Bukefalos 28 år!

Beridet bågskytte (mounted archery) 2009

Sv: Beridet bågskytte (mounted archery) 2009

Så himla häftigt! Kul att det ordnats en organisation. :)

Jag skulle vara mycket intresserad av en kurs i Upplandstrakten, men jag är ju verkligen en nybörjare o har inte ens prövat på vanligt bågskytte.. Jag håller på med dressyr, hoppning o fälttävlan o har ganska fullt upp detta år men under sommaren o hösten/vintern skulle det vara intressant med någon kurs/clinic.

Kommer det ordnas uppvisningar/shower i Upplandstrakten?

:bump:
 
Sv: Beridet bågskytte (mounted archery) 2009

Det verkar kunna bli något däruppe också, absolut! Kan meddela dig när något händer där så kanske du åtminstone kan komma förbi och bli än mer peppad till framtiden :)
 
Sv: Beridet bågskytte (mounted archery) 2009

Det lutar mot att det kan bli något här i sörmland i vår. Intresset finns så det är det logistiska som ska fixas först =)
 
Sv: Beridet bågskytte (mounted archery) 2009

Vi har väl kommit så långt som till att allt utom en fullständig bekräftelse är klart nu, till den 25-26 april. :)

Passar på att putta upp detta så att andra kan höra av sig i PM eller så om de vill veta mer. Kanske kommer läggas in i kalendern här också så småningom, men det blir en lite senare fråga.
 
Sv: Beridet bågskytte (mounted archery) 2009

Lite uppdateringar från mig.

Jag söker nu efter kursarrangörer för beridet bågskytte inom ramen av Småland och Öland.

Vid intresse, PM:a mig en mailadress så mailar jag all info.

11269626694989c4da7f7d9.gif
 
Sv: Beridet bågskytte (mounted archery) 2009

Och inte bara är hemsidan uppe, nu finns där även full info om Sveriges första tävling:
Sagittis Geathorum (Götarnas pilar)
 
Sv: Beridet bågskytte (mounted archery) 2009

åh, vad intressant! :laugh: jag kommer inte kunna komma o kolla, men jag ska hålla utkik för framtida aktiviteter närmare mig :bump:
 
Sv: Beridet bågskytte (mounted archery) 2009

Tråden som länkas till i förra inlägget är nu uppdaterad med ett förslag på regler till en unik svensk gren. Kommer försöka rita en beskrivning och lägga in där också.

Håll tills vidare, vad gäller bilder, tillgodo med en tysk grupps beskrivning av två andra grenar (där vi från koreansk gren endast använder de första två, och har annan tidsgräns för ungersk gren).
Allt beskrivet i hårdaste hårda legostil!
http://www.diesteppenreiter.de/img/korea_variante.jpg
http://www.diesteppenreiter.de/img/ungarische_variante.jpg
 
Sv: Beridet bågskytte (mounted archery) 2009

Nu i maj blir det ett kurstillfälle i Östergötland, precis utanför Linköping (Naterstad, Berga), alltså redan innan tävlingen på Ekenäs. PM:a mig om ni vill veta mer :)
 
Sv: Beridet bågskytte (mounted archery) 2009

...och här har vi en av hästarna därifrån, där jag var så euforisk att hon (hästen, Sweeti) "tagit examen" att jag nästan glömde skjuta andra pilen - plus att jag satt och kände efter hennes (uteblivna) reaktion lite för mycket.
 
Sv: Beridet bågskytte (mounted archery) 2009

Fem dagar kvar till Sagittis Geathorum vid Ekenäs slott!

Missa inte chansen att se detta, samt ha möjligheten att prata med personer som hållit på med detta i ett tiotal år och mycket, mycket mer.
 
Sv: Beridet bågskytte (mounted archery) 2009

Så hur gick det nu då?

Jo, förste svenske mästaren heter Jimmie Bergkvist!
DSC01093.jpg


Fler intryck (bildbomb):
DSC01089.jpg

DSC01084.jpg

IMG_0908.jpg

IMG_0912.jpg
 
Sv: Beridet bågskytte (mounted archery) 2009

Trevligt, satt just och såg fram emot lite bilder!

Verkar ha varit ett bra arrangemang, tur med vädret hade ni också.

Stort Grattis till Jimmy som Sveriges första Mästare! Nu vet jag vem jag måste utmana nästa år :D

Nationaldagen tillbringar jag inomhus med en yumi i min hand (om Sensei Jan låter mig skjuta förstås :angel:), så kanske dyker jag upp i Ekenäs 2010. I år måste jag dessutom etablera en stadig och lagom snabb galopp hos min häst, så det är lite att öva på...

Ser fram emot lite inspirerande filmer på hemsidan!

//Chris
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp