Barfotaboots och skoskav..?

Milene

Trådstartare
Funderar på att köpa ett par barfotaboots till en av pållarna. Men i Milenes värld är allt farligt, så nu är jag hemskt orolig för att hästen ska få skav av bootsen :(

Har aldrig använt boots så jag har ingen erfarenhet. Täcker dom även ballarna, det måste ju vara jättelätt att det blir skav där..??
 
Sv: Barfotaboots och skoskav..?

De jag har testat(Easyboot Epic) har varit gjorda för att minska risken för skav. De rör sig ju inte på hoven som en sko gör på en människofot :)
Men visst, en skavkänslig häst kan antagligen få skav ändå :)
 
Sv: Barfotaboots och skoskav..?

Hade vanlig strumpa eller wraps tills de var ingådda han har inte fått tendens till skav ens.
 
Sv: Barfotaboots och skoskav..?

Min får jättelätt skav men det var inga problem med boots.

hon fick mugg på ena benet, och där booten (?) Låg emot satte jag ett fårskinn till pullarnosgrimma. Så om hästen mot förmodan får skav är det en bra lösning.
 
Sv: Barfotaboots och skoskav..?

Om du har boots som inte passar får de skav, passformen ska vara så bra att de inte får skav helt enkelt.
 
Sv: Barfotaboots och skoskav..?

Tack, alla, för svar! Tipset med fårskinn ska jag absolut lägga på minnet, tack! Har dock inte bestämt mig för hur jag ska göra än, men har iaf varit ute och mätt pållans hovar. Skulle vilja prova innan köpet huruvida bootsen passar eller inte, eller hur brukar passformen vara med de storlekar som står på nätet?
 
Sv: Barfotaboots och skoskav..?

Måste bara rekommendera Renegade, de enda mitt känsliga sto gillar och inte kan ge skav :love:
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
834
Senast: MiniLi
·
Hemmet Efter att ha - utan särskilt mycket framgång - försökt torka hästens barfotaboots bredvid kaminen, fyllda med en massa tidningspapper...
2
Svar
22
· Visningar
1 264
Senast: Saigon
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 772
Senast: co-SMAD4
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 116
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp