Bukefalos 28 år!

Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

59,95 km avverkade den här veckan. Jag var lite sugen på att gå ut och ta 50 meter till bara för att få ett jämnt nummer, men det får vänta tills imorgon :p Blev inte så mycket annan träning, bara två pass, men jag är nöjd ändå.

Bjuder på ett par bilder från veckans sista promenad:

IMG_8279_zps326cdca1.jpg


IMG_8223_zpsf49900bb.jpg
 
Sv: Beach 2013 del VII

Oj så vintrigt ännu. Men fint.

Veckans pass har bara varit två, men sjukdom satte stopp för planerna. Idag blev det första turen till gymmet sen i måndags. 45 minuter styrketräning för hela kroppen och sen 50 minuter på crosstrainern.
Nästa vecka satsar jag på 4-5 träningsdagar :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Lika bra att ge sig in i den nya tråden :)

Hyfsat nöjd med veckan som innehöll en lång promenad, två löprundor och två Body pump-pass.

Imorn har jag planer på att ta mig ut till ett elljusspår och försöka ta mig runt en runda där som är 1,1 mil. För att klara det ska jag springa SAKTA, så att jag inte dör som jag gjorde när jag sprang igår :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Imorgon har jag längsta dagen någonsin! Omtenta nr3 (från förra terminen) mellan 8-10:30 samtidigt (!) som jag har grupparbete mellan 9-12, sen är det föreläsning 13-17 och ska vara hos kiropraktorn 16:40. Är troligtvis hemma vid 18 för att sticka till stallet för att mocka ligghall och gårdsplan innan det blir ordentlig fix av hovar igen... Skönt att jag är ledig tisdag och onsdag :)

Måste komma ihåg att ta med matlåda imorgon... Synd bara att någon i familjen åt upp min goda tonfiskröra som blev över från lunchen idag :(
 
Sv: Beach 2013 del VII

*knapp*

Uääääähhhh... Blivit superförkyld... Hoppas det är bättre till imorgon redan, får besök från en god vän jag träffar supersällan... Behöver inte vara på topp, men slippa känna mig som ett ruttet ägg vore inte fel...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Mitt träningsschema för veckan, planerar dock att avboka nåt pass...

Måndag: Spinning+core
Tisdag: Första träffen med pt
Onsdag: Zumba
Torsdag: Bodypump
Lördag: Bodypump

Och så vill jag springa nån dag... Plus dagliga promenader :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Wohoo ny tråd! :D

Jag är äntligen frisk igen men kommer ha lite trixigt att få ihop tid till att träna i veckan med tanke på den stundande tentan som jag ska börja råplugga till nu med några kompisar. Har dessutom hästen idag och onsdag. Men det ska nog fixa sig! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag inbillar mig att min hals är lite gladare idag. :) Jag har följt rådet att "svettas i sömnen", och så har jag ätit en hel del honung och halstabletter och druckit mycket vatten. Jag tog en ipren innan jag gick och la mig också.

Jag ska ta det lugnt även idag, men känns det bra i morgon så åker jag och premiärsimmar direkt på morgonen.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och jag vaknade med halsont, neeeeej! Idag blir det gym iaf men ingen löptur, har bestämt mig för att vila tån tills tån inte gör ont längre.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vilka fina bilder :) Men håller med om att det ser lite för vintrigt ut, i alla fall för min smak ;) Bra jobbat med nästan 60 km, whoop whoop!

Emtherlia, jobbigt med halsont. Så mycket sjukdom som härjar här i Beach-tråden alltså. Jag som tidigare var sjuk jämt, har inte haft ens en snorig näsa eller en gnutta halsont sedan jag flyttade hit till Linköping i höstas (ta i trä). Känns helt galet. Men lider med er som råkar på förkylningarna :(
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja verkligen mycket sjukt nu. Det är för att vintern håller i sig, nu får den släppa taget och låta våren titta fram:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Här kommer vikt och mått för min vecka 5.
Jag trodde ärligt talat att jag skulle väga mer i morse, jag har druckit ofantliga mängder vatten hela dagen igår, under natten och hittills under morgonen för att skölja ut min förkylning ur kroppen. Och så har jag inte motionerat ordentligt sedan i onsdags, det kryper verkligen i kroppen nu...
Förhoppningsvis är jag frisk och kry i morgon. :)

Vikt:

Totalt: - 3,1 kg
Vecka 5: +0,6 kg
Vecka 4: -0,7 kg
Vecka 3: -2 kg
Vecka 2: +1 kg
Vecka 1: -2 kg

Mått:

Midjemått där midjan är som smalast:
Totalt: -4 cm
Vecka 5: 0 cm
Vecka 4: -1 cm
Vecka 3: -1 cm
Vecka 2: -1 cm
Vecka 1: -1 cm

Strax under naveln, där jag är som tjockast:
Totalt: -7 cm
Vecka 5: -1 cm
Vecka 4: 0 cm
Vecka 3: -1 cm
Vecka 2: -1 cm
Vecka 1: -4 cm
 
Sv: Beach 2013 del VII

Sjukt fina bilder!

Jag håller med om att NU vill jag ha sommar. Men vintern kan vara härlig när det är precis lagom kallt, men vindstilla!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det är väldigt bra jobbat att faktiskt inte gått upp när man blir tvingad att bli konvalecent ett tag (världens konstigaste ord fö).
0,6 är ju ingenting. Säkert allt vatten. *nickar*

Rent allmänt så verkar det som om många här räknar vikten från dag till dag? Jag har alltid tänkt att denna månaden visar hur jag skötte den förra..

Måste dock säga att hjälmen var asfrän :love::love::love::love:
Jag har tänkt köpa en ny hjälm delvis för att ha en hjälm när jag cyklar, hade känts jättelarvigt att cykla runt med tradionell ridhjälm. :angel:
En uvex;

uvex_perfexxion_glamour_s43611382.jpg


Jag insåg att jag har nog slarvat lite grann på alla punkterna på listan.. fast kan bero på att hela vintern har jag haft lite dåligt samvete för att jag haft för lite reflexer på mig. Fast ska jag rida är jag jättepetig.
Och kolla trycket på däcken gör jag aldrig. :angel: Men ska börja! :idea:

Och köpa vadderade cykeltights!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del VII

Just nu när jag är mitt inne i ett "kroppsprojekt" räknar jag vikten per vecka (eller i princip per dag).
När jag har nått dit jag vill och kan ligga på en stabil vikt jag trivs med kommer jag nog att se det mer som du, månadsvis eller i alla fall ur ett vidare perspektiv.
 
Sv: Beach 2013 del VII

*kl*

Nu är utsvävningarna över (i alla fall fram till helgen :D) och idag blir det löpband och gym!
 
Sv: Beach 2013 del VII

knapp!

Någon i slutet på förra tråden frågade hur det gick med beachformen, så blir en formbild från mig iaf. Och jag tycker jag är redo för beachen, men det tycker jag typ alltid, har ju stått på samma vikt i typ 4 år nu sen jag gick ner typ 5 kg 2009 (och jag hade inget problem med att vistas på beachen då heller:p). Men formen går ändå framåt med träningen tycker jag! Hittade riktigt nice ljus i hallen där man faktiskt kunde se lårmuskeln :)

20130408094450-83.254.253.131.jpg


Och lite magmuskler (typ;))

20130408095013-83.254.253.131.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
65 429
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
11 866
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
17 18 19
Svar
375
· Visningar
23 378
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
345
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp