Bedrägeri vid hästköp

Sv: Bedrägeri vid hästköp

Jag är väldigt glad att jag anlitat en hästjurist som ser sånt här!
Vi får väl se när du får slutfakturan från advokaten hur glad du är. ;)

Och ärligt talat, försäkringsbolaget måste du ju kunna prata med själv. Det kostar dig samtalskostnaden att ringa. När advokaten gör det kostar det kanske 1500:-/timmen plus samtalskostnaden.
 
Sv: Bedrägeri vid hästköp

Uppdatering: hästen är avlivad och i slutändan blev det ingen ersättning från försäkringsbolaget. En förlikning pågår mellan mig och säljaren och jag ångrar inte att jag drog det juridiskt. Snart är mardrömmen över och jag får igen det mesta av mina pengar.
 
Sv: Bedrägeri vid hästköp

Tråkigt resultat men jag hoppas det inte stoppar dej från att hitta din drömhäst framöver
 
Sv: Bedrägeri vid hästköp

Är lite nyfiken på hur det gått???

Pratade nyss med förrförra ägaren (måste vara samma häst det gäller!), och kom då ihåg tråden.....
 
Sv: Bedrägeri vid hästköp

Hej!

Det stämmer nog att det är den hästen, har glömt att jag skulle ringa henne och berätta hur det gått! Men du kanske kan framföra det?

I alla fall så fick jag igen köpesumman i förlikning, men jag hade nog för bevis för att gå till rättegång (annars hade de inte gått med på förlikning heller)... Men jag kände att det skulle bli en sån lång rättsprocess så jag är bara nöjd att få tillbaka lite grann, och veta att det inte lönade sig för henne att göra på det här viset.

Supertrevlig häst, väldigt tråkigt att det blev så här. Går nog inte en dag då jag inte tänker på honom. Om förrförra ägaren hittar en liknande häst i framtiden får hon jättegärna höra av sig! Men frisk såklart ;)

Även fast jag blev lurad så måste jag lägga en del skuld på mig själv som slaravde och inte tog en egen veterinär innan köpet. Men nu är man en erfarenhet rikare, och man blir klokare av sina misstag.
 
Sv: Bedrägeri vid hästköp

Det ska jag hälsa henne, vi jobbar ihop i morgon! ;)

Ja en ligt henne var det ju solklart då det fanns så mycket dokumentation på att fd ägaren vetat om felet. Skönt att det är över nu, hoppas att du hittar din drömhäst:)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har köpt ett sto som var dräktigt i ca 8:e månaden för 50 000 och kontrakt är skrivet där det står att hon är dräktig med en viss...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 618
Senast: Similitude
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 852
Senast: NotlikeI
·
Ekonomi & Juridik Jag har sålt en häst till en familj som absolut ville köpa den till sin dotter som förälskat sig i hästen. Dom har först fått ha den på...
2
Svar
25
· Visningar
4 927
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Vi har tittat på stor häst till dotra och mig. Hade satt 50.000 som gräns. Hittade en annons om en engelsk import som inte hade någon...
Svar
19
· Visningar
3 704
Senast: aramis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp