Bukefalos 28 år!

behöver tips!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: behöver tips!!!!

han ha aldrig varit halt fram men blev halt i ena bakbenet för ett tag sen , precis när han hade fått vila ... ( han försökte hoppa över gödselplattan och ha en betong kant där som han slog i bägge bakbenen i ... och blev halt bak då .... )..
annars ha han aldrig varit halt .....

På filmen du visade så var den framhalt!
 
Sv: behöver tips!!!!

Du har inget bra kort att lägga ut på hur han ser ut nu i framstället??

Vore kul att se hur ni har lyckats.
Som uppfödare, när man tar in ettåriga beteshästar som har defekt framställ, så brukar man kalla dom hopplösa fall.

Därför är det alltid intressant att se ett undantag som bekräftar regeln. :D

AM
 
Sv: behöver tips!!!!

Du har inget bra kort att lägga ut på hur han ser ut nu i framstället??

Vore kul att se hur ni har lyckats.
Som uppfödare, när man tar in ettåriga beteshästar som har defekt framställ, så brukar man kalla dom hopplösa fall.

Därför är det alltid intressant att se ett undantag som bekräftar regeln. :D

AM

KL
Jag fick in en unghäst för ett tag sen som tydligen var väldigt skev fram som föl och ettåring.
Nu är han jättefin fram men lite mindre fin bak....
Min erfarenhet är annars också att de brukar fortsätta vara mer eller mindre skeva, eller överkorrigerade.
 
Sv: behöver tips!!!!

oki.. konstigt , eftersom han gick igenom vet besiktingen två dagar innan vi filmade ..... och han visade inget när vi red ner till banan .... men sen är ju inte filmerna den bästa kvaliten....:smirk:

Kan vara så att han inte klarar att bli riden utan har "belastnings smärta" för det är ju uppenbart att hästen har problem och därför inte bjuder frammåt.
 
Sv: behöver tips!!!!

Hela filmen visar en halt häst tyvärr. Den hästen går aldrig igenom en uppsutten hältutredning hur många böjprov den än klarar.

Passande musik? "I understand that there's some problem and I'm not to blind to look" :o
 
Sv: behöver tips!!!!

Strunta i gnällspikarna som skriver här i tråden, det var länge sen de hade nån att gnälla på :devil:
Imponerande med en travhäst som rör sig så fint, ni har jobbat mkt med honom. Ryttaren sitter ovanligt rakt över hästen, men ser konstig ut från sidan med sina uppdragna ben. Det beror nog mest på avsaknad av framåtbjudning vilket ju är ganska naturligt om det är 4 de gången i ridhuset.
Jobbar fint genom alla leder i bakbenen och har en fin sökning.
Ärligt talat har jag ALDRIG sett en travare som rör sig så fint, dvs som lämpar sig så väl som ridhäst.
Jag är grymt impad av honom och ryttaren.
 
Sv: behöver tips!!!!

Jag tyckte han var jätte fin... Han rörde sig okej men det såg lite stelt ut i framsteget ett par gånger.....
Har du provat massage på han?
Min gamla passhäst red vi fort på i tungsandbacke för tränare ville de.... i galopp... jag kan tilllägga att hon bara var 3 år, i början var hon jätte fin... Sen blev jätte grinig när sadeln skulle på... Så hon galopperade bort sig ett par gånger och då fick tränaren nog... Nu står hon hos en annan... Dom har haft en superbra massör på henne... Jag har själv pratat med han... Han berättade att hästen var stel och låst i nästan hela ryggen... Nu har hästen börjat springa... Senaste starten kom hon 3a och då fick hon gå ute i spåren.....

Jag vill inte klaga eller säga åt folk vad dom ska göra med sina hästar...
Jag tycker det är kul att hästen fick en andra chans... Hoppas att det löser sig...

// Maalin
 
Sv: behöver tips!!!!

Hela filmen visar en halt häst tyvärr. Den hästen går aldrig igenom en uppsutten hältutredning hur många böjprov den än klarar.

Passande musik? "I understand that there's some problem and I'm not to blind to look" :o

:p missade musiken :p

Var så fokuserad på hästen och ryttaren... Blir så frustrerad när man ser en häst som har ont
 
Sv: behöver tips!!!!

FAst jag ville ju se hur han ser ut idag...
Har du inte ett sånt kort?

AM

Från en annan tråd...

ha en liten travare på 4 år som just nu ha haft vila men håller på att sätta igång han .... är under tillridning ....

lägger in en liten bild från i veckan ....

19166437.jpg


:D:D
 
Sv: behöver tips!!!!

Vi bryter diskussionen här, innan det spårar ur ännu mer...


ha ingen bild nu men kan ta i morgon på han .....
Skicka mig en länk via PM till nytagen bild på hans ben, så redigerar jag in den bilden i detta inlägg. För många vill nog se...

Här är fotona:
zazza girl skrev:
här kommer bilderna på min polle som jag skulle PM:a dig ...
19208410.jpg


19208411.jpg


19208412.jpg


19208413.jpg


du få lägga in den du tycker se bäst ut eller alla , i tråden ....

mvh jenny
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
304
Senast: Shaggy
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Anna-KarinO
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
0
· Visningar
129
Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
1 474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp