Bukefalos 28 år!

Bästa bädden för hosthästar.

Tack för alla svar!

Det verkar ju luta åt torv, så jag får väl skaffa pannlampa när jag ska mocka ... :p
 
tycker att du ska se till att ha råspån, det dammar inte.
allternativt tidningspapper (rivet).
det senare är ju dyrare men faktiskt lite bättre.
Lycka till och hoppas att hästen slutar hosta :)
 
Jag kan bara säga en sak om host hästar, varken torv (som dammar rejält) el halm! som dammar mest är bra, ett vädligt bra strö till host hästar är PAPPER!
En vän till mig fick sin häst utdömd kronisk bronkit, men hon gav inte upp, jag köpte en bronkit häst å följde hennes råd å städade ur stallet å använder papperströ! Helt suvveränt! dammar inte lätt att mocka i å så många många timmar ute! allt foder blött gärna hösilage!
D är mitt råd, idag hostar inte pållan nått å bronkiten har hon blitt frisk ifrån,,,
 
Jag tänker sticka ut hakan ordentligt och säga HALM! Men inte vilken halm som helst... Vi har haft riktigt fin vetehalm på rulle till våra hästar och det har funkat hur bra som helst! Den har i stort sett varit dammfri. Ett + till är att de inte gärna äter den...
Mayara
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har fått ändrade stallförhållanden och kommer nu sköta eget stall. Jag kan dock inte förvara halm någonstans så jag måste ha spån...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
635
Senast: tanten
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 445
Senast: warg
·
Foder & Strö Hej! Jag skulle vilja få era bästa tips på stallströ. Gärna lite bädd aktigt det vill säga att det håller lite längre (typ att man...
Svar
2
· Visningar
573

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp