Bukefalos 28 år!

Bakbensskydd A-ponny?

BulletForMyValentine

Trådstartare
Finns det skrykkappor som täcker baksidan av kotan i shetlandsstrl?
Just nu har han vanliga strykkappor som bara täcker kotan på insidan men upplever att det inte räcker då han även slår sig bak på kotan.
 
Sv: Bakbensskydd A-ponny?

Det finns ju sådana skydd för framben. Kan du inte ha dem på bakbenen?

Det kanske ser lite lustigt ut men borde skydda bra
 
Sv: Bakbensskydd A-ponny?

Jag upplever att det generellt är väldigt svårt att hitta skydd till A-ponnyer.. Har själv en standard som max kan ha 14cm höga senskydd exempelvis. Om jag har uppfattat det rätt så söker du ett par kotskydd som skyddar runt hela kotan med en plastskål och inte bara insidan som de "vanliga"? Just sådana skydd har jag inte sett i shetlandstorlek ännu, har du tur kanske du kan hitta ett par i väldigt liten ponnystorlek :)
 
Sv: Bakbensskydd A-ponny?

Globus har damasker som sitter bra, har själv till min, framskydd runt om.
 
Sv: Bakbensskydd A-ponny?

Aa precis såna skydd söker jag. Typ såna unghästskydd som finns till storhästarna.
Aa det är jättesvårt att hitta passande skydd, letade i 2 år efter tillräckligt små senskydd till min. Tror dom jag skydden jag köpte är 12 cm och även det är på gränsen till för stort:p

Kol: jag ska kolla på globus skydden!
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
873
Senast: MiniLi
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 685
Senast: caballus
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Miingla
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 215
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp