Bukefalos 28 år!

Betäckningar 2013

Sv: Betäckningar 2013

Det är som att spela på Lotto m a o;)

Jag gillar hans huvud( Sandro hit antar jag) samt galoppen.

Nåväl. Jag har alltid sdn otur så nej jag tror att det blir elände av ngn sort.

Ska definitivt ta en fosterförs som Vet tipsade om.

Jag ska läsa alla trådar med ni som lyckas o är erfarna eller mkt erfarna- tack Alla!:)
 
Sv: Betäckningar 2013

Skönt att man inte är ensam i sin ångestlycka.

Vad får din för papper?

Vet att när mitt sto skulle reg.( sent av uppfödaren) så sas det att det måste till flera generationer innan avkomman får gröna papper.

Känns som det kvittar om man betäcker med ett ett russ eller dylikt
 
Sv: Betäckningar 2013

Skönt att man inte är ensam i sin ångestlycka.

Vad får din för papper?

Vet att när mitt sto skulle reg.( sent av uppfödaren) så sas det att det måste till flera generationer innan avkomman får gröna papper.

Känns som det kvittar om man betäcker med ett ett russ eller dylikt

Ett par generationer tar det nog innan ev avkomma får gröna papper - är inte helt lätt att utläsa på ASVH's hemsida...

Oktawia har full stam som är godkänd hos ASVH och även reggad hos dem och hennes blivande fölis får gröna papper. Jag fick stoet bedömt för några år sedan och fick då 877 på typ, HHB och exteriört, detta plus att hon har placering i LB gjorde att hon är är selektionssto med * för prestationen. Inte dåligt för en gammal polack :D

http://blup.se/sv-SE/horses/205218-oktawia

/Lizzie
 
Sv: Betäckningar 2013

Om ditt sto har grå papper p g a rasren men icke godkänd pappa får hennes föl vita papper.

För att få gröna ska pappa, morfar och mormorsfar vara godkända och mormorsmor ska vara av godkänd ras. För att ta min gammeltant som exempel så har hon vita papper och har godkänd hingst som pappa och morfar, mormorsfar var inte godkänd men rasren och mormorsmor var stamboksförd. Hennes avkommor efter godkänd hingst har fått gröna papper.
 
Sv: Betäckningar 2013

Fick precis samtal från Vetrinären.
Mitt sto är dräktigt med levande föl på dygn 145!
Jag är så glad så det känns som jag ska kräkas!
Har varit så nervös!!!
 
Sv: Betäckningar 2013

Vad kul! Grattis!

Kl
Bägge mina ponnyston hade behållt sina dräktigtheter så nu ser vi fram emot två föl nästa år :love:
 
Sv: Betäckningar 2013

Kl
I helgen kommer det ev. hit en häst till som ska gå med mitt dräktiga sto en tid.
Är det dumt att sätta ihop henne med en ny häst nu?
Som det är nu har jag bara två hästar men en kompis har panik o vet inte vart hon ska göra av sin gamla valack då hon sålt sin unghäst o gamlingen inte kan gå ensam.
Han är lugn av sig o mitt sto är inte jätte stirrig heller men visst kommer hon bli till sig av att få nytt sällskap o dessutom en kille, har hon nog aldrig gått ihop med...
Har på måndag gått 150 dygn.
 
Sv: Betäckningar 2013

Om han inte har farit runt och det finns chans att han tar med sig någon sjukdom så skulle inte jag oroa mig särskilt mycket för dräktigheten ?

Se det som positivt då har du kompis till din andra häst när detta sto fölar :) .
 
Sv: Betäckningar 2013

Hur långt ska hon vara gången? det finns ston som brunstar hela dräktigheten igenom även om det kanske inte är jättevanligt så det behöver inte betyda att hon är tom.

Du får väl kolla henne lite senare igen?
 
Sv: Betäckningar 2013

Om stoet tidigare inte brunstat vid dräktighet, kan hon plötsligt göra det vid sjätte dräktigheten? *hoppas*

Vore ju himla smidigt om hon kunde tänka sig att vara dräktig i alla fall...
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 196
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 610
Senast: Fruentimber
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 258
Senast: super
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 479
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp