Bukefalos 28 år!

Bästa stället på Gran Canaria i februari?

tott

Trådstartare
Som jag skrev i en tidigare tråd så planerar jag att resa bort på min födelsedag nästa år i februari. Jag hoppas få med lite vänner, så det lindrigaste är väl att sikta in mig på Gran Canaria för att få lite värme och sol.
Stället behöver inte vara väldigt fartfyllt, men det får gärna finnas ett bra utbud på restauranger, trevlig strand och...tja...vara trevligt över lag.
Vad rekommenderas? Shoot!
 
Å
Som jag skrev i en tidigare tråd så planerar jag att resa bort på min födelsedag nästa år i februari. Jag hoppas få med lite vänner, så det lindrigaste är väl att sikta in mig på Gran Canaria för att få lite värme och sol.
Stället behöver inte vara väldigt fartfyllt, men det får gärna finnas ett bra utbud på restauranger, trevlig strand och...tja...vara trevligt över lag.
Vad rekommenderas? Shoot!
Åkte i slutet på januari till gran canaria och skulle aldrig rekommendera någon att åka dit. Vilket blåshål. Det är vindskydd uppsatta överallt på alla hotell..det säger ju något. Satt med jackor och byxor på i solstolarna. Kyligare än svensk sommar. 17 grader hade vi vissa dagar. Ta pengarna och åk till ett billigare hotell i Thailand i stället
 
Å

Åkte i slutet på januari till gran canaria och skulle aldrig rekommendera någon att åka dit. Vilket blåshål. Satt med jackor och byxor på i solstolarna. Kyligare än svensk sommar. 17 grader hade vi vissa dagar. Ta pengarna och åk till ett billigare hotell i Thailand i stället
Det är klart att det kan vara lite riskabelt vädermässigt att åka till Gran Canaria den tiden...men Thailand är nog inget alternativ ändå.
 
Var på Teneriffa mitten av januari 2017, var superfint, varmt och skönt. Dock dåligt med stränder just där vi var, hängde mest vid poolen. Det fanns massor att göra.
Var vid Playa del la armericas.
 
Jag har aldrig varit där men känner ett par som har hus i Puerto Rico och tycker det är bäst där.
 
Som jag skrev i en tidigare tråd så planerar jag att resa bort på min födelsedag nästa år i februari. Jag hoppas få med lite vänner, så det lindrigaste är väl att sikta in mig på Gran Canaria för att få lite värme och sol.
Stället behöver inte vara väldigt fartfyllt, men det får gärna finnas ett bra utbud på restauranger, trevlig strand och...tja...vara trevligt över lag.
Vad rekommenderas? Shoot!
Jag är verkligen ingen expert på GC, var där som vuxen första gången i höstas och då med bebis så inte direkt ngt nattliv att tala om. ;) Utifrån det jag såg så hade jag rekommenderat Puerto Mógan. Väldigt trevlig liten by, på nära avstånd från t.ex. Puerto Rico.
Mer fart och fläkt är det säkert i Playa del Inglés/Maspalomas-trakten dock.
 
Jag är verkligen ingen expert på GC, var där som vuxen första gången i höstas och då med bebis så inte direkt ngt nattliv att tala om. ;) Utifrån det jag såg så hade jag rekommenderat Puerto Mógan. Väldigt trevlig liten by, på nära avstånd från t.ex. Puerto Rico.
Mer fart och fläkt är det säkert i Playa del Inglés/Maspalomas-trakten dock.
Bodde ni i Puerto Mógan, eller såg du bara stället @SaraMara ?
 
Puerto Mogan är supermysigt och har jättefina fiskresturanger i hamnen! Playa del ingles har det mesta, mycket hotell och ställen att äta. Puerto Rico är inte så imponerande i mina ögon.
 
Jag var där i slutet på Januari, Playa Ingles och bodde på ett 4-Star hotell med all-inclusive.
Ute på kvällarna var det verkligen stendött och mest ett fåtal gamlingar, pensionärer som vågat sig ut.
Jo, det blåste en del nere vid stranden så det blev mest poolhäng, runt +22 grader varmt.
Thailand är längre bort och varmare såklart.........
 
Jag var på gran canaria i januari för två år sen, där vi var passar nog inte dina önskemål, var en vik med bara ll inclusive hotell men vi njöt ändå. Det var som bra svensk sommar när vi var där och blåste inte mer eller mindre än i sverige, inget jag reagerade på i alla fall :)
 
Som jag skrev i en tidigare tråd så planerar jag att resa bort på min födelsedag nästa år i februari. Jag hoppas få med lite vänner, så det lindrigaste är väl att sikta in mig på Gran Canaria för att få lite värme och sol.
Stället behöver inte vara väldigt fartfyllt, men det får gärna finnas ett bra utbud på restauranger, trevlig strand och...tja...vara trevligt över lag.
Vad rekommenderas? Shoot!
Har bara varit på GC en gång var i Puerto Rico och vill avråda från den staden. Var bara hotell och ett köpcentrum där alla restauranger låg längst upp. Hittade en mexikansk restaurang uppåt bergen som vi var på tre kvällar den räddade semestern. Älskar Teneriffa så funderar ni på det kan jag ge tips.
 
Jag skulle inte åka i februari, har man otur är det dåligt väder då. Men annars kan jag rekommendera Amadores. Underbar strand och relativt lugnt område. Endast en km strandpromenad till Puerto Rico där det finns ett stort utbud av restauranger. Väldigt bergigt dock så det är mycket uppförsbackar och har man problem att gå så ska man nog skippa det. Puerto Mogan var en mysig liten by men med en pytteliten strand. Men en dagsutflykt dit kan rekommenderas, lämpligast med glasbottenbåt. :)
 
Jag har jobbat på Gran Canaria som reseledare i ett halvår. Det enda området jag brukar rekommendera till folk är Meloneras. Det var också där vi hängde mest. Nytt och fräscht med både shopping och strand och många restauranger. Många andra delar av GC är annars rätt nedgångna och gamla helt enkelt, tex Playa del Ingles och Puerto Rico.

Hojta till om du vill ha fler tips!

Edit: Puerto de Mogan är också fint men väldigt isolerat. Finns bara en liten strand som brukar vara rätt så full dessutom. Sen kan man ju såklart ta lokalbuss till andra ställen :)
 
Har bara varit på GC en gång var i Puerto Rico och vill avråda från den staden. Var bara hotell och ett köpcentrum där alla restauranger låg längst upp. Hittade en mexikansk restaurang uppåt bergen som vi var på tre kvällar den räddade semestern. Älskar Teneriffa så funderar ni på det kan jag ge tips.
Teneriffa är väl ännu mer osäkert beträffande vädret i februari. Annars är det ett alternativ
 
Jag skulle inte åka i februari, har man otur är det dåligt väder då. Men annars kan jag rekommendera Amadores. Underbar strand och relativt lugnt område. Endast en km strandpromenad till Puerto Rico där det finns ett stort utbud av restauranger. Väldigt bergigt dock så det är mycket uppförsbackar och har man problem att gå så ska man nog skippa det. Puerto Mogan var en mysig liten by men med en pytteliten strand. Men en dagsutflykt dit kan rekommenderas, lämpligast med glasbottenbåt. :)
Tyvärr är det bara mitten av februari som gäller för jag ska vara "bortrest" då ;)
 
Puerto Mogan blir det nästa gång, blev väldigt förtjust över kanalerna och de gulliga små gatorna.
Nu var det ett tags sedan jag var på GC, men som barn och ungdom var vi där hela tiden med familjen. Farsan jobbade ju som försäljningschef och vann alla de där säljtävlingarna de hade och vi var där jämt och ständigt, typ flera gånger varje år. Och som jag hatade Puerto de Mogan!! Det var ju dötrist! Ingen strand, inget kul. Jättemysigt och pittoreskt absolut, men det var ju rena döden om man skulle ha kul. Det har väl växt en del sen dess förstås.
 
Jag bodde 7år på GC fast i en by i norr, 10min bil från Las Palmas.

I norr rekommenderar jag särskilt stranden las Canteras. Februari är dock risky vädermässigt. För att vara på säkra sidan om du vill ligga på playan är det södra delen som gäller. Jag personligen tycker inte om södra då det är väldigt turisktigt och mycket gamla hotell och restauranger.
Om det inte bara är strand du är ute efter finns det många fina byar över hela ön att besöka. I februari är det också grönt och det är värt att åka till toppen av ön och kolla utsikten.
 
Teneriffa är väl ännu mer osäkert beträffande vädret i februari. Annars är det ett alternativ
Jag har aldrig varit på GC, men Teneriffa två gånger (ena gången månadsskiftet jan/feb). Puerto de la Cruz är trevligt, även om den sidan är mer osäker vädermässigt, Santa Cruz är som vilken stad som helst med mysiga serveringar, massa folk, museum etc. Personligen hade jag skippat typ Playa de Americas och satsat på nåt mer genuint.
 
Nu var det ett tags sedan jag var på GC, men som barn och ungdom var vi där hela tiden med familjen. Farsan jobbade ju som försäljningschef och vann alla de där säljtävlingarna de hade och vi var där jämt och ständigt, typ flera gånger varje år. Och som jag hatade Puerto de Mogan!! Det var ju dötrist! Ingen strand, inget kul. Jättemysigt och pittoreskt absolut, men det var ju rena döden om man skulle ha kul. Det har väl växt en del sen dess förstås.
Tecken på att jag blivit gammal... :D Men strand fanns det, den promenerade vi lite på. Kanske en konstgjord?
 

Liknande trådar

Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
988
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 616
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 200
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp