Barn med Downs

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Började fundera på en sak idag efter att ha sett en tjej med downs syndrom på tv.

"Alla" med downs som jag har sett har varit mer eller mindre överviktiga. Hör det till kromosomstörningen, eller finns det någon annan förklaring?

Jenny
 
Sv: Barn med Downs

Nu har jag tittat i "Medicinska omsorgsboken" som handlar om de flesta funktionshinder som finns...Där hittar iaf inte jag någonting om att personer med DS skulle sakna mättnadskänsla.

Överviktigheten kan ju beror på att de barnen uvecklas motoriskt senare än andra barn, sedan så är de ju inte lika "rörliga" som vuxna heller. De flesta funktionshinder på verkar ju motoriken på något sätt under hela livet.
 
Sv: Barn med Downs

Alla med DS som jag har träffat, har haft en glupande och tämligen omättlig aptit.
De gillar helt enkelt att äta och är svåra att få att låta bli.
 
Sv: Barn med Downs

Jag har en vän som har en son med Downs.
Han är i dag 8 år och går i vanlig klass med stödlärare.
Hon har ALLTID fått kämpa med att han inte skall vräka i sig mat, godis, glass, ja allt som är ätbart.

Hon säger att det hör i hop med hand Downs.
Han är väluppfostrad och funkar nästan som ett vanligt barn. Men OJ OJ vad hon har fått kämpa. Ett outtröttligt tålamod och att aldrig släppa en tum.

/Åsa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Min 4 åring älskar att rita och måla och är riktigt duktig på det. Hon utvecklas i rasande fart och ritar framförallt katter men idag...
2
Svar
20
· Visningar
2 713
Senast: Badger
·
Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
627
Småbarn Nästa vecka börjar dottern på förskola och vädret verkar ha gjort att det kläckts svärmar av mygg i området. Förskolan ligger bredvid en...
Svar
10
· Visningar
1 099
Senast: Manji
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 810
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp