Bukefalos 28 år!

Bebisbilder!

gul_zebra

Trådstartare
För att fatta mig kort - sanerade för 3 veckor sen och Delma och Sickan tog sig in till killarna när vi var hos pappa. Sickan blev som tur är inte dräktig, men Delma födde idag (igår om man ska vara noga) 11 små prinskorvar :love:

4.jpg


3.jpg


2.jpg


1.jpg
 
Sv: Bebisbilder!

Det börjar komma fjun efter ett par dagar har jag för mig, och ögonen öppnas när de är två veckor :)
 
Sv: Bebisbilder!

vad läskiga dem ser ut sådär nya :eek:

men vad fasen, det gör ju rosa människoungar med nyutploppade :p
*hatar barn*

dem lär ju bli hur söta som helst med lite hår på =)
 
Sv: Bebisbilder!

dem lär ju bli hur söta som helst med lite hår på =)

Ohyes! 7 av de blir roan/striped (de börjar få lite färg nu så man ser bläsarna iaf :D) med bläs, varav en av de har en sån där grymt söt bläs som går över ena ögat :love: Och så är det en som får pannfläck :love: fast jag tror att det också är en roan/striped fast bläsen är bruten till en pannfläck, man ser inte så tydligt, men iaf. Söt är den iaf :D Och så blir det 3 utan nånting på huvudet :)
 
Sv: Bebisbilder!

Och så blir det 3 utan nånting på huvudet :)

blir dem nakna där? :D *skoja*

nej, men det lät faktiskt fint även om jag inte är så haj på just råttor ^^

hade 2 gerbiler, men dem var inte så speciella i färgen direkt.

så vad betyder roan/ striped? är den typ randig? :p
 
Sv: Bebisbilder!

Hehe självklart blir de det! ;) :D
Roan blir vit på hela undersidan med en bred bläs, striped är likadan fast så mycket vitt så färgen blir som en bred rand på ryggen bara, och båda är blekbara färger som oftast bleks med åldern :)

paradiset: Omkring 3 veckor är det, Delma födde på dag 22 :)
 
Sv: Bebisbilder!

Säkrare på könen men inte helt säker än. Men iaf, dagens bilder, 3 dagar gamla... Hoppas jag har rätt om den med pannfläck, isf kanske jag behåller henne :love:

Hanar:
hane111.jpg


hane1111.jpg


hane2111.jpg


hane3111.jpg


Honor:
hona111.jpg


hona1111.jpg


hona2111.jpg


hona33111.jpg


hona4111.jpg
 
Sv: Bebisbilder!

En hona kommer jag antagligen behålla (förhoppningsvis den med pannfläck, men man vet aldrig) resten ska säljas. Du vill ha? ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: ryujaneiro
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
2 718
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: ginnies
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 832
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp