Bukefalos 28 år!

Bara JAG som är lat?

L

Lejonflickan

När trådar startas med ett jättelångt inlägg (helsida) så är det inte alltid jag orkar läsa igenom inlägget, effekten blir att jag "hoppar över" hela tråden. Är det bara jag som är så här lat? Det är inte min mening att vara nonchalant mot trådskaparen egentligen.. :o
 
Ämnet får ligga mig extremt varmt om hjärtat för att jag ska läsa riktigt långa inlägg.

Annars gör jag som du. Vill jag läsa långa texter läser jag böcker ;).

mandalaki
 
jo om trådskaparen dessutom inte vet vad radbrytning och hoppas över en rad här och var så kan det hända att jag inte orkar läsa det. :crazy:
 
Nej, jag orkar inte läsa långa inlägg, skummar igenom bara.
Om det dessutom är rörigt så hoppar jag helt över att läsa.
 
är det något intressant läser jag hela, annars hoppar jag över det. Fast har man extremt tråkigt kan man ju tänka sig läsa dessa långa, men oftast inte.
 
Det beror mycket på styckeindelningen och om ämnet verkligen intresserar mig.
En del skriver väldigt intressant också, då går det lättare. (Å andra sidan hinner jag inte lägga märke till det de gånger då jag ser textmassan, tänker 'oh shit' och blixtsnabbt stegar tillbaka ur tråden)
 
Jag tycker oftast att det är de långa inläggen som är de mest intressanta, då får man ju ofta mest bakgrundsfakta!
 
Ska jag läsa det ska det vara skrivet hyffsat ordentligt. Dvs stor bokstav, ny rad och kapitel.
De som skriver ihop allt, hoppar jag över.
 
Jag håller med Gosa! Jag vill veta vad det är vi ska diskutera.

Själv har jag svårt med trådar typ:
Jag är ledsen. Känns deppigt. Ge mig lite uppmuntran!

Hur ska man kunna peppa när man inte vet vad det handlar om? Det skulle ju lika gärna kunna vara en pedofil som är ledsen och deppig över att det inte fanns några barn i parken idag... (Jag vet, det är en hemsk jämförelse, men i alla fall... :crazy: :p)
 
Jo det är sant, så kort får det inte vara. Inledningen ska ju väcka en viss nyfikenhet. Men den nyfikenheten infinner sej liksom inte om hela berättelsen radats upp från början, med alla alternativ givna och alla känslor representerade. Det finns liksom ingenting att spinna vidare på då..
 
jag brukar oxå undvika låga inlägg ifall de inte är tillräckligt intressanta.
Speciellt jobbigt är det när det är en enda textmassa. Lägg in mera luft i trådarna. Styckesindelningar, så kanske även jag orkar ta mig igenom ibland. :)
 
Sv: Bara JAG som är lat?

Gammeln, har du just gått upp från idet eller? Du kan väl försöka hålla dig till att svara i trådar som är någorlunda aktuella istället för att dra upp de som är årsgamla. Det uppstår bara förvirring när man drar upp så gamla trådar.

/Erica - Moderator
 
Sv: Bara JAG som är lat?

Nej lååånga trådar orkar/hinner jag inte med :cry:
Men man ju skriva hälften i första och sedan när det kommer svar ge en fortsättning :D då orkar jag nog :angel:
 
Sv: Bara JAG som är lat?

Cheeserica skrev:
Gammeln, har du just gått upp från idet eller? Du kan väl försöka hålla dig till att svara i trådar som är någorlunda aktuella istället för att dra upp de som är årsgamla. Det uppstår bara förvirring när man drar upp så gamla trådar.

/Erica - Moderator
:confused: :confused: :confused: vad är det för fel på detta ämne då? Det är väl lika aktuellt idag att folk skriver långt........eller :confused: .........och förresten vilket sista förbrukningsdatum vill du då sätta för att en tråd ska vara godkänd att skriva i? De som enligt dej är för gamla kan du väl sätta ett lås på en gång då när den tiden är ute

Tydligen är det bara jag som använder sök-fuktionen innan jag öppnar upp en ny tråd och varför skulle detta plötsligt inte tillåtas........borde fler göra faktiskt. För inte ska vi väl starta upp nya trådar av samma ämne när det redan finns andra att skriva i :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Bara JAG som är lat?

Gammeln, du vet mycket väl vad jag menar eller så har du börjat bli senil på gamla dar. Du drar gärna upp gamla tjafstrådar, helst sådana där du kan trycka till någon viss användare lite extra.

Att "väcka" en gammal tråd kan vara befogat i vissa sammanhang, när man vill utveckla en diskussion åt ett nytt håll, ställa en likartad fråga eller liknande. Det är extremt sällan givande att skriva inlägg som inte tillför ett dugg nytt till tråden utan är bara förvirrande. Jag tänker inte ägna min tid åt att gå igenom arkiven för att en användare (och möjligtvis någon enstaka till som inte fattat hur datumstämplingen fungerar) inte har sunt förnuft nog att förstå vad som är lämpligt eller ej.

Men om du vill kan jag skapa en specialregel för dig Gammeln - skriv inte i några trådar som är äldre än en månad gamla. :smirk:

/Erica - moderator
 
Sv: Bara JAG som är lat?

Cheeserica skrev:
Gammeln, du vet mycket väl vad jag menar eller så har du börjat bli senil på gamla dar. Du drar gärna upp gamla tjafstrådar, helst sådana där du kan trycka till någon viss användare lite extra.

Att "väcka" en gammal tråd kan vara befogat i vissa sammanhang, när man vill utveckla en diskussion åt ett nytt håll, ställa en likartad fråga eller liknande. Det är extremt sällan givande att skriva inlägg som inte tillför ett dugg nytt till tråden utan är bara förvirrande. Jag tänker inte ägna min tid åt att gå igenom arkiven för att en användare (och möjligtvis någon enstaka till som inte fattat hur datumstämplingen fungerar) inte har sunt förnuft nog att förstå vad som är lämpligt eller ej.

Men om du vill kan jag skapa en specialregel för dig Gammeln - skriv inte i några trådar som är äldre än en månad gamla. :smirk:

/Erica - moderator
Du får faktiskt ta och förklara för mig VEM jag ville trycka till i denna tråd? Sen är det faktiskt så att vem som helst har rätt att skriva i en tråd oavsett om den är 1 vecka gammal eller 1 år så länge som den är "öppen". Varför skulle detta forum bara vara tillåtet att skriva i sk nya trådar när det är tillåtet i andra forum här. Om detta inte hade varit tillåtet så hade Gunnar skapat en loop som per automatik hade låst trådar äldre än en viss tid. Men om det är förrvirrande för dej så behöver du ju inte läsa dessa eller hur. Dessutom kanske inte alla har det lika svårt som du
 
Sv: Bara JAG som är lat?

Jag orkar heller aldrig läsa helsidor som första inlägg ;)...Tycker man ska skriva kort och innehållsrikt...Oftast så svävar folk ut lite väl mycket om sådant som ej har med saken att göra...eller att dom aldrig kommer fram till ämnet, och då lessnar jag och hoppar över tråden.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
360
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 849
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
461
Senast: hamilton1
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp