Bukefalos 28 år!

Barnafödande

Sv: Barnafödande

Men att dra upp sådant i tråd efter tråd ( om man läst sådana berättelser) finner jag inte syftet med ?

Om man vill läsa om sådant står det väl en fritt att göra det, men varför måste det alltid i var diskussion kring barnafödandet dra upp en jäkla massa hemska förlossningar och komplikationer ( enbart ).

Nja, jag tror nog jag förstod hur du menade. Men; jag vet inte om jag känner igen fenomenet att dra upp hemska historier i tråd efter tråd... :confused: De enda "hemskheter" jag läst om på nätet i olika trådar är nog faktiskt hemskheter där kvinnor refererar till just sig själva. Och jag antar att de gör det för att berätta om SIN erfarenhet, för att kanske upplysa om att det inte alltid går som på en räls.

De hemskheter jag hörde om innan jag fick barn var dels sånt jag läste om som kan gå fel i böcker och sen även en del jag såg på TV. Jag upplevde nog inte att jag överöstes av problemhistorier från bekanta eller på webben,..,.
 
Sv: Barnafödande

KL!!

Jag har inte läst hela tråden, men skriver ändå!
Jag skrev om mina upplevelser som "en som ändrat sig" från att inte alls vilja ha barn till en som födde vid 43. Då skrev jag antagligen i "fel tråd:angel:" och blev halshuggen ner till fotknölarna, men här ska det väl inte vara nån risk för det - hoppas jag.
Utan att skriva en låååång berättelse kan jag bara konstatera, att det var det mest fantastiska... Min dotter är min Skatt, min mest älskade varelse på jorden, och jag ÖNSKAR att jag börjat tidigare, då hade jag haft minst 4! Å andra sidan hade jag då inte haft just henne, så... I vilket fall som helst är detta mitt livs bästa beslut, så kör på!
Min förlossning, som gammal förstföderska, var snabb och lätt, visst gjorde det ont men inget jag inte skulle gjort om tusen gånger till om jag fått!
 
Sv: Barnafödande

Okej jag tycker ofta det mynnar ut i en diskussion med två läger där man "kastar skit" på varandras sätt att föda ( drar upp hemska komplikationer vid vaginal vs snitt ) :)

Jag menar heller inte att man bara får prata om förlossningar som var perfekta och det andra ska gömmas undan..
 
Sv: Barnafödande

Okej jag tycker ofta det mynnar ut i en diskussion med två läger där man "kastar skit" på varandras sätt att föda ( drar upp hemska komplikationer vid vaginal vs snitt ) :)

Aha, du menar . Ja, det brukar hända ibland, men verkar mest hända när någon är lite mer "rabiat" förespråkare för det ena eller andra tycker jag.... typ när diskussionen rör sig om vad som är det bästa och inte kanske i trådar som handlar om vars och ens upplevelser.
 
Sv: Barnafödande

Jag läste den andra tråden när du skrev i den, den var nog inte till för såna som ändrat sig och faktiskt gillade det ;)

Sen måste jag bara tillägga att jag älskar att läsa förlossningshistorier, även de förskräckliga!
 
Sv: Barnafödande

Hej alla livserfarna seniorer! Jag har aldrig velat ha barn, vet inte hur det skulle få plats i mitt överfulla liv och vad är det för värld man föder dem till, så mkt som är farligt. Men min underbara kille älskar barn och vill så gärna ha ett, helst flera stycken. Och då börjar man ju fundera lite sådär och kanske känns det som om man med åldern blir lite mer barnvillig själv också. Jag har jättebra hand med alla djurbebisar annars men just bebisar har jag nästan tyckt varit lite otäcka förut. Nu har jag sagt att ok, du vill ha flera o jag inget så vi säger att vi kompromissar- ett barn kan jag bära.
Är det fler som varit på "nej" sidan och gått över till "ja"? Är det kanske en naturlig process när man blir äldre?
Och alla ni som fött barn:

Jag har tidigare inte velat ha barn, det har inte funnits i min värld. Vi blir föräldrar för andra gången nästa vecka.

1/Om man har ridit MKT och hela sitt liv, jag menar bäckenbottenmuskler av stål. Blir det svårt att föda naturligt då?
Jag har fått naturligt en gång tidigare & har ridit hela livet, hade inga som helst problem

2/Hur blir det efteråt, där nere liksom. Man måste ju bli hur uttänjd som helst! Hur förändras känslan vid sex? Blir det inte sämre?
Ingen skillnad enligt sambon även han gärna sett det hade blivit lite större ;)

Får man välja kejsarsnitt om man vill?
Man kan få snitt om det föreligger goda skäl, prata med din BM.

Ser det mycket illa ut? Illa?? hur menar du?

Låter lite ytlig, förstår det, men man måste ju tänka efter före.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 515
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 203
Tjatter Jag gillar inte ordet löfte, däremot så brukar ju det nya året innebära många tankar om hur en levt och hur en vill forma sin framtid...
2
Svar
39
· Visningar
2 461
Senast: Raderad medlem 68338
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 209
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp