Besök på vårdenheter

Idag har både katt och människa gjort besök på sina respektive vårdenheter och båda har fått medikamenter.

Katten ska ha ögondroppar två gånger om dagen och människan ska ha antibiotika tre gånger om dagen och så lite mjölksyrabakterier på det. Jag får inrätta ett schema för det här tror jag. Och människan har återbesök om två dagar. Hoppas att det går bra fram till dess och att det går bra sen efter det också. Det här är tredje gången under min livstid som jag har en böld och det är så jävla vidrigt. Hoppas att denna går tillbaka av sig själv men hyser inget hopp då den är skitstor. De två tidigare har inte gått tillbaka. Blä.
 

Jag upptäckte att återbesöket är om tre dagar och inte två. Hoppas att det går bra fram till dess. Jag är skraj att bölden spricker innan dess.
 
Spricker den innan återbesöket, som du ändå verkar tänka att den kan göra, så läker den dock fortare och varet som i såna fall kommer ut har du väl ingen fobi för?
Jag är rädd att den ska göra det men tidigare bölder jag haft har dröjt med att spricka. Det lär inte bara vara var i bölden.
 
Jag är rädd att den ska göra det men tidigare bölder jag haft har dröjt med att spricka. Det lär inte bara vara var i bölden.

Bölder beter sig olika och det brukar mest vara rent var som kommer ut direkt när den spricker och om man inte trycker manuellt flr att tömma, så kommer oftast inget annat.
Spricker den så tvätta bort varet och sätt ny kompress över tills vården kan tömma resten.
 
Tack! Det där lättade lite på oron. Hoppas att det är som du säger.

Enligt min erfarenhet så kommer 99/100 rent var först, men om du absolut inte vill riskera att se något annat än bara var (hur minimal risken än är) så får du blunda/titta bort om den skulle spricka, svabba av värsta varkladdet/hoppa in i duschen och låta vattnet spola bort det och sen mickla dit en kompress i blindo 😅
 
Bölden har börjat göra ont och jag har ångest. Nyss tog jag fjärde antibiotikatabletten. Jag sov kasst i natt för att jag inte kunde ligga på mage, så jag har varit trött och arg idag. Men ångesten som bölden skapar är inte rolig. Jag har tagit två alimemazin för drygt två timmar sedan, men det är jobbigt ändå.
 
Bölder beter sig olika och det brukar mest vara rent var som kommer ut direkt när den spricker och om man inte trycker manuellt flr att tömma, så kommer oftast inget annat.
Spricker den så tvätta bort varet och sätt ny kompress över tills vården kan tömma resten.
Jag har samma erfarenhet :)
Hoppas du kan få sova :heart
 
Bölden har börjat göra ont och jag har ångest. Nyss tog jag fjärde antibiotikatabletten. Jag sov kasst i natt för att jag inte kunde ligga på mage, så jag har varit trött och arg idag. Men ångesten som bölden skapar är inte rolig. Jag har tagit två alimemazin för drygt två timmar sedan, men det är jobbigt ändå.
Ta nån värktablett och blöt en liten handduk i riktigt varmt vatten, vrid ur och lägg på bölden ett tag för värmen lindrar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 184
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
855
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp