Bukefalos 28 år!

behöver tips!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: behöver tips!!!!

oki.. men nu är det så att jag vill inte höra något mera om att min häst är ful och så...

vill hon låna han så få hon ... och är det olagligt så få det väl vara det....
vet många som betäcker sina ston med hingstar som inte är godkända....

Är det då ok om vi anmäler er oxå?? :angel:

/Humlan *ber att stoet inte tar sig!*
 
Sv: behöver tips!!!!

Åh vad jag blir ledsen när jag läser sånt hära...

Att inte folk T Ä N K E R längre än näsan räcker!!!

Jag tänker på vilka ben hästen kan få, förslitningar, smärta, och vem vill ha honom då? :(

Tänk på HÄSTEN, inte dig själv!!!
 
Sv: behöver tips!!!!

*kl*
Snubblade över tråden och blev nyfiken på hur det går med hästen?
 
Sv: behöver tips!!!!

kl*

Hur det går för henne.... Hon erbjöd oss att leasa hästen till trav..... :rofl: vilket vi inte ville.... sen tror jag hon är gravid eller ev. fått barn rätt nyligen. Tror mig se på "hopp-filmen" att det är hon själv som rider. Tycker mig känna igen båda henne och "tekniken" :rofl:. I och för sig är det säkert 8-10 år sedan jag såg henne..... :angel:
 
Sv: behöver tips!!!!

Nej då, inte direkt i alla fall.... Tag oss ett tag innan vi bestämde att han inte var något för oss att satsa på.... Typ 3 sekunder eller så :angel:
 
Sv: behöver tips!!!!

kl*

Hur det går för henne.... Hon erbjöd oss att leasa hästen till trav..... :rofl: vilket vi inte ville.... sen tror jag hon är gravid eller ev. fått barn rätt nyligen. Tror mig se på "hopp-filmen" att det är hon själv som rider. Tycker mig känna igen båda henne och "tekniken" :rofl:. I och för sig är det säkert 8-10 år sedan jag såg henne..... :angel:


nä det är inte jag som rider på han där !!!
du ha inte sätt mig rida sen jag va typ 12 år och nu är jag 24 år ....
ja jag ha fått barn rätt så nyligen och därför rider inte jag han , eftersom jag tycker att jag e för tung för han .....
 
Sv: behöver tips!!!!

*kl*
Snubblade över tråden och blev nyfiken på hur det går med hästen?


ja det gå fint med hästen , han ha blivit mycket rakare i benen sen jag la in bilderna här , han ha även hunnit bli 4 år och är under tillridning .. men just nu så stå han stilla eftersom han behövde vila .
han ha även varit i en tråtts period och därför ställde vi av han , efterom tjejen på filmerna som dom ha länkat till här bara e 16 år och jag vill inte reskera fall han skulle göra något med henne... han är ju ändå hingst och som folk säger har på buke , en idiot eftersom han är efter wall street banker ....

men annars gå det fint med han .. tack för att du undrade....
 
Sv: behöver tips!!!!

ja det gå fint med hästen , han ha blivit mycket rakare i benen sen jag la in bilderna här , han ha även hunnit bli 4 år och är under tillridning .. men just nu så stå han stilla eftersom han behövde vila .
han ha även varit i en tråtts period och därför ställde vi av han , efterom tjejen på filmerna som dom ha länkat till här bara e 16 år och jag vill inte reskera fall han skulle göra något med henne... han är ju ändå hingst och som folk säger har på buke , en idiot eftersom han är efter wall street banker ....

men annars gå det fint med han .. tack för att du undrade....


En stilla undran.

Du kunde inte se på bilderna förut hur skev han var i benen utan tyckte redan då att han var rak o fin... Så hur kan du då tro att vi ska tro på att han är rak nu helt plödsligt? Å särskilt när hästen har blivit halt av inridningen o måste vila :smirk:
 
Sv: behöver tips!!!!

som jag skrev så e han mycket rakare och det inner bär ju inte att han e helt rak .... och halt ha han inte blivit av inridningen .... !!!!!
 
Sv: behöver tips!!!!

Hur har du gjort för att få en så gammal häst rakare???

En parallellförskjutning går ju inte att göra så mycket åt när tillväxtszonerna slutit sig.
 
Sv: behöver tips!!!!

Vad var det som gjorde han framhalt då :confused:

han ha aldrig varit halt fram men blev halt i ena bakbenet för ett tag sen , precis när han hade fått vila ... ( han försökte hoppa över gödselplattan och ha en betong kant där som han slog i bägge bakbenen i ... och blev halt bak då .... )..
annars ha han aldrig varit halt .....
 
Sv: behöver tips!!!!

Hur har du gjort för att få en så gammal häst rakare???

En parallellförskjutning går ju inte att göra så mycket åt när tillväxtszonerna slutit sig.

de jag ha gjort e att ha en bra hovslagare och låtit han ta det lugnt och växa till sig utan massa ansträningar ....
som sagt han e 4 nu och kan skritt ,trav och galopp....
jämföra han med en annan som är 4 år så ligger han långt efter i ridningen .....
 
Sv: behöver tips!!!!

de jag ha gjort e att ha en bra hovslagare och låtit han ta det lugnt och växa till sig utan massa ansträningar ....
som sagt han e 4 nu och kan skritt ,trav och galopp....
jämföra han med en annan som är 4 år så ligger han långt efter i ridningen .....

Skulle vara intressant att se, jag har ju en liknande som är lika gammal.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
326
Senast: Shaggy
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: Anna-KarinO
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: slant98
·
Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
1 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp