Bukefalos 28 år!

Behöver hjälp med hoppsadel till den här ryggen...

Sv: Behöver hjälp med hoppsadel till den här ryggen...

haha! tycker du?! Jag red i CWD innan, men sålde den då jag upplevde att den var för takformad och inte låg bra på mina breda ryggar.
Hon är bakom manken och bakåt väldigt platt, tänk bord.
Ingen hade vart gladare än jag som en CWD legat… tyvärr så är jag tveksam


Buteten är gjord efter en annan specialgjord butet dressyr jag har som är bredare i kanalen och vidare i bommen än standard och jag har fått ha får under sadeln då jag upplevt att den ramlat ner på hennes manke utan. Även utprovade som kollade på den för några månaders sen tyckte att jag skulle ha ett får under för att skydda hennes manke…. dock tyckte de ju att den låg bra annars och att jag inte behövde byta, så vet inte hur trovärdiga de var nu med facit i hand.

Har inte provat någon prestige…. har hört att de är långa eller att de inte skulle passa med hennes långa manke?:crazy:

Ang ullen så är det för att jag inte är perfekt i min sits och vill ha möjlighet att stoppa om i min rädsla att den skulle bli sned pga mig

Har en inhyrd som precis fått sin Jensen, dock en dressyr. Supersnygg! vi har bara några timmar dit så funderar på om man skulle ta sig en tur dit för att provrida eller om man kan få ut en av deras sadeltekniker (en av dem har träningar i närheten emellanåt)


*delvis kl
jag har pratat lite smått med Bruno delgrange och de säger att de kan skräddasy en sadel till henne, är det någon som har erfarenhet av dessa sadlar och som kanske kan tänka sig vilja uttala sig om de faktiskt kan passa in en sadel till mig kråka?
 
Sv: Behöver hjälp med hoppsadel till den här ryggen...

Det är ju samma som med alla andra, CWD finns i olika modeller men takformade har jag aldrig sett? De är ju rätt platta i panelerna. Men om vi ändå är inne på Delgrange o CWD så är ju iaf min favorit Antares. Supermjuka sadlar som passar många hästar och som du såklart kan få lika anpassade som en Bruno Delgrange men i mina ögon är Antares en bättre sadel.
Om hon är bred bakom manken så liknar hon ju mitt sto mer än vad man kan tro på din bild och Antares normalbomvidd är väldigt mycket vidare än andra franska märken och har en bred fin kanal.

Men igen, jag gillar Jensen, har haft flera såna både hopp o dressyr som legat väldigt bra på många hästar så har du nära till ÅF så kan jag rekommendera det.
 
Sv: Behöver hjälp med hoppsadel till den här ryggen...

ps är hon såpass bred o platt bakom manken borde inte Prestige passa nej men man vet aldrig, en ponny i mitt stall är bred som ett bord men har rätt svängd rygg, hon går med en Prestige Versaille som ligger som ett smäck. En sak jag lärt mig under alla år som sadelnörd är att man ska prova ALLT som kommer i ens väg för det är enda sättet att lära sig vad ens häst kan ha o vad man själv vill ha!:)
 
Sv: Behöver hjälp med hoppsadel till den här ryggen...

Min CWD vaar helt klart takformad, men stämmer säker det du säger, att det går att få olika paneler:)

Jag är alltid lite skeptisk när återförsäljare säger att just deras sadel är den bästa och att de kan göra om den hurusom helst, så därför jag frågar. Ska kolla upp om jag hittar någon i närheten som har antares. Kunde ju vara snyggt att matcha hjälmen:D

Men jensen låter intressant. Jag går och klämmer lite på inhyrningens sadel varje gång jag går förbi och jag gillar den:d
 
Sv: Behöver hjälp med hoppsadel till den här ryggen...

alltså jag vet inte om hon är extrem, men jag får känslan av att det är en hög och lång manke som sticker upp som en hajfena:p
och att den cwd jag hade innan skull inte ha passat. Men håller med dig! jag får prova allt som kommer i min väg helt enkelt… fick förslag på prestiges nya… den som är lite rörlig och stötdämpande… 50 000:eke: känns lite dyrt bara
 
Sv: Behöver hjälp med hoppsadel till den här ryggen...

Ha haha ja 50 papp är ju löjligt dyrt för en sadel! Jag tycker ju 35 är rena snurren men det gör ju bevisligen inte många människor då de köper nya sadlar som hejsan för det priset.

Har du provat inhysningens Jensen? Jag hade en speciell modell, en jubileumsmodell som var superskön. Finns dock inte många av den tyvärr.
 
Sv: Behöver hjälp med hoppsadel till den här ryggen...

Kanske Equipe kan vara något? Går ju att måttbeställa.
 
Sv: Behöver hjälp med hoppsadel till den här ryggen...

Inhysingen har en dressyrsadel så vet inte om det ens är lönt då?

50 000:- är ju sinnesjukt! Hade dock varit kul att testa en för att se om det är en sån stor skillnad som de säger;)
 
Sv: Behöver hjälp med hoppsadel till den här ryggen...

Vad jag hört är equippe långa i anläggningsytan, kan ha fel men vad jag hört. Tyvärr så finns det ingen återförsäljare i närheten och just nu har de inte vägarna förbi här tyvärr:( annars hade jag gärna provat och sett vad kråkan säger om dem
 
Sv: Behöver hjälp med hoppsadel till den här ryggen...

Forestier, ploppar upp i mitt huvud bara sådär..

Rundbossad med relativt kort anläggningsyta...
 
Sv: Behöver hjälp med hoppsadel till den här ryggen...

visste inte ens att de har hoppsadlar! har bara sett deras dressyrsadlar, men ska kolla uppe det närmre, tack!
 
Sv: Behöver hjälp med hoppsadel till den här ryggen...

Vill du komma nära hästen är x1 an verkligen inget att ha. De dubbla bommarna gör att man sitter superhögt över hästen. Jag gillar den inte och då har jag inte ens räknat med att priset är löjligt högt.
 
Sv: Behöver hjälp med hoppsadel till den här ryggen...

:crazy: men nära vill man ju sitta!

hmm… hursom helst så är det inte förstavalet när det gäller sadel! kan ju börja i en mer rimligt prisklass känner jag:D
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har läst igenom Sadellistan 2.0 och en hel del andra trådar och har skaffat mig ett något sånär hum om vad som skulle kunna...
Svar
2
· Visningar
2 636
Senast: Aureola
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig...
2
Svar
31
· Visningar
5 042

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp