Bukefalos 28 år!

Behövs det morsor och farsor på stan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

break_a_leg

Trådstartare
En del kommuner har ju en sådan verksamhet. Tror ni att det gör någon nytta?

Personligen så tror jag att de behövs fler synliga vuxna ute i samhället även på kvällar och nätter.
 
Sv: Behövs det morsor och farsor på stan?

Ja, jag är helt övertygad om att morsor och farsor på stan behövs och jag håller med dig om att fler vuxna borde finnas mer i barn och ungdomars liv - dygnet runt!
 
Sv: Behövs det morsor och farsor på stan?

Ja, absolut, och lite mer "fältare".

Det ska vara vuxna som känner ungdomarna tillslut.
Ingen mår bra av att vara anonym och det blir svårare att göra bus då.
 
Sv: Behövs det morsor och farsor på stan?

Absolut. Dom är en trygghet för dom unga.
Det brukar vara dom som hittar lilla x - nedspydd och övergiven.

När jag var yngre och hängde på stan så höll sig nattvandrarna utanför klungorna med ungdomar vilket ledde till att en del uppfattade dom som "poliser" som bara var ute för att jäklas. För ett par veckor sedan satt vi på en resturang och i lokalen mittemot var det gymnasiefest och det brukar locka ut en hel del yngre (högstadieelever) också. Då såg vi hur nattvandrarna gick ibland ungdomarna och pratade lite... Det inträffade så gott som aldrig på min tid. (Vad gammal jag låter nu ;))
 
Sv: Behövs det morsor och farsor på stan?

Svaret är Ja ja och ja.
Jag jobbar med ungdomarna som driver på stan och dom ser farsors o morsor som helschyssta trygga vuxna som finns ifall det händer något.
Syns gör dom också nu sen Väs###afik o Länsfö###ringar sponsrat m reflexvästar.
 
Sv: Behövs det morsor och farsor på stan?

Självklart skulle skadegörelsen och supandet minska om fler föräldrar, eller rättare sagt alla föräldrar någon gång nattvandrade.
Tror inte ungarna är så sugna på att ligga och spy i en buske om ett gäng föräldrar varav två är ens egna kommer och går på vägen.
Min önskan är att det på varje fritidsgård och på alla privata fester, att det där skulle finnas minst fem stycken föräldrar till ungarna inne på kalaset, fritidsledare och annat kan omöjligt ta reda på alla de barn som ränner runt på sådana tillställningar.
Sen tycker jag faktiskt att man har ansvar för sina egna barn och vad de gör, det är alltid någon annans barn som vart dum när det hänt något men gå ut och titta själva för :devil: , de flesta päron är för blinda för sina ungars bästa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 876
Senast: Enya
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 498
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 819
Senast: Badger
·
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 808
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp