Bukefalos 28 år!

Betäckningar 2013

Sv: Betäckningar 2013

Det vågar jag ju inte uttala mig om. Mitt sto har brunstat under sommaren och hösten då hon varit dräktig men inte på våren. Brunsterna har inte varit lika intensiva som de är annars, men hon har väldigt starka brunster och då har de varit som normala.
 
Sv: Betäckningar 2013

Hon har nu ev. gått endast 40 dygn.

Som jag skrev tidigare såg man inget vid 17 så hon kollades igen på drygt 30.

Hon ska självklart kollas vid 90 dagar.

En sak är motsägelsefull. att hon brunstar samtidigt som hon tjurar mot sin kompis- vilket hon inte har gjort på de 14 åren som de campat ihop tills nu efter seminering
Hon har iofs inte försökt att flirta med honom då det ger noll respons. Som syskon.
 
Sv: Betäckningar 2013

Nu är det ju inte mitt föl, men det hade varit roligt om det blev något, dels för ägaren och dels för att det kommande fölet hade varit ett helsyskon till mitt. Jag håller fortfarande tummarna :(
 
Sv: Betäckningar 2013

Ja men då får du ju veta snart, eller om 50 dagar i alla fall. Vi får hålla tummarna verkar inte helt kört iom att hon har ett lite annorlunda beteende.
 
Sv: Betäckningar 2013

Kl
Usch nu är jag nervös!
En vän kom hem med valacken jag ska passa åt henne tills hon hittat någon som kan ha honom på foder.
Han är 20år gammal o kunde inte bry sig mindre om att stoet ville hälsa o slog i boxväggen.
Hon skrek lite o tramsade som de brukar göra.
De stod inne nån timme så de fick lära känna varann sen släppte vi ut dom.
De sket fullständigt i varann o stoet sprang o skrek efter sin gamla kompis, en shettis som gick i en annan hage nu.
Fick flytta över shettisen till henne så hon inte skulle bryta sig ut :-\
Så nu springer hon o "skyddar" ponnyn, som mer än gärna vill hälsa på den nya!
Såhär har hon aldrig betett sig innan :-( Nån mamma grej?
Rädd att hon stressar upp sig så hon kastar....
De är lugnare nu tackvare att valacken inte bryr sig ett dugg om vad tjejerna håller på med...
Åh hoppas verkligen att de håller sig lugna nu så inget händer :-(
 
Sv: Betäckningar 2013

Tyvärr inte :-( problemet med honom är att han inte kan gå själv, utöver det är han världens lugnaste o får mig som alltid haft ston att undra varför jag inte hållt mig till valackar istället?!
De är lugnare idag men får gå kvar ute så hon inte behöver stressa upp sig över att vara ifrån sin shettis inne iallafall...
Det löser sig nog snart så han får åka till min granne som ska ha honom på foder...
Tänkte det kunde varit kul att ha honom hos mig eftersom ingen av mina går att rida på längre men det är inte värt att riskera något nu när hon gått så långt.
 
Sv: Betäckningar 2013

KL
Har tre( av tre:) ) ston dräktiga i år!

Sto ett
Colonels Poco Powwow dräktig på 86 dygnet ned The Equalizer Bunny:love:

Sto 2
Smokys Sage Jabalina dräktig på 87 dygnet med The Equalizer Bunny :love:

sto 3
MS Smart Thunder Go dräktig på 118 dygnet med WhamBam Thank U Mam :love:

Full pott i år igen...*Lycklig*
:)
Samtliga är American Quarters med cowhorse/ cuttinginrikning och/eller reining
 
Sv: Betäckningar 2013

Jasså haha ja kanske det ;-)
Jag viskade i Nobels öra att jag önskade mig ett sto föl men efter alla tetiga ston runt mig nu så gör det inget om det blir en hingst ;-)
 
Sv: Betäckningar 2013

Och jag önskar alltid ston för både min egen del och för de som har dräktiga ston hos mig, blir alltid lite enklare vid avskiljningar etc:) Själv fick jag mitt efterlängtade stoföl efter min ögonsten Powwow i år! Medans hon som har Jabalina är glad i hingstar och därför gillade att hon fick en till i år:p

Så nu håller jag tummarna på stoföl för mina 2 iaf!

Så smaken är väl som baken!
 
Sv: Betäckningar 2013

Får man välja väljer jag absolut sto. Men eftersom min seminerades precis några timmar innan ägglossning så känns det som om det nästan bara kan bli en hingst här. Var evigheter sedan jag fick ett hingstföl (1998) så det kanske är på tiden.

Och han kommer att vara så välkommen så !
 
Senast ändrad:
Sv: Betäckningar 2013

Jag hoppas framförallt att det går bra och att det blir samma kön som någon av de andra 3 föl som väntas där mitt sto bor. Om jag får välja så vill jag nog att det ska bli en hingstapojke, risken att jag vill behålla om det blir ett litet sto är alltför stort.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 196
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 610
Senast: Fruentimber
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 258
Senast: super
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 485
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp