"Bästa" blöjan

Syrran!

Trådstartare
Vilken blöja använder ni på natten? Vilken tycker ni är bäst? Finns det över huvud taget nån blöja som håller tätt 14 timmar? :confused:
 
Sv: "Bästa" blöjan

Moa använder pampers på dagen eftersom den är tunnare = i mitt huvud även svalare och libero på natten för den är tjockare, läcker aldrig.

Under hennes snart 10 månader har det aldrig läckt nåt nånsin, använt libero till 95%
 
Senast ändrad:
Sv: "Bästa" blöjan

Min son har Pampers baby dry på nätterna, läcker sällan.
Huggies och Bambo har också varit likvärdig, men pampers absolut bäst. Libero läckte redan på dagen efter någon timme:crazy:

Fast då har min son nattblöja max 12 timmar på nätterna....
 
Sv: "Bästa" blöjan

Hos oss är det libero som gäller. Har aldrig läckt kiss!
Bajs läckte det en del när dottern endast ammades = löööst! ;-) men det gjorde det i alla blöjor hehe.
 
Sv: "Bästa" blöjan

Vad lustigt att det är så olika! Man kan ju tycka att man borde få ett enhälligt svar i en sån här fråga.

Jag har alltid föredragit Pampers på natten. Kan bli myyyyycket fulla innan det blir blött någon annanstans. Var nyss i Sverige och provade då ett paket Libero och var inte ett dugg nöjd. Höll aldrig om natten, varken på min 7 månaders eller 2.5åringen. Testade ett paket ICAs på den lille också, lite klumpiga men höll rätt så bra.
 
Sv: "Bästa" blöjan

*kl*

Tack för svar så här långt! Intressant att det är så olika!

Vi använder Pampers Baby Dry på natten och dom har vi använt i stort sett hela tiden sen han började sova hela nätter. De brukar inte läcka, vilket andra blöjor som vi testat har gjort (libero och huggies) men vi har turen att ha en som som älskar att sova, och ett par nätter i veckan så sover han 14 timmar... :D 12 timmar brukar blöjan fixa att hålla tätt, om den sitter på ordentligt (läs: om jag har satt på den och inte sambon... ;) ), men 14 timmar klarar den inte...

Kanske ska testa Libero igen, dom känns ju lite tjockare. Har dom nån blöja som är anpassad för natten?
 
Sv: "Bästa" blöjan

Vi använder bara Libero. Är den enda blöjan som håller tätt och klarar att vara på en hel natt. I början testade vi pampers men det räckte att dotter kissade en gång så sa hon ifrån om att den var för blöt.
 
Sv: "Bästa" blöjan

Libero har jag på båda barnen. Pampers höll aldrig tätt på sonen men funkade bra på dottern, men säljs inte här jag bor, finns bara libero.
Klarar 14 timmar på både 7 mån och som nattblöja på 3 åringen.
 
Sv: "Bästa" blöjan

Nån särskild sort av Libero? Har dom nån blöja som är tänkt som nattblöja?
 
Sv: "Bästa" blöjan

Jag använder Coops egna märke. Provade den på dottern när hon var liten men då fungerade den inte bra. Provade igen när sonen var några månader och dottern ca 1,5 år och nu köper jag sällan annat märke. Den fungerar jättebra till mina storkissare, vissa mornar tror jag en blöja kan väga nåt kilo, så fulla kan de vara. Började med dom eftersom de är billigast här. Betalar 79:- för ett stort paket med 58 blöjor.
 
Sv: "Bästa" blöjan

Vi använder bara "vanlig" liberoblöja, ingen speciell för natten. :idea:

Kom på att hon hade pampers första måndaderna, men läckte aldrig kiss heller, dock mer bajsläckade på dom än liberos.
 
Sv: "Bästa" blöjan

Jag får väl testa Libero, när jag gjort slut på våra Pampers! Dyrt med blöjor... ;)

Och jag tvättar ju hellre lakan än har ett barn som inte sover på natten! :cool:
 
Sv: "Bästa" blöjan

Libero up and go har vi.
Isak har bara blöja på natten nu och det läcker aldrig.
Vi har haft libero hela tiden sedan han föddes.
 
Sv: "Bästa" blöjan

*kl*

Ni som skriver att det aldrig läcker, hur många timmar sover era barn? Är det oxå 14-timmarspass? I så fall ska jag självklart testa andra märken i stället! Har dock alltid varit väldigt nöjd med Pampers, tills maratonsovningen började... ;)
 
Sv: "Bästa" blöjan

Jag kör just nu på baby dry 4+ , tycker den är toppen.
Sambon köpte coop egna, inte roliga alls. inte elastiska alls, och blir hårda och bulliga av kisset.
 
Sv: "Bästa" blöjan

Jag stjäl tråden lite.

Vi har problem med läckande blöja på nätterna då bebis ligger på sidan och skruvar sig mycket. Då blir han och sängen helt kisseblöta.

Tips någon? Han väger ca 7 kilo och vi har provat både Pampers och Libero. Vi byter blöja minst 1 gång/natt...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 519
Senast: G-uldlock
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 952
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Vad packar/packade ni? Vad tyckte ni vad viktigast och vad blev överflödigt? Jag har tänkt senaste månaden att man inte behöver så...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 439
Senast: Otherside
·
Utrustning Har ju blivit totalt värdelöst. Det funkar inte längre. Finns det något insektsmedel på den svenska marknaden som över huvud taget...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 510
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp