best friends hö.

M

moonlightgarden

köpte best friends hö till mina marsvin, å jag måste ju säga att det var det sämsta jvla skithöet jag någonsin har sett. å jag menar det verkligen, det var damigt som f*n , hadde dålig konsistens och var hemskt att ta i.
usch usch säger jag bara...
 
Har köpt "färdigt" hö några ggr bara och alltid blivit besviken...nu har jag ju rätt så många marsvin så jag köper av en bonde, helt ekologiskt som djuren bara älskar! Har varit i väg idag å hämtat hem en släpvagn....
 
Jag köper aldrig hö i småpåsar, har alldeles för många djur för det och dessutom tycker jag att det ser dammigt ut, tycker att det är onödigt dyrt också. Köper bara i balar.
 
vilka små sötnosar du har. jag har bara två så nu köpte jag utav grangården (dom har små håll i påsen till höet så man kan känna på konstistensen å så innan man köper det för att kolla om det är bra) å det tyckte jag var bra. fast jag har hört att det kan vara skit dåligt ibland.
 
jag köpte en 110 l påse på granngården nu å de tyckte jag var bra. jag har ju dessvärre bara två marsvin så de går ju inte åt så himla mycke hö för mig som det gör om man har fler djur.
 
här har dom inte "best friend" hö..
jag köper ZooMan påsar och d funkar skitbra för mig...
d e inte dammigt (funkar inte med damm då jag har en allergisk sambo) och ninerna ÄLSKAR d.. :love: :)
har köpt från bonde tidigare men d va skitdammigt och inte alls omtyckt av djuren... :(
 
Jag fick också köpa det en gång då ica var det enda som var öppet och tuva hade kommit hit utan hö. :crazy: Men det var knappt hon åt det och det gick inte att bygga nåt bo av det, så det blev snabbt utbytt!
 
Själv har jag hittills fått hö gratis från pappas kompis som sår eget :) Men det blir ändring nu när pappas höallergi är värre så nu får jag börja köpa istället :( Höet i skolans stall är finfint så jag tänkte kolla om jag kan köpa det iaf, får ju köpa spån därifrån så... :)
 
Stallhö är det bästa! Köpte med mig en bal när jag var hemma sist och grisarna verkar ha förvandlats till kossor. :crazy: :D De tjuter av förtjusning när jag kommer med höpåsen och fyller på så att de kan bygga nytt bo. :D
 
Samma här. Djuraffären här har riktigt bra hö, kravodlat och allt. Men det blir svindyrt i längden att köpa 3 kg för 30 spänn när den troligen tar slut på högst en vecka. Fick en hel höbal för några kr hemma i stallet. :) Fick bara med mig en fjärdedel av den så resten får jag hämta nästa gång. Trodde den skulle räcka men icke.. :crazy:
 
Här får man en urbra påse för 19,50 :) Väl luftat, dammar inte och helt enkelt urbra... Men varför köpa sånt när man kan köpa hästhö som är så mycket billigare och bättre liksom :D Inte för att jag vet vad jag får ge för en bal här på skolan men med tanke på spånpriset kan inte höet vara alltför dyrt :) Köper stoooooor spånbal på typ 100*50*50 cm hårdpressat för bara 45 kr, så satans bra :idea:
 
:eek: Jäklar, det är ju svindyrt :eek: Får ju mer spån i en sån där stor sak på djuraffären för typ 20-30 kr... :crazy:

Jag är lycklig över den. Har haft den sen slutet på APU:n (=typ tre veckor innan jullovet började) och den är bara halv än så länge. Så det räcker nog ett tag till innan jag behöver köpa nytt .grin: Nackdelen är bara att det inte fungerar på cykel. Då stegrar den sig och så får man sparka spånet framför sig så man kommer hem efter typ en timme. Tar 5 minuter att gå annars... :crazy: Nästa gång lånar jag skottkärra! :bow:
 
Ja, tyvärr! Får börja åka ut till Fäboden och köpa där istället, det lönar sig nog i längden. :smirk:
 
jo, men då alla stall kör med ensilage så e det ju bara o köpa i djuraffären efter deras ockerpriser...

Hellre köpa från stall el bonde så man vet de e från årets skörd o svenskt!
Inte klokt att man tom importerar fr Tyskland!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 870
Senast: Solstig
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 396
Senast: Sirap
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 143
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp