barfotaverkning

em76

Trådstartare
Vad är det för skillnader på verkning enligt Strassermetoden och vanlig barfotaverkning?
Jag har läst och sett en del men det vore kul med fler åsikter och synpunkter.
 
Man verkar genom att radikalt korta och runda tån,för att efterlikna vildhästhoven, enligt Strasser,personligen tycker jag hoven mer liknar en stubbe.
Vi verkar ju normalt för att hålla vinklar och förhindra fläkskador.
 
Strasser verkar så brutalt, varför ändra så på hoven?

Patsy verkas som en "normal" svensk barfotaponny och har fina fötter och inga problem, sliter de dessutom väldigt väl själv, jämnt och fint.
 
Mmm...

Tycker som lil-sis att Strasser-metoden verkar brutal, fast jag har min märr barfota och det har funkat jättebra. Hon verkas som de ska, fast hovslagaren tar knappt något på hovarna eftersom de växer knappt nånting alls. Superbra kvalité på hovarna har hon, och dessutom är hon inte ömfotad. Går lätt på asfalt, grusvägen utan problem.
Jag ser faktiskt posivit på barfotagången. :)

//Carolrita
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har läst en hel del annonser för stallplats senaste tiden och frasen i rubriken är väldigt vanlig. Men betyder det att man lägger...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 714
Senast: Apollo 13
·
Skola & Jobb Visst finns det väl flera som kör buss här? Linjebuss, skolbuss, beställning, långfärd, heltid, deltid, timme... Vill ni skriva här...
Svar
0
· Visningar
355
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 436
Senast: cili
·
Hästvård https://www.agdaily.com/video/simulation-shows-horse-eye-view/?utm_source=FbMain&utm_medium=&utm_campaign= Det här tyckte jag var...
Svar
1
· Visningar
2 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp