Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Praeterea
Jag har från SOC och Gococo, båda är bra :)
SOC är bäst i budgetklassen, Gococo är dyra men värda pengarna.
_____

I dag har jag sprungit, intervallade nästan 3 km trail – HELT UTAN ONT!
Inte ont någonstans!
Är helt överväldigad.

Är dock öm vid tryck i samma del av vaden som i går och över min onda punkt på benhinnan, men om jag sover med strumpor och vilar benet i några dagar på så borde det nog ordna sig :)
 
Jag är lite långsam, så hänger kvar lite vid förra tråden.
@Blueberry jag tänkte också ha kompression för att flörta med mina benhinnor, så det låter ju lovande att dina uppskattar det. Vad har du för några?

Jag är inte Blueberry men tar mig friheten att svara ändå ;) Jag har 2XU och Gococo. 2XU är ganska dyra och egentligen kan jag väl inte säga att dom är SÅ mycket bättre än Gococo, men jag älskar dom, dom känns bättre än Gococo. Gococo finns billigt på sportamore och är bra.
 
Skulle på friskis utegympa, lagom till att jag började gå mot platsen så började det regna, efter två km var jag genomblöt så jag fick vända tillbaka :/
 
Nämen vad tråkigt @Emtherlia! Vilken otur:p

Jag genomförde ett väldigt ospännande pass idag, 7 km lugn och platt löpning i behagliga 20 grader. Men det kändes ganska gött iaf:)
 
Nu har jag fått tag i en dator och kan visa lite före och efter bilder :)

130 kg
10277798_10203018974347537_9151094060901937470_n.jpg


396358_2635581261022_900186179_n.jpg


86 kg :)
10175083_10203018974507541_8490502011251857802_n.jpg

1902761_10203234799623034_8600820916347171233_n.jpg


10365802_10203293858659473_1883226098741671917_n.jpg


Bilderna kanske är lite för stora, men är för okunnig, så vet inte hur jag ska minska ner dem :P Men ja, här ser man iaf :) Sista bilden har jag mina allra första uniformskläder på mig, har minskat en del sedan de köptes in till mig :)
 
@Blueberry jag ropade på dig i trostråden ;) hur är pierre roberts trosor i storlekarna jämfört med röhnisch? Eller om nån annan har koll?

Jag har L på båda och PR är inte lika täckande över röven, så jag upplever dem som snäppet mindre. Däremot skulle jag nog inte säga att det skiljer en hel storlek mellan dem.
 
Jag har L på båda och PR är inte lika täckande över röven, så jag upplever dem som snäppet mindre. Däremot skulle jag nog inte säga att det skiljer en hel storlek mellan dem.

Hm, okej tack! Behöver köpa ett helt gäng trosor då jag äger typ fem par som tål att visas upp :o hoppas på PR men mindre täckande över röven låter lite oroväckande. Min rumpa är stor och jag vill inte ha trosor mellan skinkorna :yuck:
 
@enjoyable Väldigt imponerande! Det är många storlekar som skiljer!!
@Emtherlia synd att du missade gympan :( en promenad blev det ju iallafall även om det var en mycket blöt en.

Har precis vart iväg på ett pass Bodypump, var rejält trött innan men känns bättre nu efter träningen!
 
Eftersom jag inte vågar träna mer ikväll + att jag tyckte synd om mig själv så tröstshoppade jag en Garmin Forerunner 210 :D Tills den kommer bör jag väl vara fit for fight igen hoppas jag! :)
 
Jag vill vara med! Löptråden på senior tycks ha dött, och jag har dessutom börjat vimsa runt i diverse olika idrotter.
Sambon lurade iväg mig på ett cykellopp för några veckor sedan (10 gubbar i färgglada trikåer glodde förskräckt på min pendlarcykel och löparskor, sen körde jag vilse och åkte 110 km istället för 90. Märkte åtminstone att jag kan hålla på i ett antal timmar utan att krokna alldeles). I juli blir det ett adventure race som innehåller löpning med drag av orientering, mtb-cykling:)

Benhinnorna har aldrig besvärat mig, däremot haltade jag runt med ett trilskande löparknä hela förra hösten. Verkar dock ha ordnat sig med en rejäl vila, flitigare skobyten och mindre asfaltslöpning.

Märker att jag mår bra av att springa långt och lugnt i skogen, så det försöker jag göra regelbundet och blandar med kortare pass. Cykelpendlar ibland, och går på en och annan gruppträning.

29 juni I'm a runner - Ninnurur, zassoo, cili

12 juli Kebnekaise Arctic Marathon - snow
12 juli Sportkullan Adventure Race imrahil
15 juli Victorialoppet - Emtherlia
27 juli I'm a runner - Ninnurur, zassoo, cili
30 Juli Kalmarmilen - Emtherlia

2 augusti Baldersnäsjoggen – Blueberry
2 augusti Pålsjöterrängen - WS6
2 augusti Axa fjällmaraton - Fryckan
16 aug Prinsens Minne - Trollunge
16 aug Midnattsloppet Sthlm Ravishing
19 augusti Blodomloppet Jönköping - cili
21 aug Bellmanstafetten Ravishing
23 augusti IForm Loppet Malmö _Peplis_
24 augusti I'm a runner - Ninnurur
30 augusti Nattloppet - Emtherlia

6 sep Midnattsloppet i Malmö – WS6
6 sep Karlstad Trailrun – Blueberry
6 sep Tjejmilen - zassoo, Linisen, _Peplis_ , Ravishing
6 sep Bråviksloppet (halvmara) - ananya
13 sept Ljungskileutmaningen – Blueberry
14 sep Sthlm halvmarathon - snow
27 sep Lidingöloppet - zassoo, Tassetass, Fryckan, imrahil
28 sep Uppsala (okänt namn på loppet) - Niyama
28 sep I'm a runner - Ninnurur

12 okt Hässelbyloppet - Niyama, Ravishing

22 nov Tunnel run Ravishing
 
Har ridit och cyklat 1mil skog idag! :love: Det är så jäkla kul att cykla skog, smala stigar, stenar/rötter, hopp, backar - underbart! :D
Dock "gled" jag av ena pedalen och hade vikten bak på den andra så jag drog pedalen rakt i smalbenet på mig själv.. :crazy: :yuck: :rage: :arghh:
Mysigt.. tre små sår, lite svullen och öm..
Hur man nu kan "glida av" dessa.. :meh:
dmr-v8-pedals-p1221-2526_image.jpg
 
Har ridit och cyklat 1mil skog idag! :love: Det är så jäkla kul att cykla skog, smala stigar, stenar/rötter, hopp, backar - underbart! :D
Dock "gled" jag av ena pedalen och hade vikten bak på den andra så jag drog pedalen rakt i smalbenet på mig själv.. :crazy: :yuck: :rage: :arghh:
Mysigt.. tre små sår, lite svullen och öm..
Hur man nu kan "glida av" dessa.. :meh:
dmr-v8-pedals-p1221-2526_image.jpg
Typ AJ! :crazy:


KL
Jag är jätteträningssugen! Men jag vet att jag verkligen inte ska för jag vill hellre bli "frisk" så snart som möjligt. Har iaf inte blivit blå efter smällen, men jag har två röda prickar i huden, efter dekorationen på glasögonens skalmar... :eek: Hade nog en jävla tur att smällen inte tog värre ändå!
 
Vaknade med lite stela och ömma vader i morse, men efter några minuter hade de börjat gilla läget och lagom till frukost kändes de som de ska. Skönt! Sprang några steg när jag var ute med hundarna och hade ingen smärta i benhinnan då. Det finns hopp :)

I dag är det pole, näst sista gången.
Jag hoppas att det blir repetition, för jag behöver verkligen slipa tekniken på det vi har gått igenom i stället för att lära mig nya saker. Jag tror dock att det blir tvärt om, hehe ;)

Nästa vecka ska jag hänga med min fina fotografkompis och ta några porträttbilder. Det känns som en riktigt skön egoboost efter att ha tappat några kilon. :love:
 
@Blueberry - Så härligt glad och peppig du låter! :laugh: Det stärker mig i mitt depptillstånd. Jag är så jävla arg på mig själv som var så klantig igår :( Får se hur det känns under dagen, om jag vågar vara med på gruppträningen ikväll eller inte.
 
@Blueberry - Så härligt glad och peppig du låter! :laugh: Det stärker mig i mitt depptillstånd. Jag är så jävla arg på mig själv som var så klantig igår :( Får se hur det känns under dagen, om jag vågar vara med på gruppträningen ikväll eller inte.

Hur känns huvudet i dag då?
Och hur kan ha en sån gedigen hjärnskakningshistorik? :eek: Jag har aldrig hört talas om någon som ens har varit i närheten av den siffran O_o

För att balansera peppen med lite depp då:
I söndags åt jag glass till lunch. Sen toppade jag det med att äta hamburgare, godis och kakor på kvällen. :banghead:
De nya singoallakexen med rabarber och jordgubber är himmelskt goda. Livsfarligt! Hela helgen gick liksom i matsyndarens tecken, herrgud.
Förutom att det var jävligt gött har det resulterat i att vågen och jag ej är bästisar just nu. :cautious:
 
Hur känns huvudet i dag då?
Och hur kan ha en sån gedigen hjärnskakningshistorik? :eek: Jag har aldrig hört talas om någon som ens har varit i närheten av den siffran O_o

För att balansera peppen med lite depp då:
I söndags åt jag glass till lunch. Sen toppade jag det med att äta hamburgare, godis och kakor på kvällen. :banghead:
De nya singoallakexen med rabarber och jordgubber är himmelskt goda. Livsfarligt! Hela helgen gick liksom i matsyndarens tecken, herrgud.
Förutom att det var jävligt gött har det resulterat i att vågen och jag ej är bästisar just nu. :cautious:
Känner mig mest trött. Ingen huvudvärk eller illamående iaf :)
Ptja, det började när jag var 16 av en avkastning där jag först fastnade i stigbygeln och for med som en rodeoryttare i bockningarna och när jag väl lossnade så landade jag 5 meter från hästen... :angel: Sen har det liksom rullat på med avramlingar, bilolycka och ffa min fuxmärr som gav mig ett gäng (tror 5 st) varav tre var för att hon stegrade sig så högt att hon nockade mig med halsen när jag satt kvar på. Och slår man i igen inte allt för lång tid efter förra gången så är man mycket känsligare. Kan ju säga att min mor, neurospykolog specialicerad på förvärvade hjärnskador hos barn och unga, inte är sådär jätteglad på mig just nu :angel:

Det där med mat och äta ja, vi hade ju tårtkalas på dagis i fredags... Men jag ska nog shaka en sväng igen tror jag. Det ska ju ändå bli kasst väder så då minskar glassuget :D
 
Känner mig mest trött. Ingen huvudvärk eller illamående iaf :)
Ptja, det började när jag var 16 av en avkastning där jag först fastnade i stigbygeln och for med som en rodeoryttare i bockningarna och när jag väl lossnade så landade jag 5 meter från hästen... :angel: Sen har det liksom rullat på med avramlingar, bilolycka och ffa min fuxmärr som gav mig ett gäng (tror 5 st) varav tre var för att hon stegrade sig så högt att hon nockade mig med halsen när jag satt kvar på. Och slår man i igen inte allt för lång tid efter förra gången så är man mycket känsligare. Kan ju säga att min mor, neurospykolog specialicerad på förvärvade hjärnskador hos barn och unga, inte är sådär jätteglad på mig just nu :angel:

Det där med mat och äta ja, vi hade ju tårtkalas på dagis i fredags... Men jag ska nog shaka en sväng igen tror jag. Det ska ju ändå bli kasst väder så då minskar glassuget :D

Men jösses!
Jag har nog aldrig haft hjärnskakning. Och inte ett enda benbrott. Min värsta ridrelaterade skada är nog en rejält stukad tumme – och då har jag ändå ramlat av typ en ziljon gånger och haft en helt galen liten häst som ingen annan ville rida pga akrobatisk och sjövild. :D

Och nej, inte shakes.
Det är så himla ovärdigt och deprimerande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp