Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig mest trött. Ingen huvudvärk eller illamående iaf :)
Ptja, det började när jag var 16 av en avkastning där jag först fastnade i stigbygeln och for med som en rodeoryttare i bockningarna och när jag väl lossnade så landade jag 5 meter från hästen... :angel: Sen har det liksom rullat på med avramlingar, bilolycka och ffa min fuxmärr som gav mig ett gäng (tror 5 st) varav tre var för att hon stegrade sig så högt att hon nockade mig med halsen när jag satt kvar på. Och slår man i igen inte allt för lång tid efter förra gången så är man mycket känsligare. Kan ju säga att min mor, neurospykolog specialicerad på förvärvade hjärnskador hos barn och unga, inte är sådär jätteglad på mig just nu :angel:

Det där med mat och äta ja, vi hade ju tårtkalas på dagis i fredags... Men jag ska nog shaka en sväng igen tror jag. Det ska ju ändå bli kasst väder så då minskar glassuget :D
Hur många var det vi kom fram till att jag lyckats med? 6? Det tycker jag är mycket, och så kommer du med dubbelt så många :rofl:
Kan man inte skaka rumpa så får man skaka hjärna, eller nåt ;)
 
Men jösses!
Jag har nog aldrig haft hjärnskakning. Och inte ett enda benbrott. Min värsta ridrelaterade skada är nog en rejält stukad tumme – och då har jag ändå ramlat av typ en ziljon gånger och haft en helt galen liten häst som ingen annan ville rida pga akrobatisk och sjövild. :D

Och nej, inte shakes.
Det är så himla ovärdigt och deprimerande.
Jadu, fuxmärrar är ett kapitel för sig! :D Hon hoppade som en dröm, men var helt knäpp på marken ibland. Kunde ställa sig rätt upp från skritt på lång tygel...

Shakes funkar i perioder för mig. Jag har fortfarande så mycket att ta av så det är liksom ingen "fara". Visst, det är tråkigt. Men några veckor i taget står jag ut!

Hur många var det vi kom fram till att jag lyckats med? 6? Det tycker jag är mycket, och så kommer du med dubbelt så många :rofl:
Kan man inte skaka rumpa så får man skaka hjärna, eller nåt ;)
Ja rumpa kan jag inte skaka! :p Men hjärnan borde jag vara försiktigare med... :angel:


Ska till finansrådgivaren om en stund (yay) och hade tänkt springa hem därifrån, ca 2,5 km. Men jag skiter nog i det idag...
 
@enjoyable Vilken skillnad!
Hur lång tid är det mellan bilderna?
Och hur har du gjort?

Grymt bra jobbat :bow:

De har tagit mig ca 2,5 år, har inte alltid gått spikrakt neråt dock :P
Jag tog tag i de som gjorde att jag blev tjock; maten :) och nu tränar jag hårt också för att börja forma kroppen. 11 kg kvar till målvikten som är 75 kg :)
 
Kul med ny tråd :)
Missade ju en del i den andra tråden och blev så väldigt mycket att läsa ikapp :p

Men har fortfarande problem med knäet, ska in och röntga det på måndag, hoppas det ska visa något så man kan få hjälp. Trist och inte kunna springa ju.

@enjoyable vilken skillnad!
Inte bara kroppsmässigt utan även sin utstrålning. Efterbilderna utstrålar mer "här är jag!" :) du ser ut att må så mycket bättre där
 
Shakes funkar i perioder för mig. Jag har fortfarande så mycket att ta av så det är liksom ingen "fara". Visst, det är tråkigt. Men några veckor i taget står jag ut!

Vad händer mellan veckorna då?
Står du still eller kryper vikten tillbaka uppåt?

Jag är tjock men tränar relativt flitigt, och skulle aldrig överväga shakes. Är min kropp duktig som rör på sig och svettas och kan ta ut sig tills den blir trött och sedan återhämta sig, då förtjänar den inte att matas med shakes. Det är inte snällt, varken mot mig eller kroppen.
 
Känner mig otroligt obeachig pga min jäkla fot....:( kommer dröja bra länge innan jag vågar springa igen. Kanske kan smyga igång när jag gått på semester om 3 veckor? Hoppas!

Annars får jag försöka mig på promenader, ridning och höskottning :D
 
Vad händer mellan veckorna då?
Står du still eller kryper vikten tillbaka uppåt?

Jag är tjock men tränar relativt flitigt, och skulle aldrig överväga shakes. Är min kropp duktig som rör på sig och svettas och kan ta ut sig tills den blir trött och sedan återhämta sig, då förtjänar den inte att matas med shakes. Det är inte snällt, varken mot mig eller kroppen.
Beroende på hur jag äter så står jag still eller så fortsätter jag nedåt :)
 
@enjoyable vilken skillnad!
Inte bara kroppsmässigt utan även sin utstrålning. Efterbilderna utstrålar mer "här är jag!" :) du ser ut att må så mycket bättre där

Jag mår sjukt mycket bättre och vet själv att jag faktiskt kan tycka att min spegelbild ser bra ut :) får komplimanger och ser hur folk tittar på mig på ett helt annat sätt :)
 
Shakes funkar i perioder för mig. Jag har fortfarande så mycket att ta av så det är liksom ingen "fara". Visst, det är tråkigt. Men några veckor i taget står jag ut!

Jag har provat shakes men för mig blev de ingen långsiktig lösning. Dessutom är livet alldeles för kort för att slösas bort med shakes i magen :)
 
Dags att cykla iväg! Är ledig idag så sjukan väntar först nu, massa prover ska tas igen (har reumatism och provar ny medicin) sedan kl 12 är de dags för ett pass med min PT! :)
 
Jag har provat shakes men för mig blev de ingen långsiktig lösning. Dessutom är livet alldeles för kort för att slösas bort med shakes i magen :)
Som sagt, jag kör perioder med shakes och äter däremellan. Har hållit på i 9 månader nu och har mest ätit sista tiden och då stått lite väl mycket still. Tar en sväng med shakes igen så att jag kommer igång bättre nedåt. Jag har å andra sidan nu lärt mig hur jag ska äta för att hålla jämvikt sen :)
 
Jag är tjock men tränar relativt flitigt, och skulle aldrig överväga shakes. Är min kropp duktig som rör på sig och svettas och kan ta ut sig tills den blir trött och sedan återhämta sig, då förtjänar den inte att matas med shakes. Det är inte snällt, varken mot mig eller kroppen.

Fast alltså, det är inte snällt mot kroppen att vara överviktig heller. Även om det inte passar dig så kan det passa andra, och jag tycker det är lite trist inställning att dissa någons metoder för att nå ett hälsosammare liv.
 
Idag tror jag att jag ska springa, anledningen till att jag skriver det i tråden innan jag gjort det är för att jag inte ska banga. Har nämligen varit så fruktansvärt opepp på att springa, men behöver ta tag i det igen. Jag vet ju att jag mår bättre (både psykiskt och fysiskt) när jag springer.
 
Idag tror jag att jag ska springa, anledningen till att jag skriver det i tråden innan jag gjort det är för att jag inte ska banga. Har nämligen varit så fruktansvärt opepp på att springa, men behöver ta tag i det igen. Jag vet ju att jag mår bättre (både psykiskt och fysiskt) när jag springer.
Det är så enormt mycket lättare att genomföra något när man berättat för någon att man ska göra det :) Heja dig! :bump:
 
Är ledig idag och har hunnit med ett överkroppspass på morgonen. Åker bort imorgon och blir borta över midsommar så funderar på att åka till gymmet ikväll också och köra ben:D:o Är jag knäpp då? Kommer få många dagars vila efter.
 
Hej och hå, här laddar vi upp med morotskaka och latte innan gymmet! Det där med att ge kroppen vad den behöver och sådär ni vet... Imorgon åker jag till Paris så då lär det inte heller bli nån ordning på maten, men när jag kommer hem på söndag tänkte jag faktiskt ta tag i det ordentligt. Det har inte varit så illa på senaste egentligen, men ändå tillräckligt för att jag ska känna mig som en dålig människa :p

Är taggad för ett hårt gympass nu iallafall, överkropp med mest fokus på axlar och mage är planen. Sen ska jag hem och packa och slipa lite på franskan, för imorgon förmiddag bär det av! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp