Berätta om förälskelse?

Hejkomochhjälpmig

Trådstartare
Behöver lite råd. Svaret är säkert självklart för dom som inte sitter mitt i det sas men för mig är det inte lika självklart.

Jag är kär i en kollega. Shit happens liksom... kollegan ska nu sluta på arbetsplatsen. Vi har jobbat tillsammans i 4 år och jag har varit kär under samtliga 4 år, ibland mer, ibland mindre. Det jag är kär i är hans personlighet och hans utseende men våra liv och intressen är för olika så ett förhållande hade aldrig funkat, det är jag helt införstådd med. Jag har dessutom en underbar sambo och ett liv jag älskar och även kollegan har en sambo. Jag har ingen intention att "försöka få till det" med honom men efter 4 år av tigande är nu frågan, nu när han ska sluta, ska man berätta hur man känt i alla år? Bara för att lätta sitt hjärta liksom.
 
Behöver lite råd. Svaret är säkert självklart för dom som inte sitter mitt i det sas men för mig är det inte lika självklart.

Jag är kär i en kollega. Shit happens liksom... kollegan ska nu sluta på arbetsplatsen. Vi har jobbat tillsammans i 4 år och jag har varit kär under samtliga 4 år, ibland mer, ibland mindre. Det jag är kär i är hans personlighet och hans utseende men våra liv och intressen är för olika så ett förhållande hade aldrig funkat, det är jag helt införstådd med. Jag har dessutom en underbar sambo och ett liv jag älskar och även kollegan har en sambo. Jag har ingen intention att "försöka få till det" med honom men efter 4 år av tigande är nu frågan, nu när han ska sluta, ska man berätta hur man känt i alla år? Bara för att lätta sitt hjärta liksom.
Nej, alltså vad tänker du att han ska få ut av det. Vad ska han med informationen till?
 
Behöver lite råd. Svaret är säkert självklart för dom som inte sitter mitt i det sas men för mig är det inte lika självklart.

Jag är kär i en kollega. Shit happens liksom... kollegan ska nu sluta på arbetsplatsen. Vi har jobbat tillsammans i 4 år och jag har varit kär under samtliga 4 år, ibland mer, ibland mindre. Det jag är kär i är hans personlighet och hans utseende men våra liv och intressen är för olika så ett förhållande hade aldrig funkat, det är jag helt införstådd med. Jag har dessutom en underbar sambo och ett liv jag älskar och även kollegan har en sambo. Jag har ingen intention att "försöka få till det" med honom men efter 4 år av tigande är nu frågan, nu när han ska sluta, ska man berätta hur man känt i alla år? Bara för att lätta sitt hjärta liksom.
Du vill berätta - för din egen skull. Ytterst konstigt i mina ögon!

Du vill ju inte ha en relation, bara förälskelse på avstånd. Vem skulle få ut något av ett sådant besked??

Det kan bli hur obehagligt som helst.
 
Tro mig, jag vet hur det känns. Men i ditt fall hade jag nog också låtit det vara. Ser inte vad det skulle tjäna till utifrån det du skriver.

Vill du berätta hur mycket han betytt för dig och att du kommer sakna honom, så gör det. Om så är fallet. Inte mer.
 
Jag hade heller inte gjort det, mest för att undvika en awkward situation dock.

Däremot kan jag säga att utifrån mitt eget perspektiv och hur jag funkar som person hade jag nog bara blivit smickrad och tyckt det var lite gulligt om någon berättade att de haft en work crush på mig, speciellt om personen är tydlig med att h*n inte är ute efter något utan bara vill få det sagt innan vi skiljs åt. Jag vet inte om jag är socialt inkompetent men jag har svårt att förstå vad som skulle vara så horribelt med att berätta en sån sak om det görs på rätt sätt?
 
Jag hade heller inte gjort det, mest för att undvika en awkward situation dock.

Däremot kan jag säga att utifrån mitt eget perspektiv och hur jag funkar som person hade jag nog bara blivit smickrad och tyckt det var lite gulligt om någon berättade att de haft en work crush på mig, speciellt om personen är tydlig med att h*n inte är ute efter något utan bara vill få det sagt innan vi skiljs åt. Jag vet inte om jag är socialt inkompetent men jag har svårt att förstå vad som skulle vara så horribelt med att berätta en sån sak om det görs på rätt sätt?
Jag hade blivit oerhört obekväm och positiva minnen om tiden på den gemensamma arbetsplatsen hade blivit negativt påverkade.

Jag har oerhört svårt att förstå syftet annat än att det kan vara skönt att lätta sitt hjärta. Men det blir då en egoistisk handling som inte ger mottagaren något positivt.
 
Jag hade heller inte gjort det, mest för att undvika en awkward situation dock.

Däremot kan jag säga att utifrån mitt eget perspektiv och hur jag funkar som person hade jag nog bara blivit smickrad och tyckt det var lite gulligt om någon berättade att de haft en work crush på mig, speciellt om personen är tydlig med att h*n inte är ute efter något utan bara vill få det sagt innan vi skiljs åt. Jag vet inte om jag är socialt inkompetent men jag har svårt att förstå vad som skulle vara så horribelt med att berätta en sån sak om det görs på rätt sätt?
Håller med!! Ok att det kan bli lite griller i huvudet på kollegan men samtidigt, så himla smickrande. Den typen av bekräftelse får man ju inte många gånger i livet. Dessutom kul att tänka tillbaka på den arbetsplatsen, när man hade nån som gillade en från och till under många år. Det ska ju såklart inte vara något krav förenat med en sån typ av bekännelse. Kanske får man själv även stå ut med lite weird stämning
 
Jag hade blivit oerhört obekväm och positiva minnen om tiden på den gemensamma arbetsplatsen hade blivit negativt påverkade.

Jag har oerhört svårt att förstå syftet annat än att det kan vara skönt att lätta sitt hjärta. Men det blir då en egoistisk handling som inte ger mottagaren något positivt.
Spännande att man kan se så olika på ett scenario ändå! Jag hade verkligen inte velat förstöra minnena av den gamla arbetsplatsen för den som jag varit förälskad i och hade jag vetat att det fanns risk för en sådan reaktion hade jag nog avstått. Själv hade jag nog mer känt att jag fått som en present och blivit glad om någon berättat för mig. Förutsatt då att motparten inte förväntar sig ngt av mig
 

Liknande trådar

Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 527
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 496
Senast: Bortglömd
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp