Betäckningar 2012

saraaandersson

Trådstartare
Vart ska era ston i år? :)

Kan börja med att berätta om mitt sto!
Glódis från Forsen, 5år, ska visas på Wången innan betäckning iår, fux utan tecken. E: Hvunir frá Holtsmula (2 faldig VM-vinnare i T1) U: Gletta (2kl sto) har 10st avkommor och vad jag sett så har de visat lätthet för tölt, bra ridhäst vilja och känsliga.

Glódis är ett ganska litet sto, slimmad och fin exteriör (Gudni, som är avelsdommare "dömde" in henne i 1klass exteriört när hon var med på en avelskurs på Wången), mycket tölt och härlig vilja! kan dock bli ngt spänd ibland.

Ska betäcka Glódis med Kraftur frá Bringu.
tror inte det är så fel att kombinera Hvinur & Kraftur :love:
 
Sv: Betäckningar 2012

kul tråd! :laugh:

jag skall betäcka ett sto i år.

min fina Hera von Topsdottir från Björnäs.
Hon är triangelmärkt efter en skada. så hon kommer tyvärr då aldrig bli visad.
Men hon är mkt vacker, rör sig riktigt bra(!) och har super kul stam :D
Toppur som pappa och mamma Hilda är bedömd 7,98 som 4-gångare och ger kanon avkommor.
f: Toppur frá Eyjolfsstödum,
ff: Hrafn frá Holtsmúla
fm; Sera frá Eyjólfsstödum
m: Hilda från Stålebo,
mf: Týr von Rappenhof
mm: Kolbrun kuldadottir frá

hon skall till Sproti von Aubachtal i år, hon är väldigt svårlastad efter skadan s¨vill inte köra för långt med hon, och sproti står bara 3 mil bort :)
 
Sv: Betäckningar 2012

Spännande stam :)

lite tråkigt när man inte kan köra hästen vart man vill ... men Sproti verkar ju inte så dum! fin bedömning efter väldigt lite träning!
 
Sv: Betäckningar 2012

Vilken spännande tråd!

Jag ska betäcka mitt 4-åriga sto Funa från Kvarnberga e. Vefur frá Eikarbrekka ue Tyr vom Rappenhof, 5-g av mindre modell med mkt energi o power.

Det Blir med hingsten Kynnir frá Feti e Gustur frá Hóli (samma pappa som Kraftur frá Bringu) u Kynning frá Feti 1-klass sto

Hoppas på ett fint föl :)
 
Sv: Betäckningar 2012

Jag ska betäcka mitt femgångssto med Smári från Askagården iår :D
 
Sv: Betäckningar 2012

Vilken spännande tråd!

Jag ska betäcka mitt 4-åriga sto Funa från Kvarnberga e. Vefur frá Eikarbrekka ue Tyr vom Rappenhof, 5-g av mindre modell med mkt energi o power.

Det Blir med hingsten Kynnir frá Feti e Gustur frá Hóli (samma pappa som Kraftur frá Bringu) u Kynning frá Feti 1-klass sto

Hoppas på ett fint föl :)

Kynnir har jag sett ganska mycket utav. Super trevlig! :)
Min kompis betäckte sitt sto med honom förra året, så ska bli spännande att se vad som kommer ut om nån månad ^^
 
Sv: Betäckningar 2012

Blir inga betäckningar för min del det här året, får återkomma och berätta inför nästa år....men tänker följa tråden, alltid spännande!!!
 
Sv: Betäckningar 2012

Sökte och såg att han står i strömstad!
Det är inte jättelångt från mig heller.
Jag letar efter en silversvart hingst :)
 
Sv: Betäckningar 2012

Kan rekommendrea Sedill fra Holum, om du söker silversvart hingst :) 1aklass fyrgångs hingst. Super trevlig att ha och göra med också. Har sätt några fina avkommor efter honom också :)
 
Sv: Betäckningar 2012

Nu har första stoet fölat, en underbar liten hingst efter Hörgull :love:

Jag r så nöjd med honom så det blir ombetäckning med honom igen:love:
 
Sv: Betäckningar 2012

Jag ska betäcka en hel hög i år känns det som!

Stina ska till Smári från Askagården
Rispa och Tenor från Stenholmen
Ör hoppas jag kunna betäcka med Tjaldur från Skullerup annars är det ännu lite oklart :)

Åh vad jag längtar till nästa sommar då jag förhoppningsvis har tre små urgulliga föl!
 
Sv: Betäckningar 2012

Mitt ena fyrgångssto ska betäckas med Hyreygur från Smärslid:)
Väntar redan två föl i sommar efter honom.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp