Bukefalos 28 år!

Jossantt

Trådstartare
vad säger alla här på bukefalos om att köpa begagnad utrustning? till exempel genom annonser här på bukefalos...?
bra/dåligt?
 
Jag tycker att det är helt ok att köpa begagnat! ;)
Fast jag vill alltid se bilder för att försäkra mig om att det är i det skick som säljaren utlovar.
Ska jag köpa dyrare saker (tex täcken eller sadel) vill jag kunna lämna tillbaka det om det inte passar!
 
Köpa begagnad sadel tycker jag är perfekt! Träns och bett och liknande kan jag tänka mig att köpa begagnat, även om jag helst köper nytt.

Täcken och andra saker som blir hårt slitna vet jag inte om jag skulle köpa. Har själv lite prylar på lager som jag vill sälja...
 
jättebra!!!!

fast billiga saker, typ vanliga bett och sånt köper jag nog nytt. samma med träns. skulle inte köpa ett träns som var använt förr.
 
Stämmer varan med vad jag söker och priset är rätt så handlar jag gärna begagnat.

Sambons sadel är begagnad, ser ganska sliten/använd ut men är härligt insutten. Det är en mycket duktig ryttare med fin sits som haft den, och jag gillade den bättre än min nya i samma modell ett bra tag...

Har nåt täcke som är köpt begagnat också. Jättefint. Tusen tack igen, skjootan!!!

Har sålt lite saker också, och hittills har alla varit nöjda. Hyllvärmare vill jag inte fylla sadelkammaren med.
 
Mä! vasse go! klart du få köpa billigt jue!
jag köper ochså beg,just nu så har vi öppnat beg affär för ryttare/kusk/häst men får tyvär in lite dåligt med saker.
Så ja beg sadeln *mysa* helt underbar.
Dock inga täcken då min kille drar ett visst märke å de som säljer dem beg är oftast för dyra :/
men varfö rinte köpa beg d är ju jätte bra! *tycka*

kramis på er!
 
Ruskans vad lika signaturer vi har!

Jag köper bara begagnat om jag kan se säljaren/köparen i ögonen när jag gör det.
 
Kan tänka mig köpa att utom säkerhetsutrustning begagnat.
Tex hjälmar och säkerhetsvästar vill jag gärna veta hur gamla det är och vad de varit med om...
 
så länge det är shchysst kvalite är det bara bra. ofta mjukt och smidigt :)
 
Oavsett vad det gäller så är jag ganska anti när det gäller begagnade prylar. Jag köper alltid nytt, för då vet jag vad jag får. :)
 
Ska till affären i helgen, för jag har lämnat in lite saker, och nåt kanske är sålt?!

Zaga, bra synpunkt! Säkerhetsutrustning går förstås bort som begagnatköp.
 
Kan man bara få se grejerna innan så är ju begagnat ett ypperligt alternativ! Och om fler är som jag, d.v.s. köper saker utan att prova dem först, så finns det gott om oanvända saker som ligger och skrotar...

;) Krocket
 
ahhh se till att komma på förmiddagen så kan vi surra lite,men jagtror de är sämre med att d är sålt nått, kollar upp de på en gång i morgon! :D
 
Håller med...
Kan också tänka mej att köpa allt annat än säkerhetsutrustning begagnat (hjälm och säkerhetsväst menar jag, däremot tycker jag t ex säkerhetsstigbyglar är helt ok att köpa begagnat..).
Hellre köpa begagnade bra saker än saker som är nya, men kanske dålig kvalité (t ex sadlar)
 
skulle inte köpa säkerhetsutrustning i första laget om de har blivit använda... de kan ha få ta emot stötar som inte säljaren vet om (om den har ramlar ner för en pall den har legat på, tappat i golvet osv) om det bara är fel storlek och de inte har använts mer än ett par tre ggr skulle jag kunna köpa de.
 
Köpa begangat via nätet...
Bra:
Du kan köpa en kvalitetssadel t.ex. till ett pris du faktiskt har råd med!

Dåligt:
Det är inte alltid prylarna är i ett sådant underbart skick, kan vara repade, trasiga, sneda, så kan man inte åka och kolla på grejerna innan man köper dem tycker jag man ska ha bra med bilder på prylarna iallafall.
 
Jag köper gärna begagnat.
Min favoritbutik tar emot begagnade saker och säljer mot provision så jag kan åka dit och lämna in mina saker jag inte vill ha eller som jag inte behöver och så köper jag något annat istället. Hur fiffigt som helst!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vill köpa en begagnad westernsadel till min 3,5 åriga quarter. Vad tror ni skulle passa denna rygg?
Svar
0
· Visningar
338
Senast: Hasselört
·
Trädgård & Växter Alltså, jag är såå förvirrad. Ju mer jag letar ju värre blir det. Jag behöver köpa en högtryckstvätt. Men vad köper man? Och hur mycket...
Svar
7
· Visningar
299
Senast: ptr
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Allvetande Buke, vilka siter/appar är de bästa att köpa begagnad kurslitteratur på?
Svar
6
· Visningar
323
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp