaah, hon är inte speciellt gammal... Smådjur kommer alltid att råka illa ut i barns oömma händer, tyvärr, oavsett om dessa händer i detta fall tillhör tessaah eller ej.

tessaah: Om du vill skriva i ett internetforum så måste du lära dig att visa lite ödmjukhet och förstå att det finns människor här inne som är otroligt duktiga och kunniga, och som dessutom är väldigt mycket äldre och har massor med erfarenhet. Vill du inte bråka, så säg istället "Jag ber så mycket om ursäkt, jag ska i fortsättningen inte bada mina hamstrar så ofta" så slipper du bråket.

Dessutom så måste du lära dig att på ett internetforum så kommer du att bli påhoppad då och då, då får du ta det med en axelryckning och inte käfta emot allt för mycket för det blir bara värre. Lämna tråden/ämnet om du inte vill bråka.
 
Sv: Bada hamster?

Jag tycker att du ska ta till dig av vad zebran skriver, hon är en av de allra kunnigaste inom smådjur på buke.
Jag håller med henne om att det är olämpligt att bada hamstrar om de inte behöver det pga ohyra eftersom deras hud är skapad så att den mår bäst om de får ta hand om den själv. Tänk också på att i naturen lever hamstrar i ett ganska torrt klimat om jag inte missminner mig.
Och typ hälften av det djuraffärer säljer till hamstrar är ren skit eller till och med redskap som kan bidra till djurplågeri om de används som det står att de ska användas. Ta till exempel de där plastburarna med en massa våningar, rutschbanor mm, jag skulle aldrig släppa in en hamster i en sådan men de säljs i varenda djuraffär som hamsterburar.
 
Sv: Bada hamster?

Jag tycker att du ska ta till dig av vad zebran skriver, hon är en av de allra kunnigaste inom smådjur på buke.
Jag kan verkligen inte hålla med men jag tänker bannemig ta åt mig ändå. Tack för egoboosten! :love: :D

Mysgrisen: Det gör mina med :D Speciellt min grabb Forastero, han luktar typ hamsterkaka. Det finns inte mycket som klår att gosa ner näsan i pälsen på honom :love:
 
Sv: Bada hamster?

*KL*

Så länge man städar och hamstrarna har sandbad att tvätta sig i, tycker jag inte att de luktar.
Jag brukar sticka ner näsan i pälsen lite då och då för att lukta, och möts av minimalt med doft.
Enda hamstern som faktiskt luktar, är en unghona som just börjat brunsta för första gången.
Men resterande honor och hanen luktar nada. :D

Däremot luktar deras toaletter, men det avhjälps lätt av att man tömmer de ofta.

Kliver man in i rummet de bor i, är det bara en hö-doft man möts utav då det även bor en kanin därinne.
Annars är det relativt luktlöst, och då bor det ändå 1 kanin och 5 hamstrar i det lilla rummet. :p
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 167
Senast: Scata
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
613
Senast: Ramona
·
Tjatter Jag älskar listor. Jag vet, det är lite systematiskt och icke-spontant men det hjälper mig att komma ihåg mina idéer och dessutom få...
2
Svar
35
· Visningar
2 383
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 087
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp