Bukefalos 28 år!

"besatta" barn

Minerva

Trådstartare
Tittade på Rachel Ray imorse en liten snabbis..
Kom in precis när en mamma berättade om sin dotter...
dottern va kanske ja max 7 år.. och va redan besatt av smink!
Hon satt vid spegeln o sminkade sig som en galning och sa
"Jag är inte söt utan det"
Vad skulle ni som förälder göra om det skulle hända er?
Jag vet iaf vad jag kommer göra när ja ev blir mamma...
Kommer ICKE att sminka mig (hehe gör det ändå inte nu heller :p)
Vill barnet sminka sig så får de växa upp o köpa det själv... tänker inte visa nått för dem utan de får upptäcka det själv...
 
Sv: "besatta" barn

Sån tur är behöver jag inte oroa mig för det. Har en son.
Men hade inte tillåtit det om jag hade haft en dotter och hon vart så ung. Barn ska vara barn.
 
Sv: "besatta" barn

Gaaaaaah! :eek:

Det är sånt där som gör att jag förstår att "alternativa" människor bildar små sekter och flyttar långt ut i skogen + har egna skolor åt ungarna. Hur ska man skydda dem, liksom???

Å andra sidan verkar min systerson och hans klassisar vara rätt ofördärvade, så det finns nog hopp. Svenska föräldrar är uppvuxna med Kamratposten! ;)
 
Sv: "besatta" barn

Mina numera tonårsdöttrar är ganska ytliga och väldigt intresserade av sitt utseende. De kan ägna timmar åt att vara i badrummet och fixa iordning sig. Vi pratar om det då och då och vi har konstaterat att det är nog för att jag alltid ser så lunsig ut, så det är deras protest !

De fick inte sminka sig förrän de gick i 7:an.
Eller använda BH förrän de hade tuttar osv....
Eller stringtrosor förrän de var byxmyndiga.
Till deras stora förtret då.

Men nu tycker att att småtjejer som vill ovanstående är patetiska.
 
Sv: "besatta" barn

Det var väl en fyraåring?

Det jag reagerade på var att hon hade, dvs ägde, så jäkla mycket smink. Varför i hela friden har modern gått med på att köpa allt smink?
 
Sv: "besatta" barn

Det är ju i grund & botten föräldrarnas fel.
Hur kan ungen sminka sig utan smink & vem köper sminket?:smirk:
 
Sv: "besatta" barn

Det var väl en fyraåring?

Det jag reagerade på var att hon hade, dvs ägde, så jäkla mycket smink. Varför i hela friden har modern gått med på att köpa allt smink?

Ja det kanske de va tillochme :o

Precis varför!
Okej om hon hade tagit mammas smink, det är ju lite en annan sak, men att äga så mkt själv :eek:
 
Sv: "besatta" barn

Finns det inte t.o.m smink att köpa till barn i leksaksaffärer ?

Har för mig att jag har sett det :crazy:

Min dotter har ett läppglans som blir rött som hon fick med en tidning som hennes farmor köpte till henne.
Och så fick hon ett par nagellack av en kollega som hade köpt det i Tyskland (kollegan är tyska)
Nagellackena "försvann" i flytten :angel:
Fast dottern har inte frågat efter dem så hon minns förhoppningsvis inte att hon har dem.

Är lite kluven till när/om hon får använda det.
Svårt när hon t.ex har varit hos farmor över helgen & kommer hem med läppstift/glans.
Känner mig stygg som tar ifrån henne det, men hon får ha det ibland när hon är hemma & endast om hon får hjälp att sätta på det, annars har hon det som en clownmun. :o

Sedan var väl jag lite korkad som köpte en sminkdocka till henne förra året.. Men men, man lär av sina misstag. Och dockan är kvar men docksminket förbrukat.. Nu får hon träna frisyrer istället.
 
Sv: "besatta" barn

Att det är en pojke är inga garantier.

Nä. Min kompis ena son är 12 och herregud :crazy:
Det ska vara specialspray åt håret, speciella kalsonger av ett speciellt märke som ska synas ovanför byxarchlet på de speciella jeansen för 900 pix styck (en sån där unge som har byxorna vid knävecket).

Alla ungar som man ser idag oavsett kön ser likadana ut, alla har handlat på Gina Tricot eller har ballabong, billabong *vaddetnuheter* kläder och ingen är född före år 1995
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 698
Senast: Saigon
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 315
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 875
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 337
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp