Bästa hämnden mot mobbare?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Flixies

Trådstartare
Haha, nej, riktigt så barnslig är jag kanske inte. Men rent teoretiskt. Jag har blivit bjuden på "klassfest" för alla som gick högstadiet tillsammans. Jag skrattade rakt ut när jag fick inbjudan, för högstadiet var de värsta åren i mitt liv som även gav mig svåra problem många år efteråt, upp i vuxen ålder. Detta vet alla, alltså det är HELT omöjligt att ingen mina gamla klass"kompisar" fattar att jag mådde jäkligt dåligt och att alla betedde sig som riktiga svin mot mig. Så det blev så himla komiskt på något dåligt sätt, att bli bjuden på den här klassfesten.

Det finns inget i världen som skulle kunna få mig att gå dit. Möjligtvis en miljon. Men annars, nä. Jag vill inte träffa de människorna igen. Jag har träffat många av dem ute på jobb, i affärer, på fester o.s.v. och jag beter mig såklart vuxet och hälsar på ett trevligt, neutralt sätt. Men att gå på den här klassfesten vore en helt annan sak, nej aldrig i livet. Så det tänker jag inte göra, men i någon låtsasvärld, kanske om det här vore en film, skulle jag vara så jäkla sugen på att typ dyka upp och göra något sjukt oväntat så att de stod där med långa näsor sedan. Inte något taskigt, men något som bara fick dem att tappa hakan... haha, jag vet inte.

Har ni någonsin velat hämnas på någon som har varit riktigt elak? HUR skulle ni vilja göra det i så fall? Observera än en gång att jag inte tänker göra något på riktigt, jag tänker stanna hemma, men jag tycker bara att det är en lite rolig, ja och jag vet, ändå ganska sorglig, tanke.

För att sätta er in i det hela lite mer så var jag alltså grymt mobbad, både psykiskt och fysiskt, varje dag var ett rent helvete och så här i efterhand fattar jag inte att jag ens orkade med livet. Jag var livrädd på lektionerna för om jag räckte upp handen och visade att jag kunde något så visste jag att jag skulle få sota för det på rasten, jag blev jagad på rasterna, efter ett halvår hittade jag en städskrubb på andra våningen som jag gömde mig i hela rasterna. Där brukade jag sitta och gråta för att jag var så rädd att någon skulle hitta mig. Ja, det var riktigt, riktigt illa. Jag mådde så psykiskt dåligt att jag utvecklade ätstörningar och hade en anorexi som följde med mig fysiskt i några år, men psykiskt i många, många år. Lärarna var ren skit som absolut såg vad som hände men som inte gjorde ett smack. Jag skämdes så oerhört mycket, trodde ju att allt var mitt fel, så jag försökte spela så lycklig jag bara kunde mot min familj. Som tur är så hamnade jag i en alldeles fantastisk klass på gymnasiet och "läkte" sakta men säkert, idag är jag en framåt, självständig person med god självkänsla och utan ätstörningar. Jag har en utbildning, ett bra jobb, hästar, sambo, jag mår bra! Men vissa nätter blir tyvärr fortfarande sömnlösa på grund av gamla minnen.

Att sedan få en inbjudan till en klassfest för att "prata gamla goda minnen" med dem som gjorde mitt liv till ett helvete fick mig att se rött. Så än en gång, bara rent teoretiskt - om ni fick chansen att "hämnas" mot mobbare på en återträffs-klassfest, VAD hade ni gjort? :D
 
Sv: Bästa hämnden mot mobbare?

Gått dit och pratat om gamla minnen! :idea:

Det hade varit sjukt kaxigt att gå dit och hålla ett "tal" där du lugnt och sansat berättade för dem hur du minns din skolgång tillsammans med dem, hur du levde och vad du har fått gå igenom för att läka. För att sedan bara utbringa en skål för högstadiet och gå hem utan att prata med någon. :devil:

(jag tror det hade sabbat festen mer än kräkmedel och laxermedel... )
 
Sv: Bästa hämnden mot mobbare?

Gått dit och pratat om gamla minnen! :idea:

Det hade varit sjukt kaxigt att gå dit och hålla ett "tal" där du lugnt och sansat berättade för dem hur du minns din skolgång tillsammans med dem, hur du levde och vad du har fått gå igenom för att läka.

Har du sett Anna Odells "Återträffen"? Den börjar exakt så :D

(Extremt bra och vansinnigt jobbig film för övrigt)
 
Sv: Bästa hämnden mot mobbare?

Haha, nej, riktigt så barnslig är jag kanske inte. Men rent teoretiskt. Jag har blivit bjuden på "klassfest" för alla som gick högstadiet tillsammans. Jag skrattade rakt ut när jag fick inbjudan, för högstadiet var de värsta åren i mitt liv som även gav mig svåra problem många år efteråt, upp i vuxen ålder. Detta vet alla, alltså det är HELT omöjligt att ingen mina gamla klass"kompisar" fattar att jag mådde jäkligt dåligt och att alla betedde sig som riktiga svin mot mig. Så det blev så himla komiskt på något dåligt sätt, att bli bjuden på den här klassfesten.

Det finns inget i världen som skulle kunna få mig att gå dit. Möjligtvis en miljon. Men annars, nä. Jag vill inte träffa de människorna igen. Jag har träffat många av dem ute på jobb, i affärer, på fester o.s.v. och jag beter mig såklart vuxet och hälsar på ett trevligt, neutralt sätt. Men att gå på den här klassfesten vore en helt annan sak, nej aldrig i livet. Så det tänker jag inte göra, men i någon låtsasvärld, kanske om det här vore en film, skulle jag vara så jäkla sugen på att typ dyka upp och göra något sjukt oväntat så att de stod där med långa näsor sedan. Inte något taskigt, men något som bara fick dem att tappa hakan... haha, jag vet inte.

Har ni någonsin velat hämnas på någon som har varit riktigt elak? HUR skulle ni vilja göra det i så fall? Observera än en gång att jag inte tänker göra något på riktigt, jag tänker stanna hemma, men jag tycker bara att det är en lite rolig, ja och jag vet, ändå ganska sorglig, tanke.

För att sätta er in i det hela lite mer så var jag alltså grymt mobbad, både psykiskt och fysiskt, varje dag var ett rent helvete och så här i efterhand fattar jag inte att jag ens orkade med livet. Jag var livrädd på lektionerna för om jag räckte upp handen och visade att jag kunde något så visste jag att jag skulle få sota för det på rasten, jag blev jagad på rasterna, efter ett halvår hittade jag en städskrubb på andra våningen som jag gömde mig i hela rasterna. Där brukade jag sitta och gråta för att jag var så rädd att någon skulle hitta mig. Ja, det var riktigt, riktigt illa. Jag mådde så psykiskt dåligt att jag utvecklade ätstörningar och hade en anorexi som följde med mig fysiskt i några år, men psykiskt i många, många år. Lärarna var ren skit som absolut såg vad som hände men som inte gjorde ett smack. Jag skämdes så oerhört mycket, trodde ju att allt var mitt fel, så jag försökte spela så lycklig jag bara kunde mot min familj. Som tur är så hamnade jag i en alldeles fantastisk klass på gymnasiet och "läkte" sakta men säkert, idag är jag en framåt, självständig person med god självkänsla och utan ätstör"ningar. Jag har en utbildning, ett bra jobb, hästar, sambo, jag mår bra! Men vissa nätter blir tyvärr fortfarande sömnlösa på grund av gamla minnen.

Att sedan få en inbjudan till en klassfest för att "prata gamla goda minnen" med dem som gjorde mitt liv till ett helvete fick mig att se rött. Så än en gång, bara rent teoretiskt - om ni fick chansen att "hämnas" mot mobbare på en återträffs-klassfest, VAD hade ni gjort? :D


"hej som ni säkert förstår hade jag inte den minsta lust att möta mina plågoandar igen. Däremot har jag förstås buggat lokalen för att kunna använda det ni berättar, som bevis. Många brott är naturligtvis preskriberade, men de går ju att använda i en civilrättslig process."
 
Sv: Bästa hämnden mot mobbare?

Gått dit och pratat om gamla minnen! :idea:

Det hade varit sjukt kaxigt att gå dit och hålla ett "tal" där du lugnt och sansat berättade för dem hur du minns din skolgång tillsammans med dem, hur du levde och vad du har fått gå igenom för att läka. För att sedan bara utbringa en skål för högstadiet och gå hem utan att prata med någon. :devil:

(jag tror det hade sabbat festen mer än kräkmedel och laxermedel... )

Plus en på den
 
Sv: Bästa hämnden mot mobbare?

Liksom "Ja, kommer du ihåg, Håkan, när du låste in mig i bastun? Jag grät och var så rädd att jag skakade när vaktis till slut hittade mig tre timmar senare. Jag vågade aldrig gå in i ett utrymme med dörr om man inte kan låsa upp inifrån på tio år. Jag åkte inte hiss en enda gång. Tack för din insats. Gör du så med dina barn också?"... Jag ryser av hämndkänsla bara jag tänker på det... ;)
 
Sv: Bästa hämnden mot mobbare?

Jag har gjort exakt det där...

Alltså, det var inte så kul på högstadiet...o efter de åren så rullade åren på..o en dag låg den där, inbjudan. Hade allvarliga funderingar på att inte gå men tänkte om.

O idag är jag jäkligt glad att jag gjorde det!

För jag körde stuket på med värsta blåsan, head up och bara "var jag". Mobbarna försökte väl förklara sig och rättfärdiga sitt beteende jag berättade exakt vad jag tyckte om det hela. De fick höra sanningar de inte ville höra (idag undviker de mig om vi möts.. :D).

Revansch? Japp! :p
 
Sv: Bästa hämnden mot mobbare?

"hej som ni säkert förstår hade jag inte den minsta lust att möta mina plågoandar igen. Däremot har jag förstås buggat lokalen för att kunna använda det ni berättar, som bevis. Många brott är naturligtvis preskriberade, men de går ju att använda i en civilrättslig process."

:banghead: Om du blev mobbad..så har du ju förklaringen i ditt sätt att hantera saker o ting.

Den ev. vinst du kan göra i en civilprocess äts med råge upp av de kostnader som ett åtal för olaga buggning för med sig.
Ett tips, du får spela in samtal där du själv deltar, det är inte att bugga:D
 
Sv: Bästa hämnden mot mobbare?

Om du inte orkar ställa dig upp framför alla och berätta om hur dina år på högstadiet var så skriv ner det, skriv ut ett ex till samtliga och ge till dem. Tycker gott de kan få veta hur du hade det! Dt är ingen hämnd men det kan kanske ge dig upprättelse och kanske få dem att tänka över vad de gjorde och varför.
 
Sv: Bästa hämnden mot mobbare?

Åja, att påpeka att man kunde ha buggat kan ju göra det hela lite stelt, att man sen låter bli behöver man ju inte tala om.

Ptr
 
Sv: Bästa hämnden mot mobbare?

Åja, att påpeka att man kunde ha buggat kan ju göra det hela lite stelt, att man sen låter bli behöver man ju inte tala om.

Ptr

Buggat i förväg har sin charm, buggad i efterhand en annan.

I efterhand kan man ju roa sig med att skicka brev från "advokatfirman" där man vill att de inställer sig för diskussioner och eventuell förlikning, innan stämning
 
Sv: Bästa hämnden mot mobbare?

Jag åkte dit.
Hade jätteroligt.
Fick många frågor om hur jag mådde och hur det hade gått för mig.
Och många ursäkter.

Vi läktes alla den dagen.
De önskade mig all lycka och var så glada att se att jag hade klarat mig så pass bra.
 
Sv: Bästa hämnden mot mobbare?

Gått dit och pratat om gamla minnen! :idea:

Det hade varit sjukt kaxigt att gå dit och hålla ett "tal" där du lugnt och sansat berättade för dem hur du minns din skolgång tillsammans med dem, hur du levde och vad du har fått gå igenom för att läka. För att sedan bara utbringa en skål för högstadiet och gå hem utan att prata med någon. :devil:
Vet du, PRECIS det gjorde jag och festen blev enligt hörsägen VÄLDIGT avslagen efter detta. Vissa saker bör inte falla i glömska, jag glömmer iallafall inte dom gångerna mössan hamnade i pissrännan, väskan blev fylld med snö som jag dessutom blev utskälld för av lärarinnan att jag förstört en bok och en hel massa sådana "roliga upptåg".

Det händer att jag möter någon av mina gamla mobbare och dom får väldigt brottom att titta åt andra hållet eller försvinna, dom vet vad dom utsatte mig för och jag glömmer INTE!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 767
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
37
· Visningar
2 356
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 299
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 877
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp