Trissa

Trådstartare
Jag har ingen möjlighet att ha taklampor i huset, och är inte så bra på belysning i allmänhet... Just nu har jag några slumpmässigt utplacerade bordslampor som inte funkar så bra. Det blir väldigt mycket skuggor, och så fort jag rör mig i hemmet ser det ut som om jätten Glufs-Glufs klampar omkring. Hur ska jag göra för att komma ifrån det, vilken typ av lampor och var ska de vara?
 
Om du har ljust tak funkar en golvlampa som lyser uppåt väldigt bra. Jag har en som lyser upp riktigt bra, blir inga skuggor.

Jag är dålig på att lägga in bilder. Bildgoogla på "uplight golvlampa" så ser du vad jag menar.
 
Om du har ljust tak funkar en golvlampa som lyser uppåt väldigt bra. Jag har en som lyser upp riktigt bra, blir inga skuggor.

Jag är dålig på att lägga in bilder. Bildgoogla på "uplight golvlampa" så ser du vad jag menar.

Jag förstår vilka du menar, det ska jag prova! Vad har man för watt-antal i en sån?
 
Jag förstår vilka du menar, det ska jag prova! Vad har man för watt-antal i en sån?

Instämmer om att golvlampor fungerar bra. De flesta är gjorda för gammaldags glödlampor på 40 eller 60 watt vilket betyder att du kan ha i praktiskt taget vilken LED-lampa som helst så ta en som du tycker ger lagom ljusstyrka.
 
Jag har också en uppåtriktad golvlampa, en med dimmer. Den lyser riktigt, riktigt bra när den har full effekt. Bra med dimmer så man kan sänka belysningen om man vill ha lite mer mysigt.
 
Om du vill ha med dimmer så satsa på lite kvalitet. Min surrar irriterande när den är i mellanläge så jag använder bara full ljusstyrka numera. Har haft den i nästan tio år men den blev sådan ganska tidigt.
 
Jag har också en uppåtriktad golvlampa, en med dimmer. Den lyser riktigt, riktigt bra när den har full effekt. Bra med dimmer så man kan sänka belysningen om man vill ha lite mer mysigt.
Är glödlampan du har i lampan dimbar? Det ska stå på förpackningen. Kan vara där felet ligger, hade samma problem hemma nämligen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 713
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 512
Senast: miumiu
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
673
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 440
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp