Bukefalos 28 år!

Behovet att berätta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir jag.

Jag går hos psykolog. Jag går på behandling.
Men det är som om det inte går hela vägen in i kärnproblemet. Eftersom jag inte riktigt vet vad det är. Kanske inte vågar veta.

Höll på bygga upp den där vedervärdiga ilskan inom mig tidigare idag. Nånstans måste den ta vägen. Ångestanfall. Panik. Ängslan. Hat.

Fick ur mig att jag varit otrogen nyligen. Berättade precis så som det var. Att jag är en jävla skit och det var inte alls planerat.
Känns ännu värre nu eftersom jag får träffa andra om jag fått ett ok först. Så varför i hela världen ens göra så? Det är som om jag omedvetet bara MÅSTE förstöra :confused:

Ilskan har lagt sig. Behövde få ur mig detta.
Hoppas psykologen kan hjälpa mig att vända på detta. Men det är långt kvar tills nästa möte.

Partner är alldeles för bra för mig. Han har än en gång förlåtit mig.
 

Det var inte att du flyttade till soffan som jag reagerade på utan det andra stycket.
Vem som helst av er hade kunnat skriva i nån tråd att det var jobbigt med en hostande sängkamrat och fått handhjärtan.

Det andra stycket, det om att hon skickade hem honom när hon var sjuk för att inte smitta honom, är inte det omsorg?

Sen låter det väl inte som om mannen direkt behöver palliativ vård. Det låter som om han är förkyld.
 
Vem som helst av er hade kunnat skriva i nån tråd att det var jobbigt med en hostande sängkamrat och fått handhjärtan.

Det andra stycket, det om att hon skickade hem honom när hon var sjuk för att inte smitta honom, är inte det omsorg?

Sen låter det väl inte som om mannen direkt behöver palliativ vård. Det låter som om han är förkyld.
Jag killgissar att det som skapar reaktion är det att partnern trots sin sjukdom tagit sig till karamellen och uttryckt att han behöver henne. Och att karamellen uttrycker att hon inte förstår detta och sedan även uttrycker att partnerns sjukdom är jobbig.

Men om man inte förstår varför i grunden, är det ju inte konstigt om man sen inte reagerar som önskat eller förväntat heller. Det kräver ju att man förstår. Så jag ser inte vad kritisera eller skälla bidrar med. Men ser heller inte vad det bidrar med att som i ditt inlägg tycka att partnern knappast behöver nån vård utan vara är förkyld.

Såg någon som tidigare försökte förklara hur partnern antagligen känt och resonerat när han tog sig till karamellen och uttryckte att han behövde henne. Men det är också det enda hjälpsamma i frågan jag sett.
 
Jag killgissar att det som skapar reaktion är det att partnern trots sin sjukdom tagit sig till karamellen och uttryckt att han behöver henne. Och att karamellen uttrycker att hon inte förstår detta och sedan även uttrycker att partnerns sjukdom är jobbig.

Men om man inte förstår varför i grunden, är det ju inte konstigt om man sen inte reagerar som önskat eller förväntat heller. Det kräver ju att man förstår. Så jag ser inte vad kritisera eller skälla bidrar med. Men ser heller inte vad det bidrar med att som i ditt inlägg tycka att partnern knappast behöver nån vård utan vara är förkyld.

Såg någon som tidigare försökte förklara hur partnern antagligen känt och resonerat när han tog sig till karamellen och uttryckte att han behövde henne. Men det är också det enda hjälpsamma i frågan jag sett.
Och jag ser mest moraliserande av samma personer som inte missar ett enda tillfälle att få kritisera ts. Ett moraliserande som grundas på att hon träffade nån annan när han låg hemma hos henne och var sjuk, vilket framgår av någras tidigare inlägg.
Folk skuldbelägger ts som om mannen var i slutstadiet av något när han faktiskt verkar vara förkyld. Det är det jag invänder mot.
 
Senast ändrad:
Och jag ser mest moraliserande av samma personer som inte missar ett enda tillfälle att få kritisera ts.
Folk skuldbelägger ts som om mannen var i slutstadiet av något när han faktiskt verkar vara förkyld. Det är det jag invänder mot.
Det kan säkerligen stämma, jag har inte analyserat svaren och kollar in ibland så en hel del inlägg försvinner.

Men känns som det faktum att karamellen själv tidigt sagt att hon inte förstår varför partner kom dit när han var sjuk helt förbisetts, från alla håll. Samtidigt som det förklarar allt därefter. Så ja håller helt med att det finns ingen anledning moralisera,skuldbelägga eller något annat. Men inte heller negligera partnern.
 
Det kan säkerligen stämma, jag har inte analyserat svaren och kollar in ibland så en hel del inlägg försvinner.

Men känns som det faktum att karamellen själv tidigt sagt att hon inte förstår varför partner kom dit när han var sjuk helt förbisetts, från alla håll. Samtidigt som det förklarar allt därefter. Så ja håller helt med att det finns ingen anledning moralisera,skuldbelägga eller något annat. Men inte heller negligera partnern.
 
Det kan säkerligen stämma, jag har inte analyserat svaren och kollar in ibland så en hel del inlägg försvinner.

Men känns som det faktum att karamellen själv tidigt sagt att hon inte förstår varför partner kom dit när han var sjuk helt förbisetts, från alla håll. Samtidigt som det förklarar allt därefter. Så ja håller helt med att det finns ingen anledning moralisera,skuldbelägga eller något annat. Men inte heller negligera partnern.
Ja jag kan ha missat något eller så fanns det i raderat inlägg - men om hon verkligen negligerade partnern såg jag inte, jag såg inget om vad som försiggick när han kom till henne mer än att hon åkte iväg.

Men vi tycker nog åtminstone till en del lika.
 
Ja jag kan ha missat något eller så fanns det i raderat inlägg - men om hon verkligen negligerade partnern såg jag inte, jag såg inget om vad som försiggick när han kom till henne mer än att hon åkte iväg.

Men vi tycker nog åtminstone till en del lika.
Jag håller med @Alexandra_W För det första beskrivs sjukdomen som mer än bara en ordinär förkylning. För det andra så är hela anledningen till att den tagits upp att partnern kommit dit och uttryckt ett behov. Vilket senare kommenteras ur perspektivet att det går utmärkt att klara sig ensam som sjuk.

För mig framstår både frågan om vilken sjukdom som kräver vilken vård och om partnerns reella behov stämmer med vad han själv uttryckt som utvikningar av mindre relevans.
Det centrala var hur en förstår och förhåller sig till att partnern kommer till en och uttrycker ett behov. Oavsett vad en rent faktiskt väljer att göra i relation till detta sedan.

Om inläggen är konstruktiva i relation till den förståelsen är dock en relevant fråga.
Partner är jättesjuk. Säkert samma som jag haft. Han känns mer död än levande och åkte till mig fast jag inte fattar varför. Han behövde mig sa han.

När jag blev sjuk skickade jag hem honom för ville inte smitta. Det var inga som helst problem att vara själv.
 
Jag håller med @Alexandra_W För det första beskrivs sjukdomen som mer än bara en ordinär förkylning. För det andra så är hela anledningen till att den tagits upp att partnern kommit dit och uttryckt ett behov. Vilket senare kommenteras ur perspektivet att det går utmärkt att klara sig ensam som sjuk.

För mig framstår både frågan om vilken sjukdom som kräver vilken vård och om partnerns reella behov stämmer med vad han själv uttryckt som utvikningar av mindre relevans.
Det centrala var hur en förstår och förhåller sig till att partnern kommer till en och uttrycker ett behov. Oavsett vad en rent faktiskt väljer att göra i relation till detta sedan.

Om inläggen är konstruktiva i relation till den förståelsen är dock en relevant fråga.
Jösses. Det är ingen akademisk analys vi är ute efter, eller?

Ts är missbrukare, hon verkade uppenbart ha druckit igår, fulla människor både uttrycker sig och agerar slarvigt och/eller dumt. Jag förstår bara inte vad poängen är att gång efter annan gnugga in hos henne hur illa hon beter sig. Vad jag förstår är däremot att det inte hjälper henne ett dugg.
 
Jag har haft exakt samma skit som han nu fått.
Symptom: trötthet.
Hosta som vägrar ge mig sig (denna är kvar på mig lite också).
Feber/förhöjd temperatur.
Huvudvärk.
Ont i halsen.

Jag frågade honom igår om han verkligen var ok med att jag for iväg. Det var han.
Den jag var hos tyckte jag kunde ha sovit över men jag sa att jag behövde komma hem. Jag ville inte låta partner vara själv för länge.
Han har alltid ett stort behov att ta på mig. Liksom hålla om mig och så bara och kanske ännu mer nu när han inte orkar göra nånting annat.
 
Jösses. Det är ingen akademisk analys vi är ute efter, eller?

Ts är missbrukare, hon verkade uppenbart ha druckit igår, fulla människor både uttrycker sig och agerar slarvigt och/eller dumt. Jag förstår bara inte vad poängen är att gång efter annan gnugga in hos henne hur illa hon beter sig. Vad jag förstår är däremot att det inte hjälper henne ett dugg.
Det var en kommentar som rörde diskussionen om inläggen som riktades mot TS, inte en som rörde TS agerande. Det hoppas jag verkligen framgick.
 
Men jag kan konstatera att jag inte är tillsammans med någon av er.
Ni som tycker jag är ”tihi” och hoppas att han ska kasta ut mig.
Ja några skrev det igår. Jag blev förvånad och ledsen eftersom jag inte kan se att jag gjort någonting fel. Jag var bara väldigt glad igår kväll.
 
Jösses. Det är ingen akademisk analys vi är ute efter, eller?

Ts är missbrukare, hon verkade uppenbart ha druckit igår, fulla människor både uttrycker sig och agerar slarvigt och/eller dumt. Jag förstår bara inte vad poängen är att gång efter annan gnugga in hos henne hur illa hon beter sig. Vad jag förstår är däremot att det inte hjälper henne ett dugg.

Du missar poängen tror jag. Det handlar ingenting om TS agerande utan om just kommentarerna/diskussionen om det. Som inte hjälper ett dugg precis som du säger.
 
Jag har haft exakt samma skit som han nu fått.
Symptom: trötthet.
Hosta som vägrar ge mig sig (denna är kvar på mig lite också).
Feber/förhöjd temperatur.
Huvudvärk.
Ont i halsen.

Jag frågade honom igår om han verkligen var ok med att jag for iväg. Det var han.
Den jag var hos tyckte jag kunde ha sovit över men jag sa att jag behövde komma hem. Jag ville inte låta partner vara själv för länge.
Han har alltid ett stort behov att ta på mig. Liksom hålla om mig och så bara och kanske ännu mer nu när han inte orkar göra nånting annat.
Och det är ju just vad som är mellan er två som är det relevanta!. Jag tror dock det som triggade en massa kommentarer var de du skrev om hans behov och att du inte förstod dem. Och sen förutsatte folk ändå att du skulle reagera och agera som om du förstått, eller som de skulle gjort.
 
Jag har haft exakt samma skit som han nu fått.
Symptom: trötthet.
Hosta som vägrar ge mig sig (denna är kvar på mig lite också).
Feber/förhöjd temperatur.
Huvudvärk.
Ont i halsen.

Jag frågade honom igår om han verkligen var ok med att jag for iväg. Det var han.
Den jag var hos tyckte jag kunde ha sovit över men jag sa att jag behövde komma hem. Jag ville inte låta partner vara själv för länge.
Han har alltid ett stort behov att ta på mig. Liksom hålla om mig och så bara och kanske ännu mer nu när han inte orkar göra nånting annat.
Det som jag tycker är märkligast är att du gjorde nya planer när han kommit hem till dig och var sjuk. Hade det varit planer som fanns sedan innan tycker jag det varit lite annorlunda. Och att du uttryckte dig ganska hånande när du anspelade på att han var sjuk. Inte för att jag antog att han på nåt vis skulle vara dödssjuk, känns bara onödigt oavsett.
 
Det som jag tycker är märkligast är att du gjorde nya planer när han kommit hem till dig och var sjuk. Hade det varit planer som fanns sedan innan tycker jag det varit lite annorlunda. Och att du uttryckte dig ganska hånande när du anspelade på att han var sjuk. Inte för att jag antog att han på nåt vis skulle vara dödssjuk, känns bara onödigt oavsett.
Jag hade planer redan innan han blev dålig.
Och jag har verkligen inte hånat någon! Då läser du in saker som jag inte menar/skrivit.
 
Sen så jag förväntar mig aldrig att folk ska skippa sina planer bara för att jag blir sjuk. Om jag nu inte är som sagt dödssjuk.
Idag har jag jobbat och jag vägrar ha dåligt samvete för att inte vara med partner 24/7!
 
Sen så jag förväntar mig aldrig att folk ska skippa sina planer bara för att jag blir sjuk. Om jag nu inte är som sagt dödssjuk.
Idag har jag jobbat och jag vägrar ha dåligt samvete för att inte vara med partner 24/7!
Klart du ska jobba fastän din partner är sjuk. Det kanske bara känns tryggt/skönt för honom att veta att du är någonstans i närheten.
 
Klart du ska jobba fastän din partner är sjuk. Det kanske bara känns tryggt/skönt för honom att veta att du är någonstans i närheten.
Ja tack för att jag får jobba!
Men helt ärligt känns det inte så bra. Som om jag borde göra mer och bättre allting.
Kanske hade inte ni reagerat så starkt om det var en gammal vän jag skulle träffa igår.
Tror inte det.
 
Jag hade planer redan innan han blev dålig.
Och jag har verkligen inte hånat någon! Då läser du in saker som jag inte menar/skrivit.
"Jag har jobbat och pluggat lite (med betoning på lite) idag. F var tvungen att ställa in idag… åhh så segt.
Partner är jättesjuk. Säkert samma som jag haft. Han känns mer död än levande och åkte till mig fast jag inte fattar varför. Han behövde mig sa han. Men jag måste fokusera och plugga vilket jag inte gör.
Försöker styra upp något annat. Känns som helt värdelöst annars." Skrev du, jag tolkar iaf delen om att styra upp något annat som att du inte hade de planerna innan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Sasse
·
L
  • Artikel
Dagbok Det kanske inte är så många som vill läsa om mig men ifall nån vill veta vad som händer så tänkte jag bara skriva lite om några o lika...
2
Svar
26
· Visningar
2 409
Senast: svea
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 905
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 674
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp