Bukefalos 28 år!

Bergaritten 9 April

Sv: Bergaritten 9 April

Jaha det är du som har Notariat?
Camilla sa det att hon inte fick rida, men sen var hon på sitt solskenshumör iaf. :D

Synd att det blev som det blev, det jobbigaste är förstås att alla planer bara faller. :smirk:
 
Sv: Bergaritten 9 April

Sophia_ skrev:
Jaha det är du som har Notariat?
Camilla sa det att hon inte fick rida, men sen var hon på sitt solskenshumör iaf. :D

Synd att det blev som det blev, det jobbigaste är förstås att alla planer bara faller. :smirk:

Jag rättar mig själv, Naariat ska det nog stå ovan! :angel:
 
Sv: Bergaritten 9 April

Sophia_ skrev:
Haha, ja precis det var vi det. :rofl: Hon har verkligen inbyggd turbomotor med bara en växel, hon går och går som en Duracellkanin. :angel: Hon blev finare mot slutet och andra sträckan var jättetrevlig, i början sprang hon så att jag trodde att hon skulle göra slut på alla sina krafter, men icke. Hon vet inte om hur gammal hon är... :smirk:

Men era hästar höll ju samma tempo också, iaf i genomsnitt. :) Är imponerad av ponnyn som jag tänkte att vi nog skulle tappa bakom oss rätt snart, men den verkade kämpa på väl när din stora längde på stegen. :D
Vi kanske ses (i farten) på någon mer ritt framöver!

Ha ha, debut vid 21! :banana: Nu é jag ännu mer impad, det bevisar att det aldrig är försent...:D

Å Jasmina var verkligen kanon, men det har vi sett på träningarna innan oxå, trodde att hon skulle komma på efterkälken på de passen men inte hon inte! Å efter målgång på Bergaritten pulsade hon tom bättre den jag red. :D

Vem vet, vi ses kanske i farten igen! :bump:

//M
 
Sv: Bergaritten 9 April

Jo, Nariaat ska det vara, jag känner mig väldigt taskig mot Camilla som inte fick rida som planerat, men jag är dessvärre inte mekaniker och eftersom bilen gick sönder var det bara att vända, det var precis att vi kom hem! Fick stanna och kyla bilen varje kilometer :mad:

De två det var mest synd om var Camilla och Nariaat, han var riktigt sur på mig när han fick åka tillbaka till stallet, han var inställd på att få göra något roligt, han älskar att resa :love:

Det är en ritt på gång uppåt Falköpingshållet, jag vill ha med Nariaat där men vet inte ännu om jag kan rida själv, ska göra ett mindre ingrepp på min tå imorgon och sen behöver ju den lite "lugn o ro".
Jag har lovat Camilla en ritt och den skall hon få, inget tvivel om den saken, det är bara roligt för mig att få ett utlåtande från någon som är så insatt i sporten som hon är.
En verklig prinsessa är hon, glad positiv och AMBITIÖS! Fler skulle vara som hon.
 
Sv: Bergaritten 9 April

:o jisses så ni pratar...syns det genom skärmen att jag rodnar? :o


Jag hade en jätterolig dag (som vanligt när jag är på en distanstävling) Tyckte mest synd om dig Björkis, det var ju inte ditt fel med bilen, kunde hänt vem som helst!!!

Man får se framåt, ta nya tag och du har en JÄTTEFIN häst!!!

KRAM!!!
 
Sv: Bergaritten 9 April

Du är så gullig Camilla, jag hoppar verkligen att du vet om det, världen skulle vara så mycket bättra om det fanns fler av din sort. Jag har lovat dig en ritt med min Nariaat och det ska du få, så jag går här och funderar på om du skulle vilja åka på Mössebergsritten? Jag är ju fortfarande inte säker på om min tå är helt ok då, och Nariaat är i strålande författning, så varföa ska han vänta?
Skulle du vilja "ta en tur" på Nariaat på Mössebergsritten gumman? Hör av dig till mig så löser vi det. Mitt mål med distans är ju att Nariaat ska få göra något nytt och skaffa sig nya erfarenheter, vilket han brukar uppskatta! :love:
Och du känns helt rätt för honom!

Kram stumpan
 
Sv: Bergaritten 9 April

Hade jag vetat det hade jag kunnat skicka upp sambon med attacken, han skulle ha behövt en tur. Eftersom du blev "ledig" och jag kunde ha jobbat i lugn och ro!!!!

Istället har jag nu en häst som springer mer på tvären och i luften, hahaha, han beöver verkligen få et par mils tävling!

Han känner i luften att det snart borde vara dax för tävling... Turboladdad var ordet!
 
Sv: Bergaritten 9 April

:o Men! Snart får du ju tejpa fast mig i sadeln så jag inte flyger upp till himlen! :D

Jag hör av mig till dig på tele! KRAM!

Till arrangörerna på Berga - ett stort TACK för en trevlig dag!

Till Sophia - perfekt väder du beställde! ;)

Till Macken22 - :D Ni kanske kan byta "springa på tvären" till att "springa baklänges" genom hela Nybygget? Då borde han göra sig av med lite energi? hmm hmm! ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Miingla
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
996
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 523
Senast: Hedinn
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 325
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp