Besviken!!! Vad skulle ni göra?

Y

yazmin

Min häst står på ridskolan på halvfoder, på avtalet står det tydligt vilka dagar hästen används på lektioner. Resten av veckan är min. Det har hänt ibland så att hästen har gått extra på "mina dagar" och det har kvittats som "blandat ihop dagar"! Vid behov har pållen gått xtra lektion i samförstånd med mig. For till stallet en gång på "min dag" då hade pållen redan gått lektion!!! Ok for hem, lite sur!!! Nu hände det igen och fick också nyligen veta att hästen har gått på dagar som jag har haft hinder utan mitt samtycke!!

Alltså hästen används utöver dagar som står på avtalet och på "mina dagar"!!! När jag kommer till stallet och hästen har redan gått fast jag skulle rida, då säger personalen; rid bara, h*n har gått bara en lektion!!!

Vad skulle ni göra??
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

Prata med ridskolechefen. Den som har skrivit avtalet med dig måste ju kunna ställas till svars. Stå på dig!
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

Rida jag också.

Men förutom det så skulle jag prata med ridskolechefen.
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

Du frågade: Vad skulle ni göra??

Jag svarar: Jag skulle bli fly förbannad och sedan när jag lugnat mig skulle jag prata ut ordentligt med de ansvariga för ridskolan. Ni har ett avtal, är det så att de behöver din häst mer än vad de tänk från början får ni ju omförhandla om dagarna och eventuellt hyran också.

Du måste göra nånting NU, såhär får dom ju inte bete sig!:mad: :eek:
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

I kontraktet är det väl upptaget vilka dagar eller ett exakt antal dagar som du ska ha hästen helt som din egen? eller?

ta upp en diskussion med ridskolechefen om vilka dagar hästen ska gå med på lektioner och säg att i fortsättningen ska hästen inte gå lektioner alls på dina dagar även om du inte skulle vara där.. för dom kan helt klart inte sköta om sin del av avtalet och då måste det skärpas..
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

Först och främst, prata med ridskolechefen. H*n borde acceptera att dina dagar är DINA dagar.

Hjälper det inte så kanske du får du o flytta din häst. :crazy: Och kanske skaffa halvfodervärd de dagar du inte kan.
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

Jag svarar: Jag skulle bli fly förbannad och sedan när jag lugnat mig skulle jag prata ut ordentligt med de ansvariga för ridskolan.

Det har jag varit, att gråta av ilska och vrede!!!!

Jag ska ta tag på saken idag!!!!
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

hur kan man ens låna ut sin häst till ridskola?
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

Det var inte det tråden handlade om, och jag tycker inte vi ska ifrågasätta trådskaparens val. H*n har troligtvis övervägt flera alternativ och kommit fram till att det här är det som passar ägaren och hästen bäst. Vi vet inte vilken typ av ridskola det är, hur mycket hästen går eller vilka övriga faktorer som påverkar. Personligen är jag inte av samma åsikt som du, men som sagt, det är inte det tråden handlar om så jag tycker vi droppar den diskussionen och respekterar trådskaparens frågeställning!
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

Jag skulle kunna mycket väll tänka mig att ha en ridskola som delfodervärd. Dock skulle jag ha vissa krav eftersom att min är som hon är.


jag skulle kräva att inga nybörjare rider på min ponny å på ridskolan som ligger i närheten skulle det funka ypperligt. Dom har många riktigt duktiga ponnyryttare. Hon skulle även kunna gå två lektioner med tanke på att jag tog en 2 timars tur i går med en hel del hårt arbete å hon var fortfarande pigg som *** när vi var på väg hemmåt.
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

Berätta hur det går :)
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

hästhandlarjävel skrev:
hur kan man ens låna ut sin häst till ridskola?
på en ridskola är det garanterat att hästen får:
* motion (lektionshäst måste gå lektioner för att vara lönsam)
* foder (krav på bra hö och tillräckligt med näring för att orka)
* mockat varje dag (lag och väl övervakat)
* nån som älskar den (av 400 elever och 25 hästar så finns det minst en elev som fattar tycke för en specifik häst)
* veterinärvård (om det behövs, en privathäst kan lätt bli stående vid envis hälta, skolhästar blir uppkollade ganska fort)

ingen av dom där är garanterade som privathäst,
* "jag orkar inte rida idag", "det är så tråkigt väder, han får stå idag också"
* "nej han blir så fet så han får bara halv högiva"
* "ähh han överlever med lite skit i boxen"
* "hemska häst å trampa mig på foten, nu skiter jag i att ge dig foder"
* "halt igen, jaja du får väl stå en månad då, och så sparar jag in på allt dyrt kraftfoder och så slipper jag rida i leran, två flugor i en smäll"

för INGEN kontrollerar att privathästen sköts på rätt sätt dagligen..
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

BeastieBabe: INSTÄMMER TILL FULLO!!! :bow:
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

Gisburne, instämmer till fullo även med dig.

Fatta mod, tala med ridskolechefen! Så här SKALL det bara inte få gå till! Vi på denna tråd står bakom dig! AGERA!
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

Hallo alla
Har agerad!!
Har pratat och vi har löst problemet.

Tack för stöd och Beastie du kan skriva... Exakt dom fördelar har man.
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

Min ponny stod på ridskola rätt länge. Jag hade henne vissa dagar och ridskolan vissa. Vi hade inte ens ett skriftligt avtal men det sköttes ändå. Min ponny fick bästa tänkbara vård där. Massa motion (som hästar behöver), massa utevistelse, massa ryktning och bra mat på regelbundna tider. :love:

Till trådskaparen: Härligt att det löste sig!

/Maria
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

Slank in på slutet av ditt problem... Skönt att se att det löste sig...

Måste bara få fråga. Om man har ett avtal och det bryts så är det ju ett avtalsbrott? Är inte det ganska allvarligt? *funderar*

//Lillan
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

hästhandlarjävel skrev:
hur kan man ens låna ut sin häst till ridskola?

egentligen har ju andra redan svarat på din fråga ... men jag kan bara inte låta bli att göra lite "reklam" för att låna ut häst till ridskola.
jag lånade ut mitt sto under en termin när jag for iväg på praktik i stockholm o inte kunde sköta om henne.
hon blev tjejernas favorit :love: hon älskar ungar som borstar o flätar o borstar ... :love:
har man bara rätt slags häst (lugn och trygg) så är nog en ridskola/ridklubb den bästa fodervärden!
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

hästhandlarjävel skrev:
hur kan man ens låna ut sin häst till ridskola?

Lätt. Bra lösning när allt fungerar!! Och som vuxen människa med barn och inget eget stall är delfoder på ridskola det bästa. Men det måste vara raka puckar och öppet mellan parterna då fungerar det.

Härlig vår till alla
//Yazmin
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 309
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 517
Senast: Fiorano
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 133
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 124
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp