Bästa rotviskan/rotborsten i naturmaterial?

FadeAway

Trådstartare
Jag vill på sikt uppdatera mina borstar. De flesta är jag nöjd med och de är redan i naturmaterial.
Men just rotviska och rotborste tycker jag är svårt. De är antingen för hårda, för vassa eller supermjuka. Jag vill ha att de flexar mot lite som PP-borst men vill slippa det statiska.
 
Håller med övriga om Borstiq. Har använt mina i flera år, och dom är inte i närheten av att slitas ut än. Just mina modeller säljs inte längre så det är svårt att tipsa om exakt modell, men jag har två som funkar likt rotborste och rotviska i syntetmaterial. Det borde ju finnas nu med, så åk och känn på dom i butik om du har möjlighet.
 
Jag har ovan nämnda rotviska från Borstiq samt en kombo med ljusare sträv borst runt om och mjukare taget i mitten. Tycker om bägge men den enfärgade med ljus borst är absoluta favoriten.
 
Jag har ovan nämnda rotviska från Borstiq samt en kombo med ljusare sträv borst runt om och mjukare taget i mitten. Tycker om bägge men den enfärgade med ljus borst är absoluta favoriten.

Är det den med mexikanskt?
Hööks verkade som de hade ett bra urval 2014 av googling att döma :p
 
Jag har också från Borstiq, gillar den gula, men det finns även en liknande med svart borst som är mediumhård som är bra.
Den gula kan man utan problem köra på hela kroppen, jag använder nästan bara den borsten och en magic.
 
Denna från Borstiq låter det som att du söker: http://www.hestbolaget.se/borstar/552-borstiq-farm-bananborste-arenga.html Min favorit om man bara vill ha en borste som tar allt utan att vara för hård (Tack @escade :love:). Den med hårdare i mitten är också bra men klumpigare tycker jag. Den gula funkar om det inte sitter superhårt.

Jag använder annars normalt sett dessa handskarna: https://www.all-eventing.com/product/1860371/lemieux-hands-on-gloves-kwf- och en uråldrig engelsk borste i stil med Borstiqs mjukaste.
 
Jag vill på sikt uppdatera mina borstar. De flesta är jag nöjd med och de är redan i naturmaterial.
Men just rotviska och rotborste tycker jag är svårt. De är antingen för hårda, för vassa eller supermjuka. Jag vill ha att de flexar mot lite som PP-borst men vill slippa det statiska.
Jag har en rotborste från borstiq som är riktigt bra. Den har mjukare, täta, mörka strån i mitten och lite hårdare ljusa runt kanterna. Den är bäst, tar bort såväl lera som fint damm.
 

Liknande trådar

Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 952
Senast: Enya
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 700
Senast: Kaching
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 743
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 277
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp