Bukefalos 28 år!

"Be nice grimma"....?

Black

Trådstartare
Är det någon som vet vilka som säljer "Be nice grimmor"?
Tror att dom heter så...
:bow:
 
Sv: "Be nice grimma"....?

Ännu ett i raden av redskap för folk som inte orkar uppfostra sig själva... Ska se om jag kan hitta nån bild.
 
Sv: "Be nice grimma"....?

Varför inte använda repgrimma istället då...de ger ju mer punkttryck ;)
 
Sv: "Be nice grimma"....?

Därför att folk älskar saker man kan dra åt:

00400.JPG


När hästen drar spänner det åt precis överallt, himla trevligt.
 
Sv: "Be nice grimma"....?

Uppfostra sig själva???
JAg hade en helvetisk häst som reste sig hela tiden, och denna grimma var den ENDA som fick honom att lägga av, och han är helt problemfri idag.
HUr kan du säga att jag skulle uppfostra mig själv? VAd har det med något att göra?

Btw, köpte min på hubertus i Malmö.
 
Sv: "Be nice grimma"....?

Försök inbilla mig att några snören kan få en "helvetisk häst" att hålla fötterna på jorden. Helvetiska hästar går inte att få ner oavsett tillhyggen, inte ens dubbla kedjor slagna runt nosen och två personer som hjälps åt (exempel ur verkliga livet).

Ting som verkar med smärta är jag av princip emot - helt enkelt för att det inte behövs.

Hästar blir som man hanterar dem, så enkelt är det, således handlar det om att människan ska förändra sitt beteende och sin kommunikation tills dess att hästar börjar ta till sig, förstå och till slut bete sig på ett sätt som passar oss och som gör hästen nöjd.

Plockar man ner en häst med hjälp av smärta eller tvång så kvarstår fortfarande det kommunikationsproblem som antingen orsakade problemet eller åtminstone förhindrade dess lösning...
 
Sv: "Be nice grimma"....?

Sån grimma har jag aldrig sett innan. Jag har aldrig behövt sånt till mina, de är uppfostrade utan våld...
 
Sv: "Be nice grimma"....?

Måste du vara så sarkastisk...
Jag ville bara veta vilka som säljer dom, inte starta någon "hacka på andra" tråd.
Du har ju inte en aning om varför jag vill ha en sån grimma, det kan vara bra att ta reda på fakta först...
Men uppenbarligen så finns det tydligen vissa som har använt en sådan grimma och det måste ju vara för att vi andra inte är lika duktiga som dig...
 
Sv: "Be nice grimma"....?

Black skrev:
Måste du vara så sarkastisk...
Jag ville bara veta vilka som säljer dom, inte starta någon "hacka på andra" tråd.
Du har ju inte en aning om varför jag vill ha en sån grimma, det kan vara bra att ta reda på fakta först...
Men uppenbarligen så finns det tydligen vissa som har använt en sådan grimma och det måste ju vara för att vi andra inte är lika duktiga som dig...
Detta är Bukefalos, hårdare metoder än morot i snöre framaför hästen är brist på kommunikation, detta då sagt som ren förolämpning till vederbörande.. :smirk:
Jag är däremot väldigt nyfiken på vad du önskar uppnå med denna form av grimma... ;)
 
Sv: "Be nice grimma"....?

Humelibumlan skrev:
Detta är Bukefalos, hårdare metoder än morot i snöre framaför hästen är brist på kommunikation, detta då sagt som ren förolämpning till vederbörande.. :smirk:

True, true, "Bukefalosarna" kan alltid mer än andra, fact of life ;)
 
Senast ändrad:
Sv: "Be nice grimma"....?

lånar knapp...

Denna grimma gör inte mer ont på hästen än en vanlig repgrimma men man ska veta att med en be nice grimma på så ska det INTE ryckas i grimskaftet och eftergift är MYCKET viktig. Detta är heller ingen grimma som man binder upp hästar i och det är förövrigt inte repgrimman heller.

Används denna grimma av någon med vett i skallen så ser jag inte hur den kan skada hästen.
 
Sv: "Be nice grimma"....?

Tassetass skrev:
Försök inbilla mig att några snören kan få en "helvetisk häst" att hålla fötterna på jorden. Helvetiska hästar går inte att få ner oavsett tillhyggen, inte ens dubbla kedjor slagna runt nosen och två personer som hjälps åt (exempel ur verkliga livet).

Ting som verkar med smärta är jag av princip emot - helt enkelt för att det inte behövs.

Hästar blir som man hanterar dem, så enkelt är det, således handlar det om att människan ska förändra sitt beteende och sin kommunikation tills dess att hästar börjar ta till sig, förstå och till slut bete sig på ett sätt som passar oss och som gör hästen nöjd.

Plockar man ner en häst med hjälp av smärta eller tvång så kvarstår fortfarande det kommunikationsproblem som antingen orsakade problemet eller åtminstone förhindrade dess lösning...

:bow: :bow: :bow:
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 990
Senast: TinyWiny
·
L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
880
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 673
Senast: Flixon
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 064
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp