Bukefalos 28 år!

Bedömningarna

Sv: Bedömningarna

*kl*

AA:0/A:0

vad är de för bedömning, jag fattar noll??
 
Sv: Bedömningarna

en fråga nu då..
enligt TR står det "A innebär att ryttare med lika antal fel blir likaplacerade"
på en prop. till en tävling står det "bed två faser A/A/A"
vad menas med det?:confused: är det en grund. och en omhoppning då eller är det bara en grundomgång?
 
Sv: Bedömningarna

Det borde betyda att om man är felfri i fas 1 så får man rida fas 2 och alla som är felfria i fas2 är likaplacerade.
Men det är ju inte omöjligt att de har skrivit fel och menar "vanlig" två faser (A:0/A:0)
 
Sv: Bedömningarna

Är inte C tidshoppning där man istället för fel vid rivningar får 4sek tidstillägg?
 
Sv: Bedömningarna

Vet inte om jag får fråga här?

Men måste nästan göra det :o

Min medryttare ska ev vara med på en lokal tävling om 1 månad, då ska dom hoppa 110, och det finns två faser A:0+A:0/A. Vad menas med dessa?

Den första är OM jag fattat det längst upp rätt - Snabbast tid och minst antal fel, men det efter det då? :o

Eller har jag inte fattat något rätt :confused:
 
Sv: Bedömningarna

Sorry jag orkade inte läsa allt så det kanske finns svar på detta tidigare...
Finns bed A1:b kvar, alltså med två omhoppningar? Den hade vi alltid på KM och det var så kul!:grin:
 
Sv: Bedömningarna

Två faser AO/AO är som du säger den med minst fel och snabbast tid vinner
Bed A rider man Avd B (dvs mest unghästar men även andra som inte vill rida på tid) då räknas bara felen och alla noll-felare får rosett
 
Sv: Bedömningarna

Det finns kvar, men förekommer inte särskilt ofta. Vet att det brukar vara den bedömningen när det är DM bla.
 
Sv: Bedömningarna

Hej. Jag har en unghäst och har inte varit ute med henne och tävlat något. Men det ar dags för det nu och har börjat kolla runt på lite olika tävlingar. Men eftersom jag har så dålig koll på det här med alla olika klasser/bedömningar osv. undrar jag om det står A+A/A räknas det som bedömning A då? och Har clear round alltid höjden 90cm för häst?
:laugh:
 
Sv: Bedömningarna

Jag gissar att du ska rida din unghäst i avdelning B. Avdelning B har alltid bedömning A.
Clear round finns i olika höjder, bland annat 0,90 m. Vanligast är nog 0,90 m men det finns också t.ex. 0,80 m, 1,00 m osv.
 
Sv: Bedömningarna

ok,tack så mkt! Har två frågor till.
Hur ser man om det är avdelning B då? Står det bara klass A då eller?
Får man välja höjd själv eller är det förbestämt?
:p
 
Sv: Bedömningarna

Är det på en riktig tävling så är ju höjden bestämd. Finns ju olika klasser att anmäla sig till och klasserna heter hinderhöjden. Avdelning B är det som står efter t.ex. '/'.
 
Sv: Bedömningarna

*knapp*

Jag blir helt snurrig... Har två proppar här till tävlingar som jag tänkte delta i. (Lokal häst.) På den ena är det enkelt, "Bed. A, rosett till felfria ekipage", så den tolkar jag som en clear-round-hoppning. Men på den andra står det "Bed. A+A/A." Okej, det som är efter snedstrecket är avd. B och det behöver jag inte bry mig om, men "A+A", innebär det att det är flygande start, ny startsignal, att tiden räknas eller inte...? *förvirrad* Mitt mål är att hoppa felfritt och skita i tiden, men det vore ju bra om man i alla fall fattade vad det betyder! Det vore ju dumt man missade en flygande start till fas 2... :angel:
 

Liknande trådar

Tävling Ska hopptävla för första gången påriktigt snart och jag har lite frågor och funderingar. Min start är ca kl 09.00, det är första...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: cewe
·
Hoppning Någon enstaka gång har jag sett bedömning A+A i LD/90 cm, som alltid annars är CR/bed A. Jag vet vad bedömningen innebär - men varför...
Svar
14
· Visningar
8 220
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 261
Senast: Ewelina02
·
Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 574
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp