"Bästa" blöjan

Sv: "Bästa" blöjan

Som synes i tråden finns det ingen blöja som objektivt kan sägas aldrig läcka. Detta är helt beroende på barnets anatomi, kissmängder, sovsätt etc.

Jag växlar friskt mellan Libero och Pampers och tycker att båda blöjorna är bra, dock hade vi problem med nattläckage då vår stora tjej blev äldre (antingen att hon var mer rörlig, eller kissade mer?). Då gick vi från att Libero läckte någon gång/veckan till Pampers som läckte någon gång/månad (det var alltid om kissade tidig morgon då blöjan redan var ganska full och hon låg på sidan...). Up- goblöjor läckte jätteofta medan snibb fungerade bättre.

Antagligen hittar du ingen som löser ditt problem om barnet sover så länge, men prova lite olika (även olika viktklasser!!).

Lycka till!
 
Sv: "Bästa" blöjan

Nej, självklart är det en hel del som har betydelse!

Vår son sover på mage, så allt kiss hamnar ju i fram i blöjan. Antar att det helt enkelt blir för mycket på ett och samma ställe. Han dricker även mycket vatten under dagen, så det klart att det blir en del som ska ut.
 
Sv: "Bästa" blöjan

Jag stjäl tråden lite.

Vi har problem med läckande blöja på nätterna då bebis ligger på sidan och skruvar sig mycket. Då blir han och sängen helt kisseblöta.

Tips någon? Han väger ca 7 kilo och vi har provat både Pampers och Libero. Vi byter blöja minst 1 gång/natt...

Prova Lidls egna blöjor. Funkar bäst på min pojk som är lika stor som din, pampers och libero läcker på honom hela tiden, ffa löst bajs. Har även hört att Willys egna blöjor ska vara bra.
 
Sv: "Bästa" blöjan

Jag hra ju inte så mkt erfarenhet men jag gillar att pampersblöjorna blir som gele medans libero blir i klumpar... Båda har läckt bajs men ännu sålänge har hon inte klarat av att kissa igenom ;) Kommer väl inatt bara för det.... hihihi
Syrran har använt libero till alla sina 4 pojkar under deras blöjtid...

Kan det vara skillnad på flickor o pojkar kanske?
 
Sv: "Bästa" blöjan

Prova Lidls egna blöjor. Funkar bäst på min pojk som är lika stor som din, pampers och libero läcker på honom hela tiden, ffa löst bajs. Har även hört att Willys egna blöjor ska vara bra.

Håller med dig! Vi har använt Lidls blöjor ända sen Melker var liten och är riktigt nöjda med dem. När vi missat att köpa blöjor och varit tvugna att handla på ICA har vi testat pampers och libero. Gillar inte pampers alls då de inte sitter bra samt läcker. Libero är ok men tycker att de känns blötare när man byter än Lidls
 
Sv: "Bästa" blöjan

Kan det vara skillnad på flickor o pojkar kanske?

Jag har ingen egen erfarenhet vad gäller detta då jag har två tjejer. Men jag har en vän med en pojke som tyckte att det var problem att blöjan blev så kissig fram och hon tyckte att det borde vara bättre med en tjej. Men i alla fall mina tjejer har jättekissiga blöjor framtill så jag tror personligen inte det är någon skillnad (även tjejer kissar ju framåt).
 
Sv: "Bästa" blöjan

Vi använder libero, de har aldrig läckt för oss.
MEN alla barn är olika- kissar olika mkt vid olika tillfällen, har olika rumpor, snopp eller snippa.
Finns många faktorer som spelar in på om en blöja sitter bra :).
 
Sv: "Bästa" blöjan

Hört från många mammor med söner att de läcker kiss på natten, beroende på hur snoppen lägger sig i blöjan. På flickor blir det ju oftast på samma ställe varje gång... antar jag :p
 
Sv: "Bästa" blöjan

det spelar ingen större roll vilket blöjmärke, utan passformen, passar inte blöjan så läcker det....
vi har testat både libero, pampers, bambo, ica och huggies, de enda som läckte var pampers byxblöja pga de var för stora i ljumskarna.

av de vi testat har libero, pampers och icas blöjor bäst uppsugningsförmåga.
 
Sv: "Bästa" blöjan

Jag kör både pampers och libero (min son kissar mycket på natten och sover länge) men väljer ist att "köpa en större storlek". Inte så att jag byter upp mig en storlek, men när tex nästa storlek börjar vid 10 kg så köper jag den vid 9 kg...
 
Sv: "Bästa" blöjan

Här använder vi pampers under natten då de sluter lite bättre runt benen än vad libero gör på vår lilla tjej :)
på dagen använder vi libero för jag tycker de är bättre i övrigt, gillar inte riktigt nätet i pampersblöjorna...
Vår tjej är lång och smal.
 
Sv: "Bästa" blöjan

Så gör jag med, men jag brukar se till att hon ligger i nederdelen på viktklassen på blöjan.
De vi kör nu är 10-20 kg, hon väger typ 10½. Finns lite resurser då.
 
Sv: "Bästa" blöjan

det spelar ingen större roll vilket blöjmärke, utan passformen, passar inte blöjan så läcker det....
vi har testat både libero, pampers, bambo, ica och huggies, de enda som läckte var pampers byxblöja pga de var för stora i ljumskarna.

av de vi testat har libero, pampers och icas blöjor bäst uppsugningsförmåga.

Pampers är den blöjan jag upplever sitter bäst på sonen. Den läcker inte i vanliga fall utan bara när han sover längre än 12 timmar, vilket visserligen blir vanligare och vanligare... Jag inser dock att tvätta lakan antagligen är både lättare och billigare än att testa alla blöjmärken! :D
 
Sv: "Bästa" blöjan

Min dotter använder inte blöja längre. Hon är 3 no och har varit utan blöja dagtid sedan hon var 2,5 ungefär. Hon har aldrig kissat jättemycket på natten, men på dagarna har det hänt ett antal ggr när man varit ute tex med overall på tex så man inte kan kolla blöjan hela tiden att den varit överfull med kiss.
Men jag har bytt utefter vad som sitter bäst på henne.
När hon va nyfödd va de libero som gällde. sen körde vi pampers när hon blev mer rörlig och bambo på natten för att den va billigast men lite klumpig för att ha på dagen.
Huggies kändes jättepappriga, hårda och kändes fuktiga trots att de bara va lite kiss i den när hon va mindre. sen har jag testat nån gång till när hon va större och kunde säga till när hon ville ha ny blöja. När hon fortfarande hade blöja på natten (ca 2-3 månader sedan) så körde jag med euroshopper. stela å sitter inge vidare, men det var åxå mycket sällan hon kissade på natten.

Man får helt enkelt prova sig fram! Även kanske ta en annan storlek som klarar av att suga upp mer.
 
Sv: "Bästa" blöjan

Vi tyckte Willys blöjor var de allra bästa till tjejerna. Dessutom låg de bra i pris!
 
Sv: "Bästa" blöjan

KL*

Har i stort sett bara använt Libero till mina 2 sista.
En sak som jag märkte gjorde att det blev mindre söl var att ha på body när de sover.
Då håller sig blöjan på plats.
 
Sv: "Bästa" blöjan

Vi har använt Liberos blöjor till andra barnen. Mina principer gör att jag har vägrat använda Pampers (VARFÖR ens tänka tanken på att ha lotion i blöjor???).
Vo har använt tejpblöjan på natten och up&go på dagtid. Det har funkat bäst för oss, både på flockor o pojkar (2 av varje, de är mellan 1-8 år nu)
 
Sv: "Bästa" blöjan

*kl*

Från början använde vi Pampers, dock fastnade dom på rumpan + att Theo blev röd och irriterad. Bytte till Libero men av dom blev han också röd och irriterad, läckte lite gjorde dom också. Provade ICA's, helt ok, lite styva kanske. Nu kör vi helt uteslutande på Huggies Super Dry och både vi & Theo inkl rumpa är väldigt nöjd. Har inte varit röd eller irriterad en enda gång. Dom har läckt 2 ggr på ungefär 1½ månad som han använt dom :banana:
 
Sv: "Bästa" blöjan

Har Pampers Baby Dry till natten, har aldrig läckt något på natten. Har gått igenom de flesta blöjor, men kom fram till att P. är den bästa för lillkillen som är 1 år nu.
På dagen använder jag Easy Up, den är inte lika trång som Liberos up & go.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 517
Senast: G-uldlock
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 948
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Vad packar/packade ni? Vad tyckte ni vad viktigast och vad blev överflödigt? Jag har tänkt senaste månaden att man inte behöver så...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 437
Senast: Otherside
·
Utrustning Har ju blivit totalt värdelöst. Det funkar inte längre. Finns det något insektsmedel på den svenska marknaden som över huvud taget...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 507
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jaktgolden eller jaktlabrador?
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp