Bukefalos 28 år!

Bebisbilder!

Sv: Bebisbilder!

Några från idag:

DSC054081.jpg


DSC054121.jpg


DSC0541311.jpg


DSC054141.jpg


DSC054161.jpg


DSC054171.jpg
 
Sv: Bebisbilder!

När dem var nyfödda såg dem ut som gerbil ungar :love:
Men det är råttor va ?
 
Sv: Bebisbilder!

hmm ursäkta mig men jag måste fråga vad de är för djur :o ,

har många gissningar här hemma, katt, råtta, mus hamster m.m ^^
 
Sv: Bebisbilder!

*kl*

Har också fått råttbebisar nyligen, det blir troligtvis liknande färg som föräldrarna (påminner om dessa ungar i färg nu) som är silver/vit/stickelhåriga.

Fast jag fick bara 4 tjockisar, men det räcker :D

Ska fixa bilder någon dag.
 
Sv: Bebisbilder!

Du är bra rolig du!

Du sitter o klankar ner på mig o min odling. Jag avlar då inte på så unga individer. Och om det händer en olycka tas dom bort direkt.
 
Sv: Bebisbilder!

Tja, jag avlar inte heller på så unga individer, jag avlar inte öht då de flesta råttorna som kommit hit på något sätt är från zooaffär, de två som kan duga i avel är just Delma och Sickan men de är ju som bekant för unga. Min avel får vänta några år tills jag har större koll på genetiken och råttor med bra och välkända bakgrunder.

Ungarna skulle ha avlivats men jag hittade ingen som kunde göra det ganska raskt efter födseln så ungarna får leva med en ordentlig koll på både mamman och ungar så inget går fel, hittills fungerar det strålande.
Kommer du på något mer att sätta dit mig på så hojta till, det är kul att kunna säga emot rent skitsnack :smirk:
 
Sv: Bebisbilder!

Hur svårt är det o avliva en råttpinkis. Du får väl göra som alla andra åka till vetrinären. Tycker du är oschysst mot din råtthona som bara är en unge själv som ska ha det stora ansvaret att vara mamma till en sån stor kull.

Klanka ner? Du skrev ju själv hur du skulle göra sen kommer nästa inlägg o en massa gulli gull o behåller dom. det är ju inte konstigt man funderar. Efter som du sitter o klankar ner på mig.
 
Sv: Bebisbilder!

För att jag aldrig har avlivat pinkies och inte har psyket till att klara det heller. Ang veterinär har jag iaf fått lära mig att diverse medel inte fungerar så bra helt enkelt.

Så, då fick hon behålla ungarna under övervakning och med barnvakt. Och ja, klart jag gulligullar, även om de inte var planerade så är det ändå söta små bebisar jag har. Att de inte är planerade betyder ju inte att jag inte tycker om de.
 
Sv: Bebisbilder!

För att jag aldrig har avlivat pinkies och inte har psyket till att klara det heller. Ang veterinär har jag iaf fått lära mig att diverse medel inte fungerar så bra helt enkelt.

Annars fungerar betonggolv bra. Bara och be nån som gör det åt en.
 
Sv: Bebisbilder!

Jag har inget betonggolv och som sagt har jag redan letat folk som kan avliva ordentligt och även erbjudit att den som avlivar får behålla de som ormmat eller vad man nu kan tänkas vilja ha de till :smirk:
 
Sv: Bebisbilder!

Tycker inte det ser så farligt ut, de är ju inte många dagar gamla. Majsvälling e bra o ge dom!! :idea:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bebisbilder!

Iof är honan ung, men om ansvaret hade blivit för överväldigande så hade nog honan själv sett till att minska antalet eller alla. Djur har ju inga problem med att bita ihjäl sina ungar. Tycker gul_zebra gör ett bra jobb, med att se efter både bebbar och mamma.
 
Sv: Bebisbilder!

Iof är honan ung, men om ansvaret hade blivit för överväldigande så hade nog honan själv sett till att minska antalet eller alla. Djur har ju inga problem med att bita ihjäl sina ungar. Tycker gul_zebra gör ett bra jobb, med att se efter både bebbar och mamma.

Jag vet mycket väl hur råttor fungerar då jag har över 100st avelsråttor+ungar i min odling.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: ryujaneiro
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
2 718
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: ginnies
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 832
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp