Besviken!!! Vad skulle ni göra?

Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

hästhandlarjävel skrev:
hur kan man ens låna ut sin häst till ridskola?

Varför inte???

Jag hade mitt hbl utlånad 2 dgr i veckan när jag stog stallad på ridskolan,han fick gå med på nybörjarlektioner och älskade det..
Och han var älskad av eleverna också.
Och detta gjordes även under tävlingssäsongerna.
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

*lånar*

jag skulle nog inte KUNNA låna ut min till ridskola, för när hon är ridbar så är hon pigg å stark som f*n...
men om en dressyrspecial där samma ryttare rider samma häst flera gånger, DÅ skulle jag lätt kunna tänka mig det!!!
men jag skulle nog kila ner å kolla iaf :)


hur löste du problemet med ridskolan!?!?!?
mitt förslag hade varit att sätta upp årets lapp på boxen där det står VILKA dagar hästen tillhör ridskolan, och typ "har du fått denna häst tilldelad dag X X eller X så har det uppstått ett fel, h*n tillhör EJ ridskolan dessa dagar"...
för då kanske stackars eleven blir lite uppmärksam på hur ridskolan gör...


beastie: alla ridskolor tänker tyvärr inte som du skrev, inte alla privatare heller... finns de ridskolorna som säger "äh den är inte halt"... "den ska gå lite orent i traven" osv osv... inte har ren utrustning så at de får skav...
men jag kan lätt erkänna att har man inte ridhus så är man som privatare inte såååå svårövertalad att låta hästen vila en dag när det är vattenfall utanför dörren :angel:
"jag masserar hästen idag istället" :D

förra sommaren gick man ju dock upp 5 varje dag för å hinna träna innan alla insekter vaknade å innan det blev 40 grader varmt... där e jag lliiite stolt över mig själv ;)
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

Yazmin, jätteskönt att höra att det ordnat sig! :bump:

Hälsn. Karin
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

Messy skrev:
*lånar*

jag skulle nog inte KUNNA låna ut min till ridskola, för när hon är ridbar så är hon pigg å stark som f*n...
men om en dressyrspecial där samma ryttare rider samma häst flera gånger, DÅ skulle jag lätt kunna tänka mig det!!!
men jag skulle nog kila ner å kolla iaf :)

Min ponny är med superstark och pigg men det funkade bra ändå. Var bara att sätta dom lite tuffare barnen på henne så fick dom jobba lite. ;)

Men visst kollade jag ofta på och tyckte lite synd om min pålla. :angel: :devil:

/Maria
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

Ta och prata med dom. Var bestämd. När jag snackat om mitt sto har jag sagt tex så här: Jag anser hon tappat i hull. -vad tycker ni?
Nu fick jag medhåll och då var det ju inte så svårt att prata om hur vi skulle lösa detta

Jag har själv lånat ut vårt ena sto till ridskolan.
Detta har funkat utmärkt, sånär som på att jag tycker hon tappat i vikt. Vilket jag påtalat . I övrigt har jag inget att klaga på.
Har vänner som rider lektion där och får ju därmed veckorapport om allt från hur hon ser ut, äter samt hur hon var att rida :bow:
Sen sticker jag ju själv in näsan lite då och då.

Såg någon ondgjorde sig över hur man kan lämna sin häst på ridskolan. Den personen tycker jag ska tänka om. Nästan alla börjar sin bana som ridskoleelev, ska vi inte då kunna se till att det finns bra materiel att kunna utbilda på? Många ridskolor drivs som föreningar och har det ekonomiskt väldigt tufft, verksamheten går runt men det finns inte så mycket pengar att köpa in välutbildade hästar för. Unghästar är ju inte lämpliga samt att har jag inte helt fel för mig så måste de vara hmmm 5? år för att överhuvudtaget få sätta en hov i lektionsverksamhet.
Och som sagt ridskolorna står under kontroll, betydligt tuffare sådana än vad´privatägare gör.
 
Sv: Besviken!!! Vad skulle ni göra?

fast min är fd galoppör å det är FÅ som har hållt henne på banan... :devil:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 309
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 517
Senast: Fiorano
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 133
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 124
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp