Bukefalos 28 år!

Bästa stället på Gran Canaria i februari?

Februari är typ bästa månaden på Gran Canaria och Teneriffa, vädermässigt. Har åkt nästan varje år på sportlovet vecka 8 och i princip perfekt väder varje gång.

Min definition av perfekt väder = klarblå himmel, strax över 20 grader, inte för blåsigt.

Närmar man sig sommaren blir temperaturerna närmast outhärdliga för en sån som jag.

Vi har haft en vistelse på Lanzarote under alla dessa år som var sämre med vädret, ffa blåsigt.

Playa de las Americas på Teneriffa och Maspalomas/Playa de Ingles/Arguineguin är ställen med bra väder. Trots ihärdiga prognoser om regn och kyla vaknar man alltid till sol och 22 grader.
 
Teneriffa är väl ännu mer osäkert beträffande vädret i februari. Annars är det ett alternativ

Vi är alltid där i börjanav januari och alltid kunnat bada i havet och sola. Har svårt att tro att det är sämre i februari snarare ännu stabilare. Södra delen är solsäkrast det ligger väldigt nära Afrika. När vi varit i norra har vi haft lite mer osäkert väder men alltid haft övervägande bra väder med någon molnig dag. Sen kan man ju alltid ha otur med vädret vart man än åker såklart.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
979
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 370
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 186
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
694
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp