Bukefalos 28 år!

Behöver akut hjälp med detta

H

horsedream

Jag behöver er hjälp snabbt!!
Jag håller på med ett uppsats arbete om It och samhället och skulle behöva er hjälp med detta.
Vilket alternativ passar in på er?
* Vad är It? (är som ett svar fastän det står som en fråga, just för att man inte vet vad IT är)
* Det bästa som finns
* Finns inget bättre
* Nödvändigt
* Jaha, vad ska man svara här
* BRA
* Något som vi behöver lära oss mer om? (är som ett svar fastän det står som en fråga, just för att man inte vet vad allt här)
* Hatar det
* It är BRA men ställer till det för de gamla
* För mycket IT idag
* Vårt samhälle är oerhört sårbart idag pga IT
* Skolan förväntar sig för mycket gällande datorer och familjer. De nästan tror att vi alla har en dator hemma.
* Vi måste hantera det bättre
* IT och datorer är det bästa som finns idag


TACKSAM för er SNABBA HJÄLP!! :bow: :banana:
 
Det är

Det är jag som har skapat dem för att kunna göra mitt arbete.
Jag tycker att punkterna verkade bra just för det här arbetet om IT och Samhället.
Jag skulle uppskatta ditt svar på vilken punkt som du anser passar in på dig etc.
Försökte göra detta som en omröstningsfråga innan men det funkade inte för mig
 
Re: Det är

Okej, då är jag med.
Jag tycker att många av punkterna är lite för extrema, de som skulle passa in på mig går lite för långt.

* Vad är It? (är som ett svar fastän det står som en fråga, just för att man inte vet vad IT är)
IT är enligt mig ett så vitt begrepp att det nästan är oanvändbart. Jag antar att det syftar på all informationsöverföring med datateknik.
* Det bästa som finns
* Finns inget bättre

De här två punkterna är precis samma sak, och man måste vara dum om man tycker att IT är bättre än att kela med en kattunge.
* Nödvändigt
Det är ju absolut inte nödvändigt, men en stor hjälp när det används på ett bra sätt. Dessutom kan det användas till underhållning.
* Något som vi behöver lära oss mer om? (är som ett svar fastän det står som en fråga, just för att man inte vet vad allt här)
Jag vet inte det, vad man behöver lära sig mer handlar kanske om hur man ska använda det på bäst sätt och moraliska aspekter? Vissa grupper kanske behöver lära sig mer, t.ex. äldre. Alla kan behöva lära sig mer om hur det egentligen fungerar och säkerhetsaspekter.
* Hatar det
Jag har svårt att komma på motiveringar till att man skulle hata IT, men delar av det kan vara otrevliga. Att sprida lögner om personer eller privat information har t.ex. blivit lättare.
* It är BRA men ställer till det för de gamla
Det är sant, men det är ett övergående problem som man får lösa provisoriskt. Allt nytt är ett problem för de generationer som inte längre tar till sig ny teknik. IT kanske är lite speciellt eftersom det påverkar väldigt mycket.
* För mycket IT idag
För mycket prat om det kanske. :)
* Vårt samhälle är oerhört sårbart idag pga IT
Men andra sidan av det myntet är att vårt samhälle är mer öppet, att det är lättare för olika grupper att sprida sin information vilket egentligen är sårbarheten. Risker med banktjänster och stöld av privatsaker är förstås en del i det också, men möjligheten för personer att utrycka sina tankar och idéer är bra.
* Skolan förväntar sig för mycket gällande datorer och familjer. De nästan tror att vi alla har en dator hemma.
Alla borde ha en dator hemma. Föräldrar borde se till att barnen får åtminstone en dator med skrivare. Att förvänta sig att alla har internet är däremot lite tidigt.
* Vi måste hantera det bättre
Vad menar du egentligen? Strängare lagar? (är det en bra idé) Mindre skräp och mer allvar?
* IT och datorer är det bästa som finns idag
Samma som punkt ett och två och fortfarande ett överdrivet uttalande.
 
Ok.. nu

Ok.. nu svarade du på alla punkter.
Det hade du inte behövt göra utan meningen var att du skulle välja en.
Det kan verka som vissa av dem är oerhört lika men där är det upp till var och en hur stor grad man tycker det passar för en.
Tänk dig alternativen som en omröstningslista.
 
Re: Ok.. nu

Jag tyckte inte att någon passade mig men då får det väl bli

"IT är bra men ställer till det för de äldre"
 
Re: Ok.. nu

TACK för ditt svar! :)
Önskar bara att andra även kunde svara här!! :cry:
 
Bara ett litet råd. :)

Innan du lägger ner för mycket jobb på det här, ta reda på vad IT egentligen betyder.
Med tanke på dom punkterna du satt upp, så vet du INTE vad IT betyder, utan bara hur förkortningen används i dag.
Vilket är en stor skillnad.
 
Jag vet vad IT är

Jag vet vad IT är
IT = Informations teknik
Men den syftar ofta mot datorer idag.
Speciellt på universitet, där de kan kalla en datagrund för IT-grund. :banana:
 
Informationsteknik.

Kalla det hellre kommunikation. :) Det är iofs den rätta översättningen.
Att prata, skriva, läsa, det är också IT.
Teckenspråk och röksignaler är andra exempel på IT.
 
OK

Ok men i den här sammanhanget så stod IT för den kommunikation och teknik via datorer. :banana:
Därav blev det mina frågor!! :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 130
Senast: bettysmatte
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 894
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 725
Senast: tott
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 068
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp